
Μπράβο μας! Ενώ οι άνδρες του Λιμενικού δίνουν καθημερινές μάχες στο Αιγαίο, αντιμετωπίζοντας τουρκικές προκλήσεις και προστατεύοντας τα ελληνικά σύνορα, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αποφάσισε να… ενισχύσει το ηθικό τους με δύο λεωφορεία κατευθείαν από την Τουρκία. Την ώρα που οι ελληνοτουρκικές σχέσεις κρέμονται από μια κλωστή και τα τουρκικά αλιευτικά σαρώνουν το Θρακικό Πέλαγος, η Ελλάδα παραγγέλνει πούλμαν από την Άγκυρα για το Λιμενικό.
Μπορεί να εκραγεί ανά πάσα στιγμή! Αυτή είναι η "ωρολογιακή βόμβα" που απειλεί την Ευρώπη με ένα νέο Τσερνόμπιλ
Τουρκικά λεωφορεία για το… ελληνικό Αιγαίο
Σύμφωνα με το Data Journalists και τον Βασίλη Γαλούπη, στις 28 Μαρτίου 2025, το Υπουργείο υπέγραψε σύμβαση για την αγορά δύο λεωφορείων 30-33 θέσεων, τύπου Navigo T, από την τουρκική Otokar, μέλος του γιγαντιαίου ομίλου Koç Holding.
Κόστος; Μόλις 373.984 ευρώ, πληρωμένα μέσω δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, γιατί, φυσικά, τι καλύτερο από το να δανειζόμαστε για να αγοράζουμε από τη γείτονα που μας προκαλεί καθημερινά στο Αιγαίο;
Η παράδοση προβλέπεται εντός 12 μηνών, οπότε, μέχρι τότε, το Λιμενικό θα συνεχίσει τις περιπολίες του χωρίς τα… πολυτελή τουρκικά πούλμαν.Η σύμβαση, που υπεγράφη με την ελληνική Ergotrak – αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Otokar στην Ελλάδα – περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια τη διαδικασία: παραλαβή, έλεγχο, αποπληρωμή, ακόμα και αποδέσμευση εγγυητικής επιστολής 22.258 ευρώ. Όλα κανονισμένα, όλα στην εντέλεια. Μόνο που κανείς δεν φαίνεται να αναρωτήθηκε: γιατί, αλήθεια, να εξοπλίσουμε το Λιμενικό, που μάχεται τις τουρκικές παραβιάσεις, με προϊόντα από την Τουρκία; Μήπως για να στείλουμε μήνυμα… φιλίας;
Otokar και Koç: Οι «φίλοι» μας από την Άγκυρα
Η Otokar, για όσους δεν γνωρίζουν, δεν είναι απλώς μια εταιρεία λεωφορείων. Είναι ο παλαιότερος κατασκευαστής της Τουρκίας, μέλος του Koç Holding, ενός ομίλου που καλύπτει το 8% του τουρκικού ΑΕΠ και το 9% των εξαγωγών της χώρας. Α, και μην ξεχνάμε: ο Koç έχει βαθιές ρίζες στην τουρκική πολεμική βιομηχανία και στενούς δεσμούς με το καθεστώς Ερντογάν. Όταν ο Μουσταφά Κοτς πέθανε το 2016, ο ίδιος ο Ερντογάν παρευρέθηκε στην κηδεία του, μαζί με όλη την τουρκική ελίτ. Και τώρα, εμείς, με περηφάνια, αγοράζουμε τα λεωφορεία τους για το Λιμενικό.
Η Ergotrak, μέλος του Ομίλου Σφακιανάκη, παίζει τον ρόλο του μεσολαβητή σε αυτή την… ελληνοτουρκική «συνεργασία». Από το 2023, η Otokar έχει γίνει ο κύριος προμηθευτής της, αντικαθιστώντας την επίσης τουρκική TEMSA. Και, φυσικά, η παρουσία της Otokar στην Ελλάδα ενισχύεται με φαντασμαγορικές εκδηλώσεις, όπως η Transport Show 2023, όπου παρουσίασε τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Μπράβο, λοιπόν, στην Ergotrak που μας φέρνει το «τουρκικό όνειρο» – και στον υπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη που υπέγραψε τη σύμβαση.
Το Λιμενικό, που παλεύει με υποστελεχώση και έλλειψη σκαφών, που καλείται να αντιμετώπιση τουρκικά αλιευτικά, παράνομες μεταναστευτικές ροές και γεωπολιτικές εντάσεις, θα εξοπλιστεί με… τουρκικά πούλμαν. Και όχι για τουριστικές εκδρομές, αλλά για επιχειρησιακή υποστήριξη! Είναι σαν να παραγγέλνουμε σάντουιτς από τον αντίπαλο πριν τον αγώνα. Και, φυσικά, το πληρώνουμε με δανεικά, γιατί η ελληνική αυτάρκεια φαίνεται να είναι απλώς μια λέξη στα χαρτιά
.Και μην ξεχνάμε τις «γέφυρες» φιλίας με τον Όμιλο Koç. Ο Ραχμί Κοτς, όπως αποκάλυψε το «Βήμα» το 2018, είχε επισκεφθεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη Βουλή, επιβεβαιώνοντας δεσμούς δεκαετιών μεταξύ των οικογενειών τους. Ο Koç έχει ήδη απλώσει τα πλοκάμια του στην Ελλάδα, από τη μαρίνα της Μυτιλήνης μέχρι την Avis Hellas. Και τώρα, με τα λεωφορεία του Λιμενικού, προσθέτει ακόμα ένα κεφάλαιο στην «ελληνοτουρκική συνεργασία».
Σε μια εποχή που η Ελλάδα θα έπρεπε να επενδύει στην εγχώρια παραγωγή και να επιλέγει προσεκτικά τους εμπορικούς της εταίρους, η απόφαση να αγοράσουμε τουρκικά λεωφορεία για το Λιμενικό είναι, στην καλύτερη περίπτωση, αφελής και, στη χειρότερη, επικίνδυνη.
Το Σώμα που υπερασπίζεται τα θαλάσσια σύνορά μας αξίζει καλύτερη στήριξη – όχι πούλμαν από την Τουρκία, αλλά σκάφη, προσωπικό και, πάνω απ’ όλα, πολιτική βούληση. Όσο για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, φαίνεται να προτιμά τις «γέφυρες» με τον Koç από την υπεράσπιση της εθνικής αξιοπρέπειας.