
Με σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ξεκινά η νέα σχολική χρονιά στη Μαγνησία, καθώς οι προσλήψεις αναπληρωτών που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας καλύπτουν λιγότερα από τα μισά από τα κενά που είχαν δηλωθεί. Η εικόνα είναι απογοητευτική τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με τα σχολεία να αδυνατούν να λειτουργήσουν με πλήρες πρόγραμμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν καλύπτουν μόλις το ένα τρίτο των κενών, ενώ στη Δευτεροβάθμια το ποσοστό φτάνει με δυσκολία το 40%. Οι μεγαλύτερες ελλείψεις εντοπίζονται στις ειδικότητες φυσικής αγωγής, αγγλικών και πληροφορικής, ενώ στα γυμνάσια και τα λύκεια τα κενά καταγράφονται ακόμη και σε βασικά μαθήματα όπως φιλολογικά, μαθηματικά, φυσική και χημεία.
Η κατάσταση προκαλεί οργή και αγανάκτηση στους αναπληρωτές. «Πρόκειται για την απόλυτη ξεφτίλα. Αυτό που έγινε φέτος, δεν έχει γίνει τα τελευταία δέκα χρόνια», ξεσπούν Βολιώτες εκπαιδευτικοί, τονίζοντας ότι το πρώτο κουδούνι θα τους βρει μακριά από τις αίθουσες. Ιδιαίτερα στον κλάδο της φυσικής αγωγής καταγράφονται τεράστιες περικοπές, με τους εκπαιδευτικούς να σχεδιάζουν παρέμβαση.
Οι ίδιοι καταγγέλλουν ότι φέτος δόθηκε προτεραιότητα στις προσλήψεις της ειδικής αγωγής, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, ενώ στη γενική εκπαίδευση προσλήφθηκαν λιγότεροι από τους μισούς αναπληρωτές σε σχέση με τα πραγματικά κενά, καθώς οι μισθοί τους καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Προς το παρόν, οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν καλούνται από τη Δευτέρα να δηλώσουν ομάδες σχολείων και στη συνέχεια θα τοποθετηθούν για να αναλάβουν υπηρεσία είτε την παραμονή είτε ανήμερα του Αγιασμού. Όσοι έμειναν εκτός, θα περιμένουν τη β’ φάση των προσλήψεων, κρατώντας –όπως λένε– «τη βαλίτσα στο χέρι».
Στοιχεία ελλείψεων στη Μαγνησία
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το παράδειγμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας:
- Ζητήθηκαν 10 εκπαιδευτικοί πληροφορικής και προσλήφθηκαν μόλις 3.
- Ζητήθηκαν 15 εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής και προσλήφθηκαν μόλις 4.
- Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζεται και στα αγγλικά, με τα κενά να παραμένουν μεγάλα.
Ακόμη πιο δύσκολη είναι η εικόνα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου η κάλυψη αγγίζει μετά βίας το 40%. Σε σχολεία της Μαγνησίας λείπουν καθηγητές φιλολογικών, μαθηματικών, φυσικής και χημείας, ενώ κενά υπάρχουν και σε άλλες ειδικότητες. Για παράδειγμα, ζητήθηκαν τέσσερις θεολόγοι και προσλήφθηκε μόλις ένας.
«Τα πραγματικά κενά είναι πολύ περισσότερα»
Έμπειρα στελέχη εκπαίδευσης εκτιμούν ότι η εικόνα θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο τις επόμενες εβδομάδες, καθώς δεν έχουν δηλωθεί όλες οι άδειες εκπαιδευτικών – όπως αναρρωτικές, κύησης ή ανατροφής. Αυτό σημαίνει ότι, πέρα από τα ήδη υπάρχοντα, θα προκύψουν και νέα κενά που επίσης θα πρέπει να καλυφθούν.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά, λοιπόν, με τα σχολεία να μπαίνουν με δυσκολία σε «ρυθμό», ενώ οι μαθητές και οι γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες μιας υποστελέχωσης που, όπως καταγγέλλουν οι αναπληρωτές, «δεν έχει προηγούμενο την τελευταία δεκαετία».