Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κασιμάτη: Όχι επί της αρχής στο νομοσχέδιο για την Παιδεία - H επιστολή στον Τασούλα

Αρνητικά ψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. Η Νίνα Κασιμάτη, ψήφισε με επιστολική ψήφο την Παρασκευή, ωστόσο, από λάθος το όχι στην ψήφο δεν πέρασε. Η κ. Κασιμάτη, όμως, απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Βουλής ώστε να διευκρινιστεί η ψήφος της και να περαστεί στα πρακτικά.

Ειδικότερα, επιστολή σύμφωνα με το άρθρο 72 Α του Κανονισμού της Βουλής απέστειλε η Βουλευτής Β’ Πειραιά και Τομεάρχης Ναυτιλίας  ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίνα Κασιμάτη, με την οποία καταχωρείται στα Πρακτικά η διευκρίνιση ότι η ψήφος της «επί της Αρχής» είναι ΟΧΙ, όπως άλλωστε ψήφισε αρνητικά και «επί του Συνόλου» του Σχεδίου Νόμου περί Ιδιωτικών Ξένων Πανεπιστημίων.

Στην ομιλία της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως «ριφιφί του Συντάγματος» λόγω της κατάφωρης παραβίασης του άρθρου 16 του Συντάγματος, με το οποίο, συμφωαν με την ίδια, η κυβέρνηση εκχωρεί την πανεπιστημιακή Παιδεία σε ξένους ιδιώτες, κλέβει το μέλλον της νεολαίας και της ελληνικής κοινωνίας και απεντάσσει οικειοθελώς την εκπαίδευση από την κατοχυρωμένη αποκλειστική αρμοδιότητα της χώρας ως κράτους μέλους της Ε.Ε., ενώ εντάσσει de facto τα δημόσια Πανεπιστήμια στο ευρωενωσιακό δίκαιο του Ανταγωνισμού αντί του Συντάγματος της Ελλάδας.

Η Νίνα Κασιμάτη κάλεσε όλα τα κόμματα να μην ψηφίσουν το νόμο, αλλά και να μη συναινέσουν στο μέλλον στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει την Πανεπιστημιακή παιδεία ως δημόσιο αγαθό.

Πιερρακάκης: Σε ενάμιση χρόνο η λειτουργία των πρώτων μη κρατικών ΑΕΙ - Πώς ενισχύονται τα δημόσια πανεπιστήμια


Δείτε την επιστολή της Νίνας Κασιμάτη



Απόσπασμα από την ομιλία της Νίνας Κασιμάτη στη Βουλή

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές και Υπουργοί,

Μετά από ένα μεγαλειώδες φοιτητικό συλλαλητήριο σήμερα στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα ενάντια στο σχέδιο νόμου της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, κατ’ όνομα «Ενίσχυση του Δημοσίου Πανεπιστημίου» και ουσία το «Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων Ξένων πανεπιστημίων», ολοκληρώνεται η τριήμερη συζήτηση στη Βουλή. Και με τη στυγνή κοινοβουλευτική πλειοψηφία σας θα ασκήσετε την εξουσία σας αντιδημοκρατικά, θα το ψηφίσετε κατά απόλυτη, εξώφθαλμη, ξεδιάντροπη, ipso facto παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος, για να πραγματοποιήσετε την ιδεοληψία σας, αλλά και την ιδεολογία σας ενάντια στην Παιδεία ως δημόσιο αγαθό.

Αυτό είναι το πεντακάθαρο διαμάντι που φυλάσσεται αλώβητο στην κιβωτό του πολιτεύματος, το Σύνταγμα της Ελλάδας, παρά τις ατυχείς σας προσπάθειες να απαλλοτριωθεί σε τρεις συνταγματικές αναθεωρήσεις και με το οποίο θέλετε να στολίσετε το νεοφιλελεύθερο στέμμα σας. Γι’ αυτό το κλέβετε μέρα μεσημέρι από τη νεολαία και το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας, με ένα αδιανόητα προκλητικό ριφιφί. Έτσι, «γιατί μπορείτε»! Με την ίδια αυταρχική λογική που μπαζώσατε μέρα μεσημέρι με τόνους τσιμέντο το έγκλημα στα Τέμπη, με την ίδια αυταρχική λογική των παράνομων παρακολουθήσεων μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου, με την ίδια αυταρχική λογική της παράνομης μεταχείρισης των στοιχείων των εκλογέων που εμπιστεύθηκαν στο Υπουργείο Εσωτερικών για τη διεξαγωγή δημοκρατικών… εκλογών.

Η μετεμφυλιακή Δεξιά μοιάζει μπροστά σας με αθώα παιδίσκη και η καταστροφή που απεργάζεσθε για την πατρίδα μας στον μέσο και στον μακρό χρόνο θα είναι πολύ χειρότερη αυτής της μετεμφυλιακής Δεξιάς. Τα γνωρίζουμε τα οράματά σας από την Ιστορία. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι δημοκρατικές, εθνικές και κοινωνικές κατακτήσεις της Μεταπολίτευσης έχουν μπει στο στόχαστρό σας πριν από τα μνημόνια, κατά τη διάρκεια και, βεβαίως, μετά από αυτά. Όπως και η ίδια η Μεταπολίτευση ως ιδέα και ως ιστορική περίοδος δημοκρατικής ομαλότητας.

Γνωρίζετε πολύ καλά και εσείς και οι συνταγματολόγοι του καθεστώτος σας, ότι δεν μπορεί να υπάρξει «contra legem» ερμηνεία του Συντάγματος, πολλώ δε μάλλον που δεν υπάρχει σύγκρουση με το ενωσιακό δίκαιο. Αλλά, θα υπάρξει, αφού το ψηφίσετε εις βάρος της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως μέσο προόδου και κοινωνικής κινητικότητας, εις βάρος των λαϊκών και μεσαίων τάξεων που εχθρεύεστε.

Το άρθρο 16 έχει κρίσιμα στοιχεία, ανυπέρβλητα, την αποκλειστικότητα της παροχής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το κράτος, την απαγόρευση σε ιδιώτες, την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ιδιότητα των καθηγητών ως δημόσιων λειτουργών.

Έτσι «εορτάζετε» εσείς, λοιπόν, τα πενήντα χρόνια της μισητής σας Μεταπολίτευσης, όπως τάχα γιορτάσατε τα διακόσια χρόνια από την Εθνική Παλιγγενεσία, με ακύρωση του Συντάγματος.

Όσο για τη δήθεν μετατροπή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε μητροπολιτικό, καλό και το αντάλλαγμα να κλείσετε-συγχωνεύσετε-απαλείψετε τα τμήματα Εθνολογίας και Παρευξεινίων χωρών. Σας βλέπουμε. Άλλωστε, για εσας η χώρα είναι παράρτημα ξένων, χωρίς οικεία βούληση και ανεξαρτησία. Και εσείς αξιώνετε για τον εαυτό σας τον χρυσά αμειβόμενο ρόλο των Προβλεπτών, των ανωτέρων δηλαδή διοικητικών υπαλλήλων και αξιωματούχων της εκάστοτε ξένης αυτοκρατορίας που θέλει τη χώρα και τον λαό μας όχι κυρίαρχους, αλλά κτήση και υπηκόους.

Και πώς θα φτιάξεις υπηκόους ξένων αντί για πολίτες; Μα, ελέγχοντας την Παιδεία τους! Εμποδίζοντας την άνευ όρων αλήθεια, την εθνική, τη διεθνική, την κοινωνική, την αλήθεια της ακαδημαϊκής έρευνας, που δεν είναι ελεγχόμενη, και τη διαμόρφωση ελεύθερων πνευμάτων που μπορούν να πάνε την επιστήμη πιο πέρα – αυτό είναι πρόοδος – και που μπορούν να υπερασπίζονται κάθε λεπτό τη Δημοκρατία και την Ελευθερία, τη διανοητική και παραγωγική αυτονομία σε μια παγκοσμιοποιημένη εποχή ετερονομίας ακόμη και των πιο μορφωμένων στρωμάτων, όπου όσοι κρατούν τα κλειδιά της τεχνολογίας, όπως και τα κεφάλαια για την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, κρατούν τον κόσμο στα χέρια τους.

Αυτήν την αλήθεια προασπίζεται το δημόσιο Πανεπιστήμιο και τη συναρμογή της με την αρχετυπική ελληνική ιδιότητα του πολίτη, όπως έλεγε στις παραδόσεις του ο Μισέλ Φουκώ το 1983 στο δημόσιο(!) «College de France», αποδεικνύοντας πως το θάρρος της αλήθειας, το αληθώς λέγειν, αποτελεί το λησμονημένο ηθικό θεμέλιο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Ενώ ξαναδιαβάζοντας την 7η Επιστολή του Πλάτωνα περιέγραφε πως με την παρακμή των Πόλεων, το θάρρος της αλήθειας μεταμορφώνεται σε αρεστή απεύθυνση στην ψυχή του Ηγεμόνα.

Αυτό θέλετε να κάνετε στη χώρα με τα Ξένα παραρτήματα απέναντι στα δημόσια πανεπιστήμια, να τρώει και να μαρτυρά τα κουκιά, όπως λέει ο λαός μας, του κάθε ξένου ηγεμόνα. Ενώ το δημόσιο Πανεπιστήμιο προασπίζεται την αυτονομία απέναντι στον ηγεμόνα, το -κατά Ζακ Ντεριντά- πανεπιστήμιο άνευ όρων που ενέχει το απροϋπόθετο δικαίωμα στην αποδομητική κριτική, την ελευθερία της ερωτηματοθεσίας και το δικαίωμα να λέγεται δημοσίως κάθε τι που απαιτεί η έρευνα, η γνώση και η απρόσκοπτη σκέψη περί την αλήθεια των πραγμάτων.

Δεν επεκτείνομαι στον χυδαίο οικονομισμό με τον οποίον περιβάλατε τη συζήτηση, στα χιλιάδες ελληνόπουλα που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή στην Κύπρο και άλλες ψευδείς θλίψεις σας για το συνάλλαγμα που χάνεται. Έχουν κατατεθεί τα επιχειρήματα από συναδέλφους και έχουν γραφτεί και στον Τύπο. Άλλωστε δεν μπορείτε να πείσετε εσείς που κλέψατε από τον ελληνικό λαό και τη μπουκιά και τα βιβλία και τα παιδιά του, κρατώντας τα εκτός ελληνικού πανεπιστημίου με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής-ρουσφέτι στους ιδιώτες ή στέλνοντάς τα μετανάστες λόγω κρίσης.

Δεν επεκτάθηκα γιατί ήθελα πάνω απ’ όλα να μιλήσω για τον σκοπό σας, για την τελεολογία της νομοθέτησής σας, γιατί είναι δομική και απαντά στη μεγάλη συζήτηση που πρέπει να συνεχιστεί για την εθνική και κοινωνική αναγκαιότητα να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος και η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να παραμείνει δημόσια.
Σας χαρακτηρίζει νεοφεουδαρχικός συνταγματισμός, όπως ονομάζει ο καθηγητής της Νομικής Αθήνας κ. Γιαννακόπουλος το φαινόμενο της μετεξέλιξης της συνταγματικής απορρύθμισης σε ανάδρομη πορεία του σύγχρονου ευρωπαϊκού συνταγματισμού λόγω προτύπων αναβίωσης της μεσαιωνικής φεουδαρχίας, τα οποία δεν υπερέβη πλήρως ο νεωτερικός συνταγματισμός και τα οποία αναζωπυρώθηκαν στο πλαίσιο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών απελευθέρωσης των αγορών.

Κι εσείς τον εισάγετε, ως γνωστοί μεταπράτες, και φοράτε θηλιά στο δημόσιο Πανεπιστήμιο απεντάσσοντας την εκπαίδευση από το πεδίο της αποκλειστικής αρμοδιότητας που έχουμε ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εντάσσοντάς τη στο ευρωενωσιακό δίκαιο. Πράγμα που μπορεί να εγείρει – και θα εγείρει σίγουρα – ζητήματα παραβίασης της αρχής της Ισότητας και των κανόνων του ανταγωνισμού, επιφέροντας δυσμενέστατες συνέπειες στο αυτοδιοίκητο και τη χρηματοδότηση των δημοσίων ελληνικών ΑΕΙ υπέρ δικαιωμάτων που θα γεννηθούν για τα ξένα πανεπιστήμια με τη νομική σας ακροβασία.

Καταθέτω στα Πρακτικά της Βουλής το σχετικό άρθρο του Δρ. Βασίλη Ασημακόπουλου, δικηγόρου και πολιτικού επιστήμονα που διδάσκει στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και έχουμε συνυπάρξει μαζί στους αγώνες για τη μη αναθεώρηση του άρθρου 16 ήδη από το 2006, με τίτλο «Η ανώτατη εκπαίδευση και το άρθρο 16 του Συντάγματος – Η σχέση ευρωενωσιακού και εθνικού συνταγματικού δικαίου, η γραμματική ερμηνεία και η οργάνωση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα μέσα από τα συνταγματικά κείμενα».
Πρώτα για εσάς, κύριε Πρωθυπουργέ, κύριε Μητσοτάκη, που θα αποδειχθείτε Ηρόστρατος της Παιδείας, για τους κ.κ. Βουλευτές που θα ψηφίσουν σήμερα, για τους Βουλευτές και τα πολιτικά κόμματα που τάσσονται υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 και πρέπει να το ξανασκεφτούν πολύ καλά, πάνω από όλα όμως για τους πολίτες και τους ακαδημαϊκούς μελετητές των Πρακτικών. Για να κρατήσουμε αγωνιστικά ζωντανή και κοινή για όλους τη φλόγα της Παιδείας στην πατρίδα μας και τον λαό μας.
Ευχαριστώ πολύ.

 

Tags
Back to top button