Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Γαλλία: Στην παραγωγή το πρώτο υδρογονοκίνητο ποδήλατο

Η εργοστασιακή παραγωγή του πρώτου υδρογονοκίνητου ποδηλάτου ξεκίνησε από την γαλλική εταιρεία Pragma Industries. Το κόστος αγοράς του ανέρχεται στα 7.500 ευρώ, ενώ ο αγοραστής πρέπει να συνυπολογίσει και άλλα 30.000 ευρώ περίπου για το σταθμό ανεφοδιασμού του ποδηλάτου.

Τα υδρογονοκίνητα, που δεν διαφέρουν εξωτερικά από τα παραδοσιακά ποδήλατα, σε πρώτη φάση προορίζονται για εταιρείες (ενοικίασης ποδηλάτων, μεταφορών κ.α.), καθώς και για δήμους.

Η εταιρεία, που εδρεύει στο Μπιαρίτζ και κατασκευάζει κυψέλες καυσίμου για στρατιωτική χρήση, έχει ήδη πουλήσει 60 ποδήλατα σε οργανισμούς αυτοδιοίκησης σε πόλεις όπως το Σαμπερί, η Μπαγιόν και Σεντ Λο Σερμπούργκ.

Η Pragma προσπαθεί να κατεβάσει το κόστος του υδρογονοκίνητου ποδηλάτου στα 5.000 ευρώ, ώστε να γίνει πιο προσιτό για τους ιδιώτες και να είναι περίπου στα ίδια επίπεδα τιμής με ένα ποιοτικό ηλεκτροκίνητο ποδήλατο.

«Πολλοί άλλοι έχουν υδρογονοκίνητα ποδήλατα στο στάδιο του πρωτοτύπου, αλλά είμαστε οι πρώτοι που προχωρήσαμε στη μαζική παραγωγή» δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας Πιέρ Φορτέ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

Το υδρογονοκίνητο ποδήλατο με την ονομασία Alpha μπορεί να διανύσει μια απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων με μια δίλιτρη δεξαμενή υδρογόνου, δηλαδή όσο κι ένα ποδήλατο που κινείται με ηλεκτρική μπαταρία. Όμως το πλεονέκτημα του υδρογονοκίνητου είναι ότι χρειάζεται μόνο λίγα λεπτά για τον ανεφοδιασμό του με υδρογόνο, έναντι αρκετών ωρών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα.

Ένα κιλό υδρογόνου περιέχει περίπου 600 φορές περισσότερη ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου βάρους ενός κιλού. Οι σταθμοί ανεφοδιασμού που κατασκευάζει επίσης η Pragma, παράγουν υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού.Η Pragma παρήγαγε 100 υδρογονοκίνητα ποδήλατα το 2017 και αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή της στα 150 το 2018. Έχει ήδη λάβει παραγγελίες από Νορβηγία, ΗΠΑ, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία.

Η γαλλική εταιρεία ήδη αναπτύσσει ένα άλλο μοντέλο που θα μετατρέπει το νερό σε υδρογόνο απευθείας πάνω στο ποδήλατο, έτσι ώστε αυτό να έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και να μη χρειάζεται συχνές στάσεις για ανεφοδιασμό.

«Στα επόμενα δύο έως τρία χρόνια θέλουμε να εισδύσουμε στην καταναλωτική αγορά και να αυξήσουμε μαζικά την κλίμακα των δραστηριοτήτων μας» δήλωσε ο Φορτέ.

Tags
Back to top button