Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Το μεγάλο λάθος που "κόστισε" και άλλαξε την πορεία της κατασκευής της

Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου ή, επίσημα, Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο έχοντας συνεχές και πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα 2.252 μέτρων. Κατέχει μια θέση στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες, ενώ διαθέτει τα πιο βαθιά θεμέλια γέφυρας στον κόσμο, στα 60 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ένα σπουδαίο οικοδόμημα, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να αντέχει εκεί που άλλοι σχεδιασμοί θα είχαν αποτύχει.

Αν και από το 2004 που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, μέχρι και σήμερα 18 χρόνια μετά, την έχουν διασχίσει δεκάδες εκατομμύρια οχήματα και πεζοί, ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν για το μεγάλο λάθος που έγινε κατά τη διάρκεια της κατασκευής της. Ένα λάθος, το οποίο θα κόστιζε πολύ σε χρόνο, αλλά και σε χρήμα και που τελικά ανάγκασε τους μηχανικούς να αλλάξουν όλη την πορεία της γέφυρας, προκειμένου να προχωρήσει το έργο.

Ρίο Αντίρριο: Σοκαριστικό - Η στιγμή που ανασύρουν νεκρό 30χρονο που έπεσε από τη γέφυρα (βίντεο)

Σύμφωνα με το , τα θεμέλια της γέφυρας είναι μιάμιση φορά μεγαλύτερα από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου. Για να καταφέρουν να μεταφερθούν οι πυλώνες που ζύγιζαν περίπου 70.000 τόνους, ήρθε μέχρι και ένα παγοθραυστικό από τη Νορβηγία, καθώς και άλλα τρία ρυμουλκά πλοία. Την ώρα, όμως, που τοποθετούνταν ο ένας από τους πυλώνες, τον Μάιο του 2001, αυτός γλίστρησε κατά 30 εκατοστάπιο μακριά από τη θέση που είχε προβλεφθεί. Αυτό ήταν το τριπλάσιο από τον προβλεπόμενο στόχο.

Για να προλάβουν το χρονοδιάγραμμα, οι μηχανικοί σκαρφίστηκαν ένα νέο σχέδιο. Αποφάσισαν αντί να μετακινήσουν τον συγκεκριμένο πυλώνα, να κατασκευάσουν την υπόλοιπη γέφυρα κατά 30 εκατοστά πιο δίπλα από εκεί που αρχικά θα κατασκευαζόταν. Μια δύσκολη απόφαση, που τελικά τους «βγήκε» και το έργο συνεχίστηκε κανονικά.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης έχει σχεδιαστεί για να αντέχει φυσικά φαινόμενα και σεισμούς. Συγκεκριμένα μπορεί να αντέξει ακόμη και έως 6,5 ρίχτερπερίπου, ισχυρούς ανέμους και τεκτονικές μετακινήσεις και γενικότερα φυσικά φαινόμενα τα οποία υπερβαίνουν σε μεγέθη τα αντίστοιχα της περιοχής.

Tags
Back to top button