Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Η «αθόρυβη» ιαπωνική απειλή που αλλάζει τα δεδομένα στους ωκεανούς

Μια «γεύση» του επόμενης γενιάς επιθετικού υποβρυχίου του στόλου της έδωσε η Ιαπωνία: Η κλάση 29SS προορίζεται να αντικαταστήσει τα υποβρύχια τύπου Soryu, αρχίζοντας από τις αρχές της δεκαετίας του 2030, παρέχοντας στο ιαπωνικό πολεμικό ναυτικό κάποια από τα πιο αθόρυβα και προηγμένα συμβατικά υποβρύχια στον κόσμο.

Όπως σημειώνει το Popular Mechanics, η «Ναυτική Δύναμη Αυτοάμυνας» της Ιαπωνίας έχει πάνω από 20 ντιζελοκίνητα/ ηλεκτρικά υποβρύχια που θεωρούνται μεταξύ των κορυφαίων στον κόσμο. Η κλάση Soryu είναι ένα μεγάλου μεγέθους, ιδιαίτερα αθόρυβο υποβρύχιο που είναι εξοπλισμένο με εκτενή ηχομόνωση, αυτοματοποιημένα συστήματα μάχης και αναερόβια πρόωση, που του επιτρέπει να επιχειρεί για εβδομάδες σε κατάδυση. Η Ιαπωνία πέρυσι αναβάθμισε επίσης τη συγκεκριμένη κλάση, εγκαθιστώντας μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Αν και τα Soryu είναι σχετικά καινούρια, καθώς το πρώτο υποβρύχιο καθελκύστηκε το 2009, η Ιαπωνία διατηρεί τα υποβρύχιά της σε υπηρεσία για διάστημα 20 ετών- μικρό συγκριτικά με τα δεδομένα των πιο πολλών πολεμικών ναυτικών. Σε αυτό το πλαίσιο, η Mitsubish Heavy Industries αποκάλυψε το σχέδιό της για το επόμενης γενιάς υποβρύχιο της χώρας, υπό την κωδική ονομασία 29SS, που αναμένεται κατά τα τέλη της δεκαετίας του 2020.

Όπως αναφέρει ο Χ. Ι. Σάτον, ειδικός σε θέματα υποβρυχίων, στην ιστοσελίδα του, φαίνεται να πρόκειται για ένα νέο σχέδιο, βασισμένο στην κλάση Soryu, ως προς το γενικότερο σχήμα του κύτους, αλλά με κάποιες διαφορές που φαίνονται να έχουν σκοπό τη μείωση του θορύβου και ενδεχομένως την αύξηση της ταχύτητας- αλλά και την καλύτερη αποδοτικότητα ως προς τη διαχείριση της ενέργειας. Επίσης, διαθέτει pumpjet αντί για «παραδοσιακές» προπέλες για να κινείται: Το pumpjet τραβά νερό από τη μία πλευρά και το εκτοξεύει από την άλλη, και θεωρείται πως παρέχει μικρότερο θόρυβο και μεγαλύτερη ευελιξία.

«Τα σύγχρονα ιαπωνικά υποβρύχια έχουν τη φήμη πως είναι εξαιρετικά εξελιγμένα, πρωτοπορώντας στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών, όπως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου…το νέο σχέδιο επικεντρώνεται στη βελτίωση της ίδιας της δομής του υποβρυχίου και δείχνει πως το ιαπωνικό ναυτικό θα συνεχίσει να κατασκευάζει εξαιρετικά αποτελεσματικά υποβρύχια, που θα μπορούσε να ειπωθεί ότι είναι τα καλύτερα μη πυρηνικά υποβρύχια στον κόσμο» είπε ο Σάτον στο Popular Mechanics.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό, το 29SS θα διατηρήσει πιθανότατα τον ίδιο εξοπλισμό με τα Soryu: Έξι τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών στην πλώρη. Το υποβρύχιο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 30 όπλα που εκτοξεύονται μέσω των τορπιλοσωληνών- ένα μείγμα βαρέων τορπιλών Type 89 και πυραύλων Sub Harpoon, για χρήση εναντίον πλοίων.

Η φάση έρευνας και ανάπτυξης αναμένεται να διαρκέσει από το 2025 ως το 2028, και το πρώτο σκάφος της κλάσης να καθελκυστεί κατά το 2031.

Tags
Back to top button