Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΦΠΑ: Οι καταναλωτές τα αιώνια θύματα των «επιτήδειων»- Ο φόρος μειώθηκε οι υψηλές τιμές καλά κρατούν

Η μειώση του ΦΠΑ που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες φαίνεται πως δεν έφτασε ποτέ ως μείωση τιμών στην τσέπη των καταναλωτών, αφού απ΄ό,τι φαίνεται είναι συνεχώς θύματα των αθέμιτων πρακτικών των επιχειρήσεων.

Μπορεί ο συντελεστής να μειώθηκε από το 24% στο 13%, ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις ο κόσμος δεν βλέπει κανένα κέρδος στην τσέπη του, καθώς οι επιχειρηματίες φρόντισαν να αυξήσουν τις τιμές, εξουδετερώνοντας τη μείωση του ΦΠΑ και βάζοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαφορά στις τσέπες τους.

Σύμφωνα με έρευνα τιμών της εφημερίδας τα ΝΕΑ, στον χώρο της εστίασης, επιχειρηματίες αύξησαν τις τιμές παράλληλα με τη μείωση του φόρου, στερώντας τα οφέλη του μειωμένου ΦΠΑ από τα νοικοκυριά.

Ενδεικτικό είναι ότι μία μερίδα πατάτες σε ταχυφαγείο με τον ΦΠΑ 24% κόστιζε 3 ευρώ. Μετά τη μετάπτωση του ΦΠΑ στο 13%, η τιμή θα έπρεπε να πέσει στα 2,58 ευρώ. Ωστόσο παραμένει στα τρία ευρώ με μειωμένο τον ΦΠΑ. Σε άλλη περίπτωση, το σουβλάκι με πίτα και γύρο κόστιζε 2,90 ευρώ με ΦΠΑ 24%. Μετά τη μείωση του ΦΠΑ στο 13% κοστίζει και πάλι 2,90 ευρώ, αν και θα έπρεπε να είχε μειωθεί στα 2,64 ευρώ.

Σε άλλο κατάστημα, το καλαμάκι σουβλάκι πριν από τη μείωση του ΦΠΑ στο 13% κόστιζε 1,6 ευρώ, τιμή στην οποία και παρέμεινε, ενώ θα έπρεπε να είχε μειωθεί στο 1,47 ευρώ. Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες οι οποίοι δεν προχώρησαν σε μειώσεις, όπως άλλωστε πολλοί είχαν προειδοποιήσει με τη δικαιολογία ότι στο παρελθόν είχαν απορροφήσει τις αυξήσεις του ΦΠΑ, αλλά και κάθε άλλη επιβάρυνση που έχει προκύψει από τη φορολογία, όπως επίσης και την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) περίπου 7.500 προϊόντα, δηλαδή το 15% του αριθμού των ειδών που διατίθενται στα σούπερ μάρκετ αφορά η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ.

Παρά τις αλλαγές ο ΦΠΑ στην Ελλάδα παραμένει ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη, όπως αναφέρει το in.gr, σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%).

Αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ, όπου ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ, είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%. Σημειώνεται ότι η εισαγωγή ειδικών φόρων κατανάλωσης (π.χ. καφές) δεν είναι δυνατόν να συνυπολογιστεί στα παραπάνω στοιχεία.

Tags
Back to top button