Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Κι όμως τελικά το ρωσικό φυσικό αέριο θα περάσει διαμέσου της Ελλάδας στην Ευρώπη!

χρησιμοποιώντας τον περίφημο «Νότιο Διάδρομο»

Η ρωσική Gazprom και η ιταλική Eni υπέγραψαν Μνημόνιο αλληλοκατανόησης για την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, με κύριο αγοραστή την Ιταλία μέσω του «Νότιου Διαδρόμου Μεταφοράς»

Το Μνημόνιο αφορά την επικαιροποίηση των συμβολαίων που αφορούν την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ιταλία και υπογράφτηκε στην Μόσχα από τον  Διευθύνοντα Σύμβουλο της Gazprom Αλεξέι Μίλερ και τον Γενικό Διευθυντή του ομίλου Eni S.p.Α Κλαούντιο Ντεσκαλάτσι . 

Στην ανακοίνωση της η Gazprom αναφέρει ότι «Η επικαιροποίηση των συμβολαίων θα αφορά μόνο τις αλλαγές των σημείων παράδοσης στον πλαίσιο της παροχής που διοχετεύεται μέσω του Νότιου Διαδρόμου».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Gazprom Αλεξέι Μίλερ σε δηλώσεις του είπε ότι οι ιταλικές εταιρείες ζήτησαν να μεταφερθεί το σημείο παράδοσης του ρωσικού φυσικού αερίου που βρίσκεται βόρεια της χώρας (από την Αυστρία) στο νότιο τμήμα της Ιταλίας.

Εδω προκύπτει το ζήτημα του πως θα μπορούσε να ιναοποιηθεί η αλλαγή αυτή του σημείου παράδοσης και ο πιο λογικός τρόπος είναθι η κατασκευή της δεύτερης γραμμής του αγωγού φυσικού αερίου Turkish Stream, (η δυναμικότητα μεταφοράς του φθάνει τα 15,75 δισεκ. κυβικά μέτρα, ετησίως ) ο οποίος θα καταλήγει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Από εκεί οι Ρώσοι είχαν πει ότι είναι «θέμα των Ευρωπαίων πως θα το μεταφέρουν και πως θα το παραλάβουν»

«Το έργο Poseidon, είναι μια από τις εκδοχές σύνδεσης με τον Turkish Stream, που θα εξυπηρετεί τους ευρωπαίους καταναλωτές, παρότι υπάρχουν και άλλες εκδοχές που εξετάζονται», είχε δηλώσει το 2016 ο Α.Μίλερ προσθέτοντας ότι «στην παρούσα στιγμή έχει προτεραιότητα αυτή η εκδοχή».

Σε αυτό το σημείο μπορεί να συνδεθεί ο αγωγός φυσικού αερίου Poseidon δημιουργώντας επί της ουσίας τον περιβόητο Greek Stream δηλαδή το ελληνικό τμήμα του «νότιου διαδρόμου μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου» που θα παρακάμπτει την ασταθή Ουκρανία

Ο αγωγός φυσικού αερίου Poseidon, θα περνάει από την Ελλάδα και θα καταλήγει υποθαλάσσια μέσω του Ιονίου στη νότιο Ιταλία. 

«Ο αγωγός EastMed (Ισραήλ - Κύπρος - Ελλάδα), όπως και οι αγωγοί ΠΟΣΕΙΔΩΝ (Ελλάδα - Ιταλία) και ο IGB (ελληνοβουλγαρικός) πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα στην Ευρώπη και στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου», είχε δηλώσει προ έξι μηνών ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Θεόδωρος Κιτσάκος και ήξερε καλά τι έλεγε.

Οι Αμερικανοί (τουλάχιστον του Μ.Ομπάμα) μπορεί να μην θέλουν τον ρωσικό αγωγό αερίου αλλά οι Ιταλοί τον θέλουν και γνωρίζουν ότι ο ΤΑΡ και το αζερικό φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορούν να ικανοποιήσουν τις ενεργειακές τους ανάγκες, τόσο σε μέγεθος όσο και σε κόστος.

: το χερσαίο τμήμα (Κομοτηνή – Θεσπρωτικές ακτές), μήκους περίπου 600 χλμ. το οποίο αναπτύσσεται από τον ΔΕΣΦΑ και το υποθαλάσσιο τμήμα του έργου, με μήκος 200 περίπου χλμ (Θεσπρωτικές ακτές – Οτράντο Ιταλίας), το οποίο αναπτύσσεται από την ελληνική εταιρεία με την επωνυμία «Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος – Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.».

Στην εν λόγω εταιρεία συμμετέχουν ισοµερώς η ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON.

Ο αγωγός έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να μεταφέρει 14 bcm με δυνατότητα αναβάθμισης μέχρι και 20 bcm φυσικού αερίου κατ’ έτος από τις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής ή/και της Κασπίας προς την Ιταλία, μέσω της Τουρκίας και της Ελλάδας.

Η Ε.Ε. αναγνωρίζοντας τη στρατηγική σημασία του αγωγού ITGI ως έργο Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, το συμπεριέλαβε μεταξύ των έργων του Νοτίου διαδρόμου που συγχρηματοδοτήθηκαν από τους πόρους των προγραμμάτων Διευρωπαικά Δίκτυα στον τομέα της Ενέργειας (ΤΕΝ-Ε) και Ευρωπαϊκό Σχεδίο Οικονομικής Ανάκαμψης στον τομέα της ενέργειας (EEPR). Επιπλέον, το έργο του Ελληνο-Ιταλικού Υποθαλάσσιου Διασυνδετήριου Αγωγού «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» έχει περιληφθεί στη λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (PCIs), βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 347/2013.

Ο Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ  έχει λάβει το σύνολο των υποχρεωτικών αδειών για την κατασκευή και λειτουργία του.

Κατά την παρούσα φάση είναι σε εξέλιξη ενέργειες για την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών αερίου, με σκοπό τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του Έργου και την αντίστοιχη ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων ενεργειών, ώστε το Έργο να είναι έτοιμο για την λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (Final Investment Decision-FID).

Κανείς δεν γνωρίζει ακόμα τι στάση θα κρατήσουν οι ΗΠΑ του Ν.Τραμπ αλλά εάν τελικά η Τουρκία επιτρέψει την δημιουργία του αγωγού μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου και με δεδομένου ότι οι Ιταλοί το θέλουν και το απαιτούν, πολύ δύσκολα μια ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να «σαμποτάρει» με προφάσεις και δικαιολογίες το ενδιάμεσο τμήμα 

Tags
Back to top button