Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η διαφορά της γέφυρας της Βαλτιμόρης με αυτή στο Ρίο Αντίρριο

Για την κατάρρευση «σαν τραπουλόχαρτο» της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη μετά την πρόσκρουση του πλοίου Dali, μίλησε ο ομότιμος καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ειδικός στις αντισεισμικές κατασκευές, Παναγιώτης Καρύδης, κάνοντας παράλληλα τη σύγκριση με την κατασκευή της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.

«Το συγκεκριμένο θέμα είναι παρόμοιο με τους υπολογισμούς που κάνουμε έναντι σεισμικών καταπονήσεων. Συγκεκριμένα, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου στηρίζεται σε τέσσερα μεσόβαθρα μέσα στη θάλασσα μεταξύ των οποίων περνάει το ρήγμα του Κορινθιακού Κόλπου. Έχει υπολογιστεί, λοιπόν, η σχετική γέφυρα να αντέχει χωρίς να καταρρέει, να αντέχει σχετική μετακίνηση του ενός μεσοβάθρου σε σχέση με το άλλο, κάποια μέτρα. Δηλαδή αν μετακινηθεί λόγω του ρήγματος κάποια μέτρα το ένα σε σχέση με το άλλο να μην καταρρέει. Αυτό προφανώς δεν έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί απλά δεν έχει υπολογιστεί αντισεισμικά» είπε ο κ. Καρύδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Το Μέριλαντ δεν είναι σε σεισμική ζώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Έτσι η γέφυρα κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο. Αν ήταν αντισεισμικά μελετημένη και κατασκευασμένη, αυτό δεν θα συνέβαινε σχεδόν ποτέ, από οποιοδήποτε υλικό κι αν ήταν κατασκευασμένη, μπετό ή μέταλλο» πρόσθεσε ο καθηγητής.

Βαλτιμόρη: Το σήμα κινδύνου από το πλοίο απέτρεψε μια μεγαλύτερη τραγωδία


Ο Παναγιώτης Καρύδης επεσήμανε ακόμα ότι κατά τη στατική και αντισεισμική μελέτη της γέφυρας δεν υπολογίζονται μόνο σενάρια με βάση τα Ρίχτερ αλλά και την ένταση του σεισμού: «Δεν είναι μόνο τα Ρίχτερ, είναι και η ένταση του σεισμού, οι επιταχύνσεις για περιθώριο επανάληψης σεισμού 2000 χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει χωρίς να καταρρέει, εκεί είναι το κλειδί όλων των αντισεισμικών κατασκευών και των κτιρίων μας, να αντέχουν όσο μεγάλος σεισμός κι αν γίνει, χωρίς να καταρρέουν».

«Είναι περίπου σαν να έγινε μια προσομοίωση σεισμού στη γέφυρα αυτή (της Βαλτιμόρης) και δεν άντεξε ούτε τη δόνηση, τον κραδασμό, τον ισχυρό από την κρούση, ούτε την παραμόρφωση των στηρίξεων» ανέφερε ο καθηγητής, ο οποίος στάθηκε και στο γεγονός πως «πέντε λεπτά πριν την πρόσκρουση, είχε φανεί πως το πλοίο κατευθυνόταν πάνω στον πυλώνα της γέφυρας».

 

Tags
Back to top button