Του Μάνου Χατζηγιάννη
Πολύ στα…ψιλά πέρασε η εμπρηστική ενέργεια με την επίθεση με τα τέσσερα γκαζάκια στα γραφεία της Μητρόπολης Νεαπόλεως στη Θεσσαλονίκη τα ξημερώματα της Τρίτης. Ούτε μια επίσημη ανακοίνωση από την διοικούσα Εκκλησία κι ας συνεδρίασε η Σύνοδος την Τετάρτη, ούτε καν από την ίδια την Μητρόπολη.
Την ευθύνη ανέλαβαν οι αυτοαποκαλούμενοι «Αναρχικοι/ες» με ανακοίνωση, που αναρτήθηκε σε γνωστή ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου.
Στην ανακοίνωση οι δράστες επιτίθενται γενικά στην Εκκλησία για την υποτιθέμενη “φασιστική στάση που δείχνει και συμπάθεια που έχει σε φασιστικά μορφώματα”
Αναλυτικά η ανακοίνωση που υπογράφουν χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες οι “Αναρχικοι/ες” αναφέρει:
“Σήμερα τα ξημερώματα 6/3 τοποθετήσαμε εκρηκτικούς μηχανισμούς στο επισκοπείο Μητροπολης Νεαπόλεως Σταυρουπόλεως ως ένδειξη αντίστασης στην φασιστική στάση που δείχνει η εκκλησία και συμπάθεια που έχει σε φασιστικα μορφώματα όπως Χρυσή Αυγή κ.α
Φασιστες κουφάλες έρχονται κρεμάλες!”
Το συμβάν μπορεί να θεωρηθεί ως μεμονωμένο πλην όμως ποιος άραγε θυμάται και την προ δύο ετών αντίστοιχη “επιχείρηση” αγνώστων αυτοαποκαλούμενων αναρχικών στην Μονή Πετράκη;
Τότε ήταν η οργάνωση «Αμετανόητοι Αναρχικοί» που ανέλαβε την ευθύνη της επίθεσης στο κτήριο της Ιεράς Συνόδου, στη Μονή Πετράκη, στις 8 Αυγούστου 2016. Από την επίθεση είχαν καταστραφεί ολοσχερώς δύο σταθμευμένα αυτοκίνητα και είχαν προκληθεί φθορές στον προαύλιο χώρο.
Στην προκήρυξή τους,μιλούσαν για «απάντηση στο νέο κύμα κρατικής καταστολής» και συνέδεαν την επίθεση με την «εισβολή του κράτους σε τρεις στεγαστικές καταλήψεις μεταναστών στη Θεσσαλονίκη».
Χαρακτήριζαν δε την Εκκλησία εχθρό σημειώνοντας: «το χτύπημα στη Μονή Πετράκη ήταν επίθεση σε ένα διοικητήριο του εχθρού. Οι πολιτικές δράσεις ενάντια στην Εκκλησία δεν στρέφονται ενάντια στους θρησκευόμενους. Τα κράτη και οι Εκκλησίες προκαλούν τον φανατισμό, τους εθνικούς – θρησκευτικούς πολέμους, την προσφυγιά και τον ρατσισμό».
Επομένως μεμονωμένο περιστατικό ήταν το νέο χτύπημα μόνο για τους αμνήμονες.
Η Εκκλησία έχει στοχοποιηθεί εδώ και καιρό. Και το ερώτημα είναι ποιο θα είναι το επόμενο βήμα;
Μήπως κανένας “Ρουβίκωνας” ή άλλα μπερδεμένα δισέγγονα του Μπακούνιν στην Αρχιεπισκοπή; Ειδκά για τους “Ρουβίκωνες” , οι θέσεις της ομάδας αυτής κατά της Εκκλησίας είναι εκπεφρασμένες από τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2016 όταν έκαναν επιδρομή στο Γηροκομείο Πειραιώς που ανήκει στην τοπική Μητρόπολη.
Στην ανάρτησή της σε γνωστή ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου η ομάδα μιλούσε τότε για τις σχέσεις Εκκλησίας – Κράτους, για την στάση της κυβέρνησης με αφορμή τη συζήτηση για τα Θρησκευτικά και άλλα τινά.
Έλεγαν λοιπόν τότε: «Αυτές τις μέρες έχει ξεσπάσει μια σκιαμαχία που έβαλε το λιθαράκι της κι αυτή, μαζί με άλλες αντίστοιχες, στο να επισκιαστεί εντελώς το νέο πολυνομοσχέδιο και να δρομολογείται ο τελικός κύκλος ιδιωτικοποιήσεων μπροστά στα μάτια όλων χωρίς να το βλέπει κανένας. Η «σύγκρουση» της κυβέρνησης με την εκκλησία είναι ένα πυροτέχνημα, μια απάτη αριστοτεχνικά στημένη για να κινητοποιήσει αντανακλαστικά ένθεν και ένθεν και να αποπροσανατολίσει. Στην πραγματικότητα το κράτος, ειδικά το ελληνικό κράτος, είναι οσμωμένο με την εκκλησιαστική ιεραρχία και ο Σύριζα σφύζει (και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς) από καθεστωτικό ρεαλισμό (…) Η εκκλησία διεκδικεί εξουσία στη νεολαία, στους άρρωστους και στους φυλακισμένους, και περισσότερο από όλα στην «τρίτη ηλικία» (…) Ένα μεγάλο μέρος της ελάχιστης δημόσιας φροντίδας στα γερασμένα άλογα του καπιταλισμού το έχουν στα χέρια τους οι παπάδες. Και η φιλανθρωπία και η ελεημοσύνη, ειδικά όταν γίνεται από μεγάλους εξουσιαστικούς μηχανισμούς, κοστίζει πανάκριβα. Ενα μικρό μέρος των πόρων που εξαφανίζει η εκκλησία, άμεσα και μέσω του κράτους, γίνεται το βασικό αφήγημα αυτοεπιβεβαίωσής της. Το «φιλανθρωπικό έργο»
έχει πληρωθεί πολλαπλάσια. Κι επιπλέον το «φιλανθρωπικό έργο» είναι το καλύτερο μεγάφωνο για την αντιδραστική ηθική της, για την προώθηση του εθνικισμού και της ξενοφοβίας, για όλα αυτά που της δίνουν στίγμα στο καθεστωτικό πολιτικό φάσμα».
Επομένως το αυθόρμητο ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Σε περίπτωση που ο επόμενος στόχος των αναρχομπερδεμένων του “Ρουβίκωνα” είναι εκκλησιαστικός, θα πράξει τα δέοντα η υποτιθέμενη ευνομούμενη Πολιτεία; Γιατί μπορεί να διασκεδάζουν ο Τόσκας, ο Τσακαλώτος σήμερα, ο Βούτσης τις προάλλες να βλέπουν τον “ακτιβισμό” των κουκουλοφόρων του “Ρουβίκωνα” πλην όμως δεν ξέρουμε κατά πόσο είναι διατεθειμένοι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων….