Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ηλεκτροκίνηση και Ελλάδα: Δύο έννοιες ασύμβατες – Τι λένε τα ποσοστά;

Όπως φαίνεται η ηλεκτροκίνηση και η Ελλάδα δεν πάνε μαζί. Στην Ευρώπη τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα καλπάζουν ενώ εδώ δεν κάνουν κανένα βήμα προόδου.

Υπολογίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα ο ηλεκτροκίνητος στόλος είναι κάτω από 1.000 αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση πατάει… γκάζι.

Αργή και άμεσα συνδεδεμένη με την παροχή ισχυρών οικονομικών κινήτρων θα είναι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη για σταδιακή απαγόρευση της κίνησης ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα, οι οποίες καλλιεργούν προσδοκίες για πεδίον δόξης λαμπρόν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο δρόμος, όμως, προβλέπεται πολύ μακρύς, ενώ είναι πολύ πρώιμο να μιλήσει κανείς για απόσυρση των συμβατικών καυσίμων έστω και σε βάθος χρόνου, όταν το κόστος ενός φθηνού ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι σήμερα της τάξης των 20.000 ευρώ για χρήση αυστηρά μέσα στην πόλη. Μάλιστα η ηλεκτροκίνηση για να αποκτήσει αξία θα πρέπει να διεισδύσει σε όλη την αλυσίδα οδικών μεταφορών, όπως είναι οι εταιρείες leasing και μίσθωσης οχημάτων, τα ταξί και τα ΜΜΜ, που αποτελούν το πιο γηρασμένο και συγχρόνως ρυπογόνο κομμάτι. Οι εν λόγω τομείς, μάλιστα, αν δεν βρεθούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία θα συνεχίσουν να βλέπουν με τα κιάλια την ηλεκτροκίνηση.

Υπολογίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα ο ηλεκτροκίνητος στόλος είναι κάτω από 1.000 αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση πατάει… γκάζι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη ότι από το 2020 θα ξεκινήσουν αυτόνομη γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (μέχρι σήμερα προσθέτουν τα χαρακτηριστικά των ηλεκτροκίνητων σε συμβατικές πλατφόρμες οχημάτων). Η Volkswagen μάλιστα έχει ανακοινώσει ότι έως το 2025 το 50% των αυτοκινήτων της θα είναι ηλεκτρικά.

Πέρυσι στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 32 αμιγώς ηλεκτρικά και 76 ηλεκτρικά υβριδικά (δηλαδή οχήματα που λειτουργούν με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και ρεύμα). Συνολικά από το 2013 έχουν ταξινομηθεί 468 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (182 αμιγώς ηλεκτρικά και 286 υβριδικά).

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) για τις προοπτικές των ηλεκτρικών οχημάτων, το 2017 η αγορά κινήθηκε ελάχιστα προς τα πάνω, καθώς το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε από 0,06% σε 0,19%! Ωστόσο παραμένει εξαιρετικά χαμηλά σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η πιο σημαντική τάση είναι η στροφή των καταναλωτών προς τα υβριδικά οχήματα με ηλεκτρική ενέργεια, τα οποία αντιπροσώπευαν το 80,1% των συνολικών πωλήσεων. Αυτή η στροφή αποδίδεται στα νέα μοντέλα που εισήχθησαν στην ελληνική αγορά, το 2017, κυρίως από τις BMW και Volkswagen, παρέχοντας τη δυνατότητα για 20-50 χλμ. ηλεκτρικής οδήγησης.

Η μελέτη αναφέρει ότι η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών και εκπαίδευσης σχετικά με τα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου οχημάτων. Οσον αφορά την έλλειψη σημείων φόρτισης, η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι το 85% των χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα φορτίζει στη δική του κατοικία, ενώ άλλοι τα φορτίζουν στον χώρο εργασίας και κάποιοι ακόμα λιγότεροι σε δημόσιους χώρους.

Tags
Back to top button