Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Θα υιοθετηθεί σε μόνιμη βάση 24ωρο μετρό τα Σάββατα

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε σήμερα την ημερομηνία που το 24ωρο Μετρό τα βράδια του Σαββάτου θα γίνει πραγματικότητα στην πρωτεύουσα, αναφέροντας ότι η ολονύχτια λειτουργία θα ξεκινήσει το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου.

Ο αναπληρωτής υπουργός μίλησε σήμερα το πρωί σχετικά με το νέο νομοσχέδιο που αφορά τον ελληνικό σιδηρόδρομο αλλά και για τις εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά FM.

Από τις 13 Σεπτεμβρίου η 24ωρη λειτουργία στο Μετρό

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε πως μετά την πρόσφατη δοκιμαστική 24ωρη λειτουργία των συγκοινωνιών της Αθήνας, η 24ωρη λειτουργία του Μετρό θα ξεκινήσει σε μόνιμη βάση από το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου.

 

Σε ερώτηση για την απαγόρευση της ελεύθερης εισόδου ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε πως αυτό γίνεται προκειμένου να δοθεί για προτεραιότητα σε όσου επιλέγουν να μετακινηθούν με τα αστικά λεωφορεία.

Για την ενίσχυση του μέσου μέχρι τέλος του έτους αναμένεται τα καινούρια οχήματα να έχουν φτάσει τα 1.000, ενώ στόχος είναι τα 1.500 έτσι ώστε να ανανεωθεί το σύνολο του στόλου.

Τέλος, όσον αφορά την κατάσταση στη γραμμή του ΗΣΑΠ, ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η μεγάλη ηλικία του στόλου αφού οι παλαιότεροι συρμοί κυκλοφορούν από τη δεκαετία του 1980.

Για το λόγο αυτό, βρίσκεται σε εξέλιξη η ολική ανακατασκευή 14 συρμών, με τον πρώτο να παραδίδεται τον Φεβρουάριο του 2026, ενώ στη συνέχεια θα παραδίδεται ένας συρμός κάθε μήνα. Παράλληλα, αναμένεται η πραγματοποίηση εργασιών και σε σταθμούς έτσι ώστε να αναβαθμιστεί η μετακίνηση στη γραμμή.

 

«Χάιδεμα δημοσίων υπαλλήλων» κάνει η αντιπολίτευση

Με αφορμή την ολοκλήρωση της συζήτησης επί του νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε πως μεγάλη μερίδα της αντιπολίτευσης επιδίδεται σε «χάιδεμα δημόσιων υπαλλήλων» αφού αντιτίθεται στην τοποθέτηση καμερών σε χώρους εργασίας στο σιδηρόδρομο, όπως τα σταθμαρχεία, επικαλούμενοι ζητήματα προσωπικών δεδομένων.

Αν και ανέφερε πως δεν υπάρχει ακόμα γνωμοδότηση από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή για την τοποθέτηση των καμερών μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, υποστήριξε πως «δεν τίθεται δίλημμα όταν διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές» και πως πρέπει να υπάρχουν μέσα για να αποδειχθεί πως κάποιος κάνει σωστά τη δουλειά του. Επιπλέον, πρόσθεσε πως πρέπει να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο εργασίας στο σιδηρόδρομο και να προβλέπεται η απόλυση εργαζόμενων που κάνουν λάθη που μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών.

Εντός του Ιουλίου, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, αναμένονται πληροφορίες για το πώς θα λειτουργήσει η πλατφόρμα railway.gov.gr, μέσω της οποίας θα είναι εφικτή η παρακολούθηση του κάθε τρένου που πραγματοποιεί δρομολόγια με ακρίβεια εκατοστών, κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο θα «σοβαρή δικλείδα ασφαλείας» έτσι ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση τρένων. Επιπλέον, η πλατφόρμα θα περιέχει στοιχεία που θα συμβάλουν στην αξιολόγηση του προσωπικού όπως το ποιοι εργαζόμενοι (π.χ. σταθμάρχες) εμπλέκονται στην κίνηση κάθε αμαξοστοιχίας.

Όσον αφορά τα σιδηροδρομικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θεσσαλία, στόχος είναι αυτά να ολοκληρωθούν ως το φθινόπωρο του 2026 όταν και η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί και με το ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλειας ETCS.

Ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε πως σήμερα η εμπειρία των επιβατών, τόσο στα υπεραστικά όσο και στα προαστιακά δρομολόγια, δεν είναι καλή. Εντός του καλοκαιριού ωστόσο, αναμένεται να γίνει για πρώτη φορά παραγγελία νέων τρένων από την Hellenic Train με στόχο αυτά να κυκλοφορήσουν από το 2027.

Tags
Back to top button