Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ξεκινά η μαζική απόσυρση αυτοκινήτων! Αλλάζουν όλα για τα παλιά και επικίνδυνα ΙΧ

Αλλάζουν όλα για τα παλιά και επικίνδυνα ΙΧ – Το νέο σχέδιο που προτείνει ο ACEA φέρνει αυστηρούς κανόνες, πρόστιμα και υποχρεωτική ανακύκλωση.

Παλιά, ρυπογόνα και επικίνδυνα αυτοκίνητα δεν θα έχουν πλέον θέση στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ένα νέο πλάνο από την Ευρωπαϊκή Ένωση έρχεται να επιβάλλει υποχρεωτική απόσυρση για όσα ΙΧ δεν πληρούν βασικά κριτήρια ασφάλειας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης. Η Ελλάδα, με στόλο γερασμένο και πολλές φορές ακατάλληλο για κυκλοφορία, είναι στην πρώτη γραμμή αυτής της μετάβασης, όπως αναφέρει το 

Η πρόταση προβλέπει ότι από το 2026 ξεκινά η σταδιακή απομάκρυνση των αυτοκινήτων που πληρούν προδιαγραφές EURO 1, με την πλήρη εφαρμογή του πλάνου να φτάνει ως το 2050, όταν και θα αποσυρθούν τα μοντέλα EURO 6. Αυτό σημαίνει ότι οχήματα που σήμερα θεωρούνται σύγχρονα, σε μερικές δεκαετίες δεν θα επιτρέπεται καν να κυκλοφορούν.

Το νέο σχέδιο προβλέπει την υποχρεωτική ανακύκλωση μοντέλων που έχουν μείνει ακινητοποιημένα για μακρύ χρονικό διάστημα, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για πάνω από δύο χρόνια, έχουν αποτύχει επανειλημμένα σε τεχνικούς ελέγχους ή απαιτούν επισκευές υψηλότερες της εμπορικής τους αξίας.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται «μη επισκευάσιμα» και δεν θα επιτρέπεται πλέον να κυκλοφορούν.

Η πρόταση της ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) φέρνει ένα αυστηρό αλλά σαφές χρονοδιάγραμμα για την υποχρεωτική απόσυρση με βάση τις προδιαγραφές Euro. Σύμφωνα με αυτό:

  • Από το 2026 ξεκινά η απόσυρση των Euro 1 (1992-1996)
  • Το 2030 ακολουθούν τα Euro 2 (1996-2000)
  • Το 2034 τα Euro 3 (2000-2005)
  • Το 2039 τα Euro 4 (2005-2010)
  • Το 2043 τα Euro 5 (2010-2015)
  • Το 2050 τα Euro 6 (2015 – σήμερα)

Η αντίδραση των ιδιοκτητών παλαιών αυτοκινήτων ήταν άμεση, ιδιαίτερα από όσους εξαρτώνται καθημερινά από ένα ΙΧ χαμηλής αξίας. Πολλοί επαγγελματίες του χώρου της επισκευής εκφράζουν φόβους για απώλεια εσόδων, ενώ υπάρχουν και ενστάσεις για κοινωνική αδικία, αφού δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να αγοράσουν καινούργιο μοντέλο.

Ωστόσο, η Ε.Ε. έχει αφήσει ένα «παράθυρο» ανοικτό: αν ο ιδιοκτήτης μπορεί να αποδείξει ότι σκοπεύει να επισκευάσει το αυτοκίνητο, και να το επαναφέρει σε λειτουργική και ασφαλή κατάσταση μέσα σε προκαθορισμένο διάστημα, τότε μπορεί να το διατηρήσει.

Στόχος της πολιτικής αυτής είναι η μείωση των ρύπων, η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και η επιτάχυνση της μετάβασης προς ένα πιο βιώσιμο και σύγχρονο μοντέλο κινητικότητας.

Με τον μέσο όρο ηλικίας του ελληνικού στόλου να ξεπερνά τα 17 έτη, η χώρα καλείται να προσαρμοστεί γρήγορα. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται στα 12-13 έτη, γεγονός που υπογραμμίζει το χάσμα.

Για όσους έχουν ακινητοποιημένο ή παλαιό αυτοκίνητο, το μήνυμα είναι σαφές: ήρθε η ώρα να το ελέγξετε. Η νέα εποχή στον κόσμο του αυτοκινήτου δεν κάνει πλέον εκπτώσεις – και κυρίως, δεν κάνει εξαιρέσεις.

Tags
Back to top button