Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Κομισιόν: Επιχείρηση «σκούπα» για τους influencers- Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο

Εκτεταμένη έρευνα για τους influencers στα μεγαλύτερα social media, πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, που αποκάλυψε ότι μόλις ένας στους πέντε αποκαλύπτει τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 97% των influencers δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% το αποκάλυψε συστηματικά ως διαφήμιση. Ποσοστό 78% ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.Το 30% των influencers που ελέχθησαν δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση e-mail, όνομα εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό εγγραφής· Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου , όπως η εναλλαγή “συνεργασία επί πληρωμή” στο Instagram, αντίθετα, επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως “συνεργασία” (16%), ” εταιρική σχέση» (15%) ή γενική χάρη στην επωνυμία συνεργάτη (11%).

Το 40% των influencers έκανε την αποκάλυψη ορατή κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εμπορικής επικοινωνίας. Το 34% έκανε την αποκάλυψη αμέσως ορατή χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα βήματα, όπως κάνοντας κλικ στο «διαβάστε περισσότερα» ή κάνοντας scrolling Το 40% των influencers ενέκριναν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή επωνυμίες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυψαν με συνέπεια, ή απέκρυψαν τις διαφημίσεις, ενώ το 44% των influencers είχαν δικές τους ιστοσελίδες, μέσω των οποίων η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας προϊόντα.

Ως αποτέλεσμα της επιχείρησης «σκούπα», 358 influencers θα γίνουν αντικείμενο περαιτέρω έρευνας. Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. Περαιτέρω μέτρα επιβολής μπορούν να ληφθούν εάν είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες.

Η Επιτροπή θα αναλύσει τα αποτελέσματα της έρευνας και υπό το πρίσμα των νομικών υποχρεώσεων των πλατφορμών θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα, ανάλογα με την περίπτωση.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρήσεις ελέγχονται 82 influencers που είχαν περισσότερους από 1 εκατομμύριο followers, 301 με περισσότερους πάνω από 100.000 και 73 μεταξύ 5.000 και 100.000.

Αρκετοί influencers ήταν ενεργοί σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων: 572 είχαν δημοσιεύσεις στο Instagram, 334 στο TikTok, 224 στο YouTube, 202 στο Facebook, 82 στο X (πρώην Twitter), 52 στο Snapchat και 28 στο Twitch,όπως αναφέρει το protothema.gr.

Οι κύριοι τομείς δραστηριότητας που τους αφορούν είναι, κατά φθίνουσα σειρά, η μόδα, ο τρόπος ζωής, η ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και η φυσική κατάσταση/αθλητισμός. 119 influecers θεωρήθηκε ότι προωθούν ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες, όπως πρόχειρο φαγητό, αλκοολούχα ποτά, ιατρικές ή αισθητικές θεραπείες, τζόγο ή χρηματοοικονομικές υπηρεσίες όπως κρυπτονομίσματα.

Tags
Back to top button