Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Η Ρωσία είναι έτοιμη να κατακτήσει τους... αιθέρες - Στα «σκαριά» το απόλυτο εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος (φώτο)

Στην ολοκληρωτική κατάκτηση των... αιθέρων στοχεύει η Ρωσία, γι’ αυτό και αρκετές εταιρείες συμπράττουν με διάφορα εργαστήρια στη χώρα προκειμένου να δημιουργηθεί το ρωσικό εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος. 

Η Ρωσία δεν σταματά να αναζητά νέα μονοπάτια στον δρόμο για την κατάκτηση των αιθέρων και έτσι κατασκευάζει το πρώτο υπερηχητικό αεροσκάφος, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε εμπορικές πτήσεις.

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση του νέου υπερηχητικού αεροσκάφους θα γίνει με ένα ανακατασκευασμένο MiG-29 και τοποθετείται χρονικά μεταξύ του 2022 και του 2023. Στο φιλόδοξο πρότζεκτ συμμετέχουν πολλά ρωσικά ερευνητικά εργαστήρια αεροπλοΐας, αλλά και κατασκευαστικές εταιρείες.

Μπορεί να μην είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο γιατί έχουν προηγηθεί τα αεροσκάφη Concorde, γαλλοβρετανικής σύμπραξης, και Tu-144, ρωσικής υπογραφής. Αμφότερα, όμως, δεν κατάφεραν να επιτύχουν τον στόχο τους λόγω υψηλού κόστους, θορύβου και ζητημάτων ασφαλείας.

Επίσης, οι εταιρείες Spike Aerospace, Boom Supersonic και Lockheed Martin κάνουν τη δική τους απόπειρα.

  • Πώς θα είναι το ρωσικό εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος

Το TsAGI είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα, που εδρεύει στη Μόσχα, και ασχολείται με την αεροδυναμική. Ο επικεφαλής του, Κιρίιλ Σίπαλο, δήλωσε σε μια συνέντευξή του: «Πιθανότατα θα είναι ένα MiG-29 με τους κανονικούς κινητήρες RD-33 και άλλο εξοπλισμό. Φυσικά, αυτό δεν θα είναι ένα πραγματικό υπερηχητικό επιχειρησιακό αεροσκάφος. Θα είναι ένα πρωτότυπο που θα μας βοηθήσει να ολοκληρώσουμε τον τρόπο εμφάνισης του αεροσκάφους».

Το τελευταίο μοντέλο που προτείνουν, παρουσιάστηκε στο αεροπορικό σόου MAKS, που έγινε τον περασμένο Αύγουστο. Στόχος είναι η κατασκευή αεροσκάφους μήκους 38 μέτρων το οποίο να μπορεί να φτάσει σε ταχύτητα τα 1,8 Mach, καλύπτοντας εμβέλεια 6.000 έως 8.000 χλμ. Παρ’ όλα αυτά, αναζητείται η χρυσή τομή ανάμεσα στο κόστος, στην ταχύτητα, στο ύψος και στη μορφή.

Για να μειωθεί ο υπερηχητικός βόμβος, θα χρησιμοποιηθεί μια ασυνήθιστη διάταξη πτέρυγας που ονομάζεται «πτέρυγα γλάρου», με τα εσωτερικά μέρη να στρέφονται προς τα πάνω και τις άκρες να κάμπτονται οριζόντια και κάπως προς τα πίσω στα άκρα. Οι εισροές αέρα, οι οποίες αποτελούν σημαντική πηγή θορύβου σε υπερηχητικό επίπεδο, τοποθετήθηκαν στην κορυφή.

Άλλο ένα ζήτημα που πρέπει να λυθεί, αφορά στους κινητήρες των αεροσκαφών. Η Ρωσία έχει ήδη τέτοιους, που μπορούν να φτάσουν σε υπερηχητικά επίπεδα, αλλά προέρχονται από τον στρατό.

Ο Σίπαλο πιστεύει πως αν το εγχείρημα επιτύχει, τότε τα ταξίδια θα γίνονται δύο φορές γρηγορότερα, αλλά οι τιμές των εισιτηρίων θα είναι αυξημένες κατά 20% σε σχέση με σήμερα. Ο ίδιος δηλώνει: «Κανονικά χρειάζονται πέντε έως επτά χρόνια για να σχεδιαστεί ένας κινητήρας, οπότε αν αρχίσει η εργασία τώρα, μπορεί να γίνει κάποια στιγμή το 2025 ή το 2026».

Tags
Back to top button