Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΔΙΕΘΝΗ

Η πρώτη φορά που το Ναυτικό των ΗΠΑ κατέγραψε το 1944: Τι συμβαίνει σε τροπικό κυκλώνα

Η πρώτη σημαντική καταγραφή του τι συμβαίνει όταν πλοία πέσουν σε τροπικό κυκλώνα, ήταν η έκθεση του Γενικού Επιτελείου του Αμερικανικού Ναυτικού που αναφέρεται στις περιπέτειες των ναυτικών του μονάδων (πολεμικών πλοίων), όταν τον Δεκέμβριο του 1944, με ανύπαρκτες ακόμη μεθόδους και παρατηρήσεις πρόβλεψης, βρέθηκαν αιφνίδια κοντά σε κέντρο κυκλώνα εξαιρετικής σφοδρότητας, ενώ έπλεαν ανατολικά των Φιλιππίνων.

Σύμφωνα με τον απολογισμό των καταστροφών της έκθεσης εκείνης, τρία από τα αντιτορπιλικά ανατράπηκαν και χάθηκαν σχεδόν αύτανδρα. Ένα ελαφρύ καταδρομικό, τρία μικρά αεροπλανοφόρα συνοδείας και τρία άλλα αντιτορπιλικά υπέστησαν πολύ σοβαρές βλάβες. Μικρότερες βλάβες υπέστησαν άλλα 19 πλοία συμπεριλαμβανομένων βαρέων καταδρομικών και κυρίως πλοίων συνοδείας. Πυρκαγιές είχαν εκδηλωθεί και στα τρία αεροπλανοφόρα από τη βίαιη περιδίνηση και συντριβή των αεροσκαφών στα υπόστεγά τους. 146 αεροσκάφη υπέστησαν ανεπανόρθωτες βλάβες, ενώ αρκετός αριθμός αυτών εκτινάχθηκε στη θάλασσα. Συνολικά 790 Αξιωματικοί και ναύτες χάθηκαν. Πολλά από τα διασωθέντα πλοία κατέγραψαν ότι είχαν πάρει κλίση περισσότερο από 70°.

Κατά τη διάρκεια του κυκλώνα παρατηρήθηκαν οι ακόλουθες συνθήκες:

Η ορατότητα ήταν από 0 μέχρι 1.000 μέτρα.

Τα πλοία δεν είχαν πάρει μόνο μεγάλη κλίση, αλλά οι πλώρες τους τραβιόντουσαν συνεχώς προς τα πάνω, με συνέπεια να είναι έξω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τα πλοία παρέμεναν γερμένα επικίνδυνα προς την υπήνεμη πλευρά.

Τα νερά της θάλασσας όρμησαν στο εσωτερικό των πλοίων από τις ανεμοδόχους και από κάθε άνοιγμα του καταστρώματος..

Πίνακες διακοπτών παντός τύπου μηχανών και εγκαταστάσεων βραχυκυκλώθηκαν, με συνέπεια την αλληλουχία πυρκαγιών.

Απώλειες πηδαλίων και αδυναμία πρόωσης.

Απώλειες εικόνας των ραντάρ.

Απώλεια λειτουργίας ασυρμάτων.

Απώλεια λειτουργίας συσσωρευτών από αλλεπάλληλες βραχυκυκλώσεις.

Διακοπή λειτουργίας μηχανών λόγω του ότι τα μηχανοστάσια είχαν γεμίσει με θαλασσινό νερό, με συνέπεια την γενική απώλεια φωτισμού.

Σε πολλά πλοία, τα νερά κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος των μηχανοστασίων και των αποθηκών οπλισμού.

Από την ένταση του ανέμου παρασύρθηκαν καπνοδόχοι, ανεμοδόχοι, ιστοί (κατάρτια), λέμβοι, σχοινιά, σωσίβια και άλλα υλικά που φέρονταν στα καταστρώματα.

Οι άνδρες, όταν τους δόθηκε στη συνέχεια εντολή να αναπαυθούν, παρέμεναν σε υπερένταση και αδυνατούσαν να ηρεμήσουν.

Τα τρία αντιτορπιλικά τα οποία τελικά απωλέσθηκαν, αφού κρατήθηκαν από τον άνεμο σε κλίση 80° προς την υπήνεμη πλευρά, στη συνέχεια ανατράπηκαν και χάθηκαν σχεδόν αύτανδρα.

Πηγή: wikipedia

 

Tags
Back to top button