Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταγγελίες-σοκ για τον ΔΕΔΔΗΕ! Επιβάλλει πρόστιμα χιλιάδων ευρώ σε πολίτες, για δήθεν ρευματοκλοπές

«Το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών (Νέο ΙΝΚΑ) αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα λαμβάνει ολοένα και περισσότερες αναφορές πολιτών σχετικά με την επιβολή υπερβολικά υψηλών προστίμων από τον ΔΕΔΔΗΕ για περιπτώσεις ρευματοκλοπής, καθώς και για πρόστιμα που – σύμφωνα με τους ίδιους τους καταγγέλλοντες – επιβάλλονται χωρίς πλήρη διαφάνεια στη διαδικασία.»

Μιλώντας στο ethnos.gr ο υπεύθυνος Τύπου του Νέου ΙΝΚΑ και δικηγόρος, Παναγιώτης Γεωργιάδης, σημείωσε ότι τα πρόστιμα είναι υπερβολικά, αφού ο μέσος όρος τους κυμαίνεται από 1.500 έως 5.000 ευρώ και σε καμία περίπτωση δεν είναι χαμηλότερα των 1.000 ευρώ.

Η Γερμανική βιομηχανία καταρρέει! Καταστρέφεται εσκεμμένα η οικονομία της;

ΔΕΔΔΗΕ: Καταγγελίες πολιτών για μπαράζ προστίμων σε “ψεύτικες” ρευματοκλοπές | OPEN TV

Ο ίδιος τόνισε ακόμα ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρο πλαίσιο στον τρόπο που διεξάγονται οι έλεγχοι από κλιμάκια του ΔΕΔΔΗΕ, στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν περιπτώσεις ρευματοκλοπής.

«Μία μειοψηφία από αυτούς που εντοπίζονται και καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα, είναι σίγουρα υπαίτιοι ρευματοκλοπής. Να αναφέρω ως παράδειγμα την περίοδο που ίσχυε η ρήτρα προσαρμογής και έφταναν κυρίως σε επιχειρήσεις υπέρογκοι λογαριασμοί ρεύματος, όπως αναφέρει το 

Τότε κάποιοι καταναλωτές μπήκαν στον πειρασμό να κλέψουν ρεύμα και μάλιστα είχε εντοπιστεί και ένα ολόκληρο κύκλωμα ηλεκτρολόγων που προχωρούσε σε παρανομίες. Ωστόσο, μία πολύ μεγάλη μερίδα καταναλωτών δεν έχει προχωρήσει σε καμία ρευματοκλοπή.

Βλέπεις κάποιους συνταξιούχους, στους οποίους επιβάλλονται υπέρογκα πρόστιμα για ρευματοκλοπή και αντιλαμβάνεσαι ότι οι άνθρωποι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα, ούτε καν για το πώς μπορεί να γίνει αυτή», αναφέρει στο ethnos.gr ο κ. Γεωργιάδης.

 

Χρεώνουν ρευματοκλοπή για ασήμαντες αφορμές

Κατά τον εκπρόσωπο τύπου του Νέου ΙΝΚΑ, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, κατά τις οποίες καταναλωτές κατηγορούνται για ρευματοκλοπή, χωρίς, ωστόσο, να είναι ξεκάθαρο ότι έγινε οποιαδήποτε δόλια επέμβαση στο μετρητή. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, μπορεί ένας ηλεκτρολόγος να έχει κάνει μία… στραβοκατσαβιδιά πάνω στην εργασία του, να αποκτήσει μία μικρή ζημιά από αυτήν ο μετρητής και ο καταναλωτής να κατηγορηθεί για ρευματοκλοπή.

«Πρόβλημα αποτελεί και το γεγονός ότι τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων, προκειμένου να εξακριβωθεί το ενδεχόμενο ρευματοκλοπής, μπορεί να βγουν ακόμα και μετά από μήνες.

Επίσης, είναι δυσλειτουργική και η πλατφόρμα για την υποβολή παραπόνων και καταγγελιών από την πλευρά των καταναλωτών. Σε μεγάλο ποσοστό οι απαντήσεις δίνονται επίσης μετά από αρκετούς μήνες. Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι δεν υπάρχουν τα εχέγγυα ότι οι έλεγχοι γίνονται με το σωστό τρόπο και κανένας δεν μπορεί να πει με σιγουριά σε ποιο χρονικό διάστημα έγινε η ενδεχόμενη ρευματοκλοπή.

Είναι αδιανόητος ο τρόπος που υπολογίζουν την κατανάλωση και έτσι, μπαίνει το πρόστιμο κατά προσέγγιση, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ υψηλό, αν και για εκείνο το χρονικό διάστημα μπορεί ο καταναλωτής να έλειπε από το σπίτι του ή να έκαψε ελάχιστο ρεύμα», λέει ο κ. Γεωργιάδης.

Ο ίδιος ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρει καταναλωτές, οι οποίοι άλλαξαν το ρεύμα του σπιτιού τους από απλό σε τριφασικό και από αμέλεια δεν το δήλωσαν. Θεωρήθηκε ότι αυτοί προχώρησαν σε ρευματοκλοπή και κλήθηκαν να πληρώσουν ως πρόστιμα υπέρογκα ποσά.

 

Το ύψος των προστίμων

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του Νέου ΙΝΚΑ, ο μέσος όρος των προστίμων που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές για περιπτώσεις ρευματοκλοπής, κυμαίνεται από 1.500 έως 5.000 ευρώ, με τη χαμηλότερη χρηματική ποινή να μην πέφτει κάτω από τα χίλια ευρώ.

«Σε αυτά τα ποσά, όμως, θα πρέπει να προσθέσουμε και άλλα περίπου 250-300 ευρώ για τη διαδικασία του ελέγχου, ενώ, αν κάποιος θεωρηθεί ότι έκλεψε ρεύμα, βρίσκεται αντιμέτωπος και με ποινικές ευθύνες πέρα από το χρέος», λέει ο κ. Γεωργιάδης.

Τέλος, ο ίδιος αναφέρει ότι έχει αντιμετωπίσει περιπτώσεις, κατά τις οποίες καταναλωτές κατηγορήθηκαν για ρευματοκλοπή και επειδή το πρόστιμο ήταν πολύ υψηλό, προχώρησαν σε διακανονισμό για την αποπληρωμή του.

Αν και αποπλήρωναν κανονικά τις δόσεις, μετά από δύο-τρεις μήνες τους κάλεσε εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων, η οποία τους απείλησε ότι, αν δεν πληρώσουν άμεσα ολόκληρο το πρόστιμο, θα κινηθούν νομικά εναντίον τους.

Tags
Back to top button