
Η OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, παρουσίασε τον πρώτο της browser με τεχνητή νοημοσύνη, βάζοντας στο στόχαστρο τη Google και τον Chrome, τον δημοφιλέστερο περιηγητή παγκοσμίως.
Ο νέος ChatGPT Atlas, που προς το παρόν διατίθεται μόνο για MacOS, καταργεί τη γνωστή γραμμή διευθύνσεων και λειτουργεί αποκλειστικά γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη.
Σύμφωνα με τον Σαμ Άλτμαν, CEO της OpenAI, το Atlas είναι σχεδιασμένο ώστε να «καταλαβαίνει» τον χρήστη και να προσαρμόζει τη διαδικτυακή του εμπειρία.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της εταιρείας να επεκτείνει την παρουσία της στην αγορά ΑΙ και να κεφαλαιοποιήσει τους 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες εβδομαδιαίως, σύμφωνα με στοιχεία της Demandsage.
Ειδική λειτουργία για συνδρομητές
Ο Atlas διαθέτει και “agent mode”, λειτουργία διαθέσιμη μόνο στους επί πληρωμή συνδρομητές του ChatGPT. Η λειτουργία αυτή επιτρέπει στο chatbot να βελτιώνει και να προσαρμόζει το περιβάλλον περιήγησης, καθιστώντας το πιο γρήγορο και “έξυπνο”.
Η OpenAI παράλληλα συνεργάζεται με Shopify, Expedia, Booking και Etsy, ενισχύοντας τη διαδικτυακή της επιρροή.
Επιφυλάξεις από ειδικούς
Ο αναλυτής Πατ Μούρχεντ εκτιμά ότι ο Atlas ίσως δεν απειλήσει άμεσα τον Chrome ή το Edge, καθώς «οι περισσότεροι χρήστες θα περιμένουν οι υπάρχοντες browsers να ενσωματώσουν ΑΙ».
Η μάχη της αναζήτησης περνά στην εποχή του ΑΙ
Σύμφωνα με στοιχεία της Datos, το 6% των αναζητήσεων σε υπολογιστές γίνονται πλέον μέσω μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) όπως το ChatGPT — ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με πέρυσι.
Η Google, από την πλευρά της, έχει επενδύσει μαζικά στην τεχνητή νοημοσύνη, δίνοντας προτεραιότητα σε απαντήσεις που παράγονται από ΑΙ στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ο πόλεμος των browsers έχει μόλις αρχίσει — και αυτή τη φορά το όπλο είναι η τεχνητή νοημοσύνη.