Χιλιάδες ταξιδιώτες ταλαιπωρούνται στην Γερμανία λόγω των μεγάλων απεργιών τις τελευταίες δύο ημέρες, καθώς το προσωπικό της γερμανικής σιδηροδρομικής εταιρείας και της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa, απεργούν λόγω των συνεχιζόμενων διαφωνιών για τα συμβόλαια μεταξύ των παρόχων μεταφορών και των συνδικάτων.
Οι απεργίες σε σιδηροδρόμους και αεροπορικές εταιρείες , οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν, έχουν ήδη επηρεάσει εκατομμύρια ταξιδιώτες και έχουν «σακατέψει» τα αεροπορικά και σιδηροδρομικά συστήματα της χώρας, σύμφωνα με την Deutsche Welle.
Επιπλέον, η απεργία του προσωπικού ασφαλείας στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Αμβούργου διέκοψε τις εργασίες των αεροδρομίων αυτών.
Σε ανακοίνωση στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης X, η Lufthansa συμβούλεψε τους επιβάτες που ήταν προγραμματισμένοι να πετάξουν από οποιοδήποτε αεροδρόμιο στις 7 Μαρτίου «να μην πάνε καν στο αεροδρόμιο».
Το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, είναι το μεγαλύτερο στη Γερμανία, και εξέδωσε την δική του ταξιδιωτική οδηγία συνιστώντας σε όλους τους επιβάτες της Lufthansa να ρωτούν νωρίτερα, αν θα γίνει η πτήση τους, πριν κατευθυνθούν στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Από την Παρασκευή 8 Μαρτίου, το αεροδρόμιο αυτό εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.
«Αυτή τη στιγμή γίνονται πολλές απεργίες και όλες επηρεάζουν τους ταξιδιώτες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο», είπε ο Jakob Wert, αρχισυντάκτης του International Flight Network.
«Αν είσαι άτυχος, μπορεί να επηρεαστείς από τρεις απεργίες την ίδια μέρα. Τουλάχιστον αυτό συνέβη χθες [Πέμπτη] για ορισμένους ταξιδιώτες», τόνισε ο ίδιος.
Στις 7 και 8 Μαρτίου, η Lufthansa εκτελούσε μόνο το 10 με 20 τοις εκατό του κανονικού προγράμματος πτήσεων της λόγω απεργίας από τους υπαλλήλους εδάφους.
Επίσης, το κρατικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Deutsche Bahn, συνεχίζει να αντιμετωπίζει «τεράστιες διακοπές» μετά την 35ωρη απεργία του συνδικάτου μηχανοδηγών GDL (Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer).
Η απεργία τους στοχεύει στο να μπορούν οι εργαζόμενοι των σιδηροδρόμων να εργάζονται λιγότερες ώρες την εβδομάδα με τις ίδιες πλήρεις αποδοχές, για να μετριαστεί ο υψηλός πληθωρισμός και οι ελλείψεις προσωπικού στη Γερμανία.
Η Deutsche Bahn ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι αναμένει να ξαναρχίσει τη «βασική υπηρεσία μεταφοράς επιβατών» από τις 6 π.μ., τοπική ώρα, το Σάββατο 9 Μαρτίου.
Ωστόσο, η σιδηροδρομική εταιρεία προειδοποίησε επίσης τους επιβάτες ότι οι διακοπές πιθανότατα θα συνεχιστούν σε περιφερειακά και τοπικά τρένα.
Έρχονται κι άλλες απεργίες
Οι απεργίες σε όλη την Ευρώπη επηρέασαν εκατομμύρια ταξιδιώτες το 2023, και δυστυχώς για τους ίδιους στην Γερμανία, είναι πιθανό να υπάρξουν περισσότερα προβλήματα εντός του 2024, λόγω νέων απεργιών σε σιδηροδρόμους και την πολιτική αεροπορία της χώρας.
Το συνδικάτο μηχανοδηγών της Deutsche Bahn έχει προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να προκύψουν πρόσθετες απεργιακές ενέργειες χωρίς προειδοποίηση.
Επιπλέον, ένα σωματείο που εκπροσωπεί τους αεροσυνοδούς της Lufthansa ψήφισε πρόσφατα για πιθανή απεργία, η οποία θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τις πτήσεις στο μέλλον.
Τα πρώτα σκληρά στοιχεία για το 2024 σηματοδοτούν ότι η γερμανική οικονομία φτάνει στο πάτο
Αυτή η εβδομάδα έφερε τα πρώτα άσχημα φέτος.
Υπάρχουν ενδείξεις για πτώση, με τους αριθμούς να εξακολουθούν να δείχνουν μια νέα οικονομική συρρίκνωση το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η βιομηχανική παραγωγή του Ιανουαρίου έφτασε στο 1,0% σε μηνιαία βάση, από -2,0% τον Δεκέμβριο.
Πέρυσι, η βιομηχανική παραγωγή εξακολουθούσε να είναι μειωμένη κατά περισσότερο από 5%, αλλά τώρα είναι περίπου 10% κάτω από το προ πανδημίας επίπεδό της.
Η παραγωγή σε κλάδους ενέργειας ανέκαμψε κατά περίπου 3% MoM, μετά τη βουτιά 6% του Δεκεμβρίου.Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η απότομη αύξηση των εξαγωγών του Ιανουαρίου έφερε κάποια ελπίδα, η οποία διαψεύστηκε στην συνέχεια.
Ένα άλλο μέγα πρόβλημα ήταν η απότομη βουτιά στις γερμανικές βιομηχανικές παραγγελίες.Η πτώση κατά 11,3% ανέτρεψε σχεδόν πλήρως την αύξηση κατά 12% τον Δεκέμβριο.
Δεν φαίνεται επικείμενη ανάκαμψη
Τα στοιχεία αυτής της εβδομάδας δείχνουν το πάτο της γερμανικής βιομηχανίας, αλλά δεν μπορούν να κρύψουν τη διαρθρωτική αδυναμία.
Αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή μοιάζει με μια πολύ σταδιακή και κυκλική πορεία προς τον πάτο.
Η γερμανική βιομηχανία, έχει νέα πτώση στις λιανικές πωλήσεις τον Ιανουάριο, έχουμε μικρή αποταμίευση και η συνεχιζόμενη υψηλή αβεβαιότητα του πολιτικού σκηνικού δεν βοηθά στην ανάκαμψη και την ιδιωτική κατανάλωση για το 2024.
Οι απεργίες των μηχανοδηγών, του προσωπικού αεροδρομίων, των αεροπορικών εταιρειών, και οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας ως αποτέλεσμα της στρατιωτικής σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν κάνει ακόμη πιο πιθανή νέα συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Επί του παρόντος, μια επικείμενη ανάκαμψη εξακολουθεί να φαίνεται απίθανη, ακόμα κι αν υπάρχει κάποιο ασαφές φως στο τέλος αυτού που μοιάζει όλο και περισσότερο με ένα πολύ μακρύ τούνελ.