Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

H Ουκρανία άνοιξε τον ασκό του Αιόλου στον «πόλεμο» Φαναρίου-Μόσχας: Κόντρα για την «ενότητα των Εκκλησιών»

Του Μάνου Χατζηγιάννη


Ντόμινο εξελίξεων με ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχουμε κατά τα φαινόμενα μετά την πρόσφατη έξαρση του εκκλησιαστικού ουκρανικού ζητήματος με την αποδοχή εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου του αιτήματος για αυτοκεφαλία και την άμεση έντονη ρωσική αντίδραση.

Η πνέει μένεα κατά του Φαναρίου και αυτό διεφάνη τόσο από τις πρώτες αντιδράσεις όσο και από τις πλέον επίσημες, δια στόματος του .

Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ έχοντας καλύψει βήμα βήμα το θέμα με καθημερινά του άρθρα έχει προειδοποιήσει πως .

Σε έχουμε αναλύσει τα “ψιλα γράματα” της αντιπαράθεσης και την πολιτική διάσταση αυτής.


Σήμερα όμως βρισκόμαστε ενώπιον μιας άλλης διάστασης. Καθότι η κόντρα για το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα αναζωπύρωσε την γενικότερη μανία αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο ισχυρών πόλων της Ορθοδοξίας και άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για άλλα, σοβαρότερα από την ουκρανική αυτοκεφαλία εκκλησιαστικά ζητήματα.

Μια και φτάνει μέχρι το Άγιο Όρος, αλλά και τις σχέσεις με το Βατικανό.

Εδώ και ένα χρόνο γράφουμε διαρκώς πως οι δύο πυλώνες της Ορθοδοξίας διαγωνίζονται .

Σε αυτόν τον άτυπο διαγωνισμό θέτουν σε κίνδυνο την ίδια ην Ορθοδοξία. Τώρα όμως κατά πως φαίνεται τα πράγματα αλλάζουν. Η Μόσχα αλλάζει ρότα και επιχειρεί να εμφανιστεί ως προασπιστής της Ορθοδοξίας κόντρα στα ανοίγματα του Φαναρίου.

Το Νο2 του Πατριαρχείου Μόσχας, .

Υπενθυμίζεται πως όπως το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ πρώτο έχει αποκαλύψει σε λίγες ημέρες ο κ. Βαρθολομαίος θα βρεθεί στο Βατικανό με την ατζέντα του να περιλαμβάνει .

Ο επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, λοιπόν, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ εμφανίστηκε να διαφωνεί με εκείνους που πιστεύουν ότι οι Ορθόδοξες και Ρ/Καθολικές Εκκλησίες τελικά θα ξεπεράσουν τη διαίρεσή τους.

«Παρά το γεγονός ότι η πίστη μας βασίζεται σε παρόμοια θεμέλια και σχεδόν στο ίδιο Σύμβολο Πίστεως, οι Καθολικοί έχουν διαφορετική διδασκαλία για το Άγιο Πνεύμα. Δεύτερον, σε σχεδόν χίλια χρόνια ιστορίας ξεχωριστής ύπαρξης έχουμε συσσωρεύσει πολλές αντιφάσεις και διαφωνίες» είπε στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του Rossiya-24, σχολιάζοντας την πρόσφατη δήλωση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για την αναπόφευκτη ενότητα των δύο χριστιανικών κλάδων.

Είπε επίσης ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί αιρετικούς και διώκτες της Ορθοδοξίας κάποιους ανθρώπους που αναγνωρίζονται ως άγιοι από την Καθολική Εκκλησία. Βέβαια αυτό που ΔΕΝ είπε είναι κάποια εξήγηση για τους άλλους Αγίους των Ρωμαιοκαθολικών τους οποίους η Μόσχα αναγνώριζε πριν από ένα χρόνο με συνοδικές αποφάσεις της….

«Οι Καθολικοί μιλάνε για πιθανή αγιοποίηση του Καρδινάλιου Στεπίνατς, ο οποίος ήταν ένας Κροάτης καρδινάλιος, που η Καθολική Εκκλησία τον αντιμετωπίζει ως άγιο, αλλά σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας, συμμετείχε άμεσα στη γενοκτονία των Σέρβων κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου», υπενθύμισε ο Ιεράρχης .

Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων τέλος επεσήμανε κάποια άλλα επιχειρήματα, αποδεικνύοντας ότι η ενότητα των Εκκλησιών είναι αδύνατη σε προβλέψιμη προοπτική. Και ένας λόγος μεταξύ άλλων είναι πως υπάρχουν πολυάριθμες προσπάθειες επιβολής της Ουνίας στους Ορθόδοξους πιστούς κατά τη διάρκεια των σταυροφοριών αλλά και σύγχρονων αντι-ορθόδοξων δραστηριοτήτων των Ουνιτών στην Ουκρανία, όπως ανέφερε.

Είναι σαφές λοιπόν πως η φλόγα που άναψε με το ουκρανικό γίνεται πυρκαγιά σε πολλά μέτωπα….

Tags
Back to top button