Του Μανώλη Κείου
Ποια δόγματα και ποιους κανόνες; Όλα έχουν σκοπό να τα ισοπεδώσουν Βαρθολομαίος και Φραγκίσκος …. Γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο για τα ανοίγματα Βαρθολομαίου από το Σαμπεζύ.
Εχθές το πρωί ο Πάπας Φραγκίσκος πήρε την σκυτάλη μιλώντας στην λειτουργία στην Αγία Μάρθα εναντιώθηκε σε όσους λένε «πρέπει να κάνετε αυτό και τίποτα άλλο», όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Έτσι φυλακίστηκαν σε αυτή την ορθολογική νοοτροπία, αν και συχνά η ίδια η Εκκλησία καταδίκασε τον ορθολογισμό, αργότερα συνέβη να εγκλωβιστούν σε μια θεολογία του «ναι, μπορείτε, όχι δεν μπορείτε » και ξέχασαν τη δύναμη, την ελευθερία του Πνεύματος, αυτή την αναγέννηση του Πνεύματος».
Πάλι δηλαδή με την επιχειρηματολογία της ενότητας του Αγίου Πνεύματος επιχειρεί να παρακάμψει τις τόσες σοβαρές διαφορές μας με τους Ρωμαιοκαθολικούς.
«Ο Κύριος μας δίνει το Πνεύμα για να διακηρύξουμε το Ευαγγέλιο χωρίς ακαμψία» ανέφερε
«Ας ρωτήσουμε τον Κύριο», είπε ο Πάπας, γιατί «αυτή η εμπειρία του Πνεύματος μας φέρνει προς τα εμπρός. Η εμπειρία του Πνεύματος είναι που μας δίνει το χρίσμα της πίστης, το χρίσμα της ακρίβειας της πίστης» είπε παραμερίζοντας κανόνες, οικουμενικές συνόδους, αιρέσεις κλπ και μιλώντας για ακρίβεια της πίστης.
Τα περί Αγίου Πνεύματος τα ακούσαμε λίγο ως πολύ και στην Σύνοδο του Κολυμπαρίου εκεί που οι «πεφωτισμένοι» Φαναριώτες και τα εξαπτέρυγά τους μας έλεγαν πως είναι επιτυχημένη επειδή έχει την φώτιση του Αγίου Πνεύματος!
Κι αλήθεια περί ποιου «Αγίου Πνεύματος» μιλούν οι μεν και περί ποιου οι δε; Καθότι οι Λατίνοι πρόσθεσαν στο «Πιστεύω», στο σημείο που λέγει ότι το Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα, την φράση «και εκ του Υιού», λατινιστί Filioque, διαστρέφοντας έτσι την τριαδολογία των Οικουμενικών Συνόδων της αδιαίρετης Εκκλησίας.
Και τώρα έρχονται οι εκκλησιαστικοί ταγοί μέσω της θεολογίας του Αγίου Πνεύματος να μας επιβάλλουν την ενότητα….