Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Facebook: Οι άνθρωποι πίσω από τις οθόνες που αποφασίζουν ποιες δημοσιεύσεις «κατεβαίνουν»

Οι αξιολογητές του Facebook είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από τις οθόνες ενός υπολογιστή και είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση εκατομμυρίων report που γίνονται καθημερινά σε post του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου στον κόσμο με πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια χρήστες ημερισίως.

Μια από αυτές μίλησε και αποκάλυψε όλα όσα συμβαίνουν στον... εγκέφαλο του Facebook, τι βλέπουν οι αξιολογητές, πώς αποφασίζουν και τις πρακτικές της εταιρείες για διάφορα θέματα όπως τα fake news. 

Η Σάρα Κατζ εργάστηκε οκτώ μήνες ως αξιολογήρια του Facebook, εξετάζοντας δηλαδή τις καταγγελίες για ακατάλληλο περιεχόμενο στο Facebook, και τώρα μιλά για όλα όσα είδε. 

«Το περιεχόμενο ως επί το πλείστον είναι πορνογραφικό», λέει και προσθέτει: «Η εταιρεία γνωρίζει το είδος του υλικού που κυκλοφορεί. Μας είχαν ενημερώσει, δεν μας είχαν αφήσει στο σκοτάδι. Μας είχαν εξηγήσει ότι έχουμε στη διάθεση μας ένα λεπτό για κάθε post. Μέσα σε ένα λεπτό έπρεπε να αποφασίσουμε αν αυτό που βλέπαμε ήταν spam ή, έπρεπε να ‘κατεβάσουμε’ το περιεχόμενο.

Συχνά ‘κατεβάζαμε’ και τον ίδιο τον λογαριασμό. Δουλεύαμε οκτώ ώρες την ημέρα και εξετάζαμε κατά μέσον όρο 8.000 post ημερησίως, που σημαίνει περίπου 1.000 post την ώρα […] Καταλαβαίνεις με τι έχεις να κάνεις από την πρώτη στιγμή. Εάν έπρεπε να περιγράψω τη δουλειά αυτή με μια λέξη, θα έλεγα ‘επίπονη’…»

Σοκ από την παιδική πορνογραφία

«Μετά το πρώτο κλικ νιώθεις προετοιμασμένος για τα πάντα. Οι εικόνες σε 'χτυπάνε’ αστραπιαία. Ακόμη θυμάμαι ένα post με περιεχόμενο παιδικής πορνογραφίας. Δύο παιδιά, ένα αγόρι περίπου 12 χρονών και ένα κοριτσάκι 8-9 χρονών στέκονταν το ένα αντίκρυ στο άλλο. Δεν φορούσαν εσώρουχα και αγγίζονταν. Ήταν σαν να βρίσκεται πίσω από την κάμερα κάποιος ενήλικας που τους καθοδηγούσε, που τους έλεγε τι να κάνουν. Αυτό καταλάβαινες βλέποντας τη σκηνή. Ήταν πολύ σοκαριστικό, κυρίως επειδή διαισθανόσουν ότι αυτό που βλέπεις είναι πραγματικό».

«Με τη βία γίνεσαι αναίσθητος...»

«Με τον καιρό γίνεσαι αναίσθητος. Δεν θα έλεγα ότι η καθημερινή επαφή με τέτοιου είδος περιεχόμενο γίνεται ευκολότερη, αλλά τελικά, συνηθίζεις. Εννοείται ότι, εν γένει κυκλοφορεί στο Facebook πολύ πορνογραφικό υλικό με συναινετικό σεξ μεταξύ ενηλίκων, το οποίο δεν είναι ενοχλητικό. Είχα δει και κτηνοβασία -κυκλοφορούσε ένα post με άλογο. Επίσης υπάρχουν πολλά graphics με βία, θυμάμαι ένα στο οποίο το κεφάλι μίας γυναίκας είχε ανατιναχθεί. Το μισό της σώμα ήταν κάτω και το επάνω μέρος του κορμιού της σε μια καρέκλα. Η πολιτική του Facebook ήταν πιο αυστηρή στο πορνογραφικό υλικό -έπρεπε να ‘κατέβει’- παρά στα βίαια graphics».

Κι όμως, το Facebook δεν έχει πολιτική για τα fake news

«Νομίζω ότι το Facebook έχει θέμα με τα fake news. Πραγματικά, δεν μπορώ να θυμηθώ [την εποχή που δούλευα εκεί] να είχε ακουστεί ποτέ ο όρος «fake news».

Είχαμε δει πολλά τέτοια άρθρα που κυκλοφορούσαν και τα οποία είχαν εντοπίσει χρήστες, αλλά δεν θυμάμαι ποτέ τη διοίκηση να μας λέει, ψάξτε αναρτήσεις με ειδησεογραφικό περιεχόμενο για να εξακριβώσετε ότι τα γεγονότα στα οποία αναφέρονται είναι αληθή.

Αν συνιστώ σε κάποιον να κάνει τη δουλειά του moderator; Η απάντηση είναι, αν έχει το περιθώριο να κάνει οποιαδήποτε άλλη δουλειά, ‘όχι’»

Η απάντηση του Facebook

Σχολιάζοντας τη συνέντευξη της Σάρα, το Facebook έδωσε μέσω εκπροσώπου την εξής απάντηση:

«Οι αξιολογητές μας έχουν καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια μας να καταστήσουμε το Facebook ένα ασφαλές και ανοιχτό περιβάλλον. Είναι ένα δύσκολο έργο και θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι αισθάνονται πως λαμβάνουν την απαιτούμενη στήριξη.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον προσφέρουμε εκπαίδευση, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη σε όλους τους υπαλλήλους μας και σε όλους όσοι εργάζονται για εμάς μέσω των συνεργατών μας.

Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε -όπου αυτό είναι δυνατόν- την τεχνητή νοημοσύνη, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 7.000 άνθρωποι οι οποίοι ελέγχουν το περιεχόμενο στο Facebook . Η ευημερία τους αποτελεί προτεραιότητα μας».

 

Tags
Back to top button