Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Facebook: Μία στις 1.000 φορές οι χρήστες βλέπουν περιεχόμενο με κηρύγματα μίσους

Όπως παραδέχεται το Facebook το 3o τρίμηνο του 2020, σε κάθε 10.000 θεάσεις περιεχομένου στην πλατφόρμα του, οι 10 έως 11 αφορούσαν κηρύγματα και απόψεις μίσους.

Υπολογίζοντας για πρώτη φορά ανοικτά πόσες φορές οι χρήστες του αναζητούν και βλέπουν περιεχόμενο μίσους, το Facebook εκτιμά ότι μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου φέτος το ποσοστό αυτό ήταν περίπου 0,1%, δηλαδή μία στις χίλιες θεάσεις περιεχομένου.

Όπως αναφέρεται, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο ανέφερε ότι πήρε μέτρα εναντίον 22,1 εκατομμυρίων αναρτήσεων μίσους στο τρίτο τρίμηνο φέτος, εκ των οποίων τη μεγάλη πλειονότητα των παραβιάσεων (το 95% έναντι μόνο 24% το 2017) την εντόπισε πλέον το ίδιο το Facebook, τόσο με τη βοήθεια της «έξυπνης» τεχνολογίας όσο και της ειδικής μονάδας εργαζομένων του, ενώ το υπόλοιπο 5% έγινε αντιληπτό μετά από επισημάνσεις και καταγγελίες τρίτων.

Στα μέτρα που ελήφθησαν, περιλαμβανόταν η αφαίρεση περιεχομένου, η κάλυψη του με προειδοποιητικό μήνυμα, η αδρανοποίηση λογαριασμών χρηστών και η παραπομπή σε άλλες αρμοδιότερες υπηρεσίες.

Το Facebook επεσήμανε ότι κάποια ανάρτηση μίσους μπορεί να γίνει «μεταδοτική» (viral) και να τη δουν πολλοί χρήστες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ περισσότερες άλλες αναρτήσεις μίσους, που βρίσκονται στο διαδίκτυο για πολύ καιρό, τις βλέπουν ελάχιστοι άνθρωποι. Ως περιεχόμενο μίσους το Facebook ορίζει «οτιδήποτε επιτίθεται άμεσα σε ανθρώπους με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, η εθνότητα, η εθνική καταγωγή, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, το φύλο, η ταυτότητα φύλου, η σοβαρή αναπηρία ή η αρρώστια».

Το Facebook, το οποίο πρόσφατα εγκαινίασε και στην Ελλάδα υπηρεσία «ραντεβού» για εύρεση συντρόφου, ανέφερε στην τελευταία τριμηνιαία έκθεση του (Community Standards Enforcement Report) ότι παίρνει μέτρα για την καταπολέμηση του εξτρεμιστικού εθνικισμού, της βίας κατά των μεταναστών, της άρνησης του Ολοκαυτώματος, των αντιεβραϊκών στερεοτύπων κ.α. Φέτος το καλοκαίρι, ομάδες υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων οργάνωσαν εκτεταμένο διαφημιστικό μποϊκοτάζ, προσπαθώντας να πιέσουν το Facebook να λάβει δραστικότερα μέτρα κατά των εξάπλωσης της ρητορικής μίσους μεταξύ των χρηστών του.

Το Facecbook συμφώνησε να φέρει στο φως συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία, με βάση ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του περιεχομένου του και να δεχτεί ένα έλεγχο από ανεξάρτητη επιτροπή σχετικά με την πολιτική του σε αυτό το πεδίο. Εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε ότι ο ανεξάρτητος έλεγχος θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Τον Οκτώβριο το Facebook ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί την πολιτική του, ώστε να απαγορεύσει το περιεχόμενο που αρνείται ή διαστρεβλώνει το Ολοκαύτωμα. Παρόλα αυτά, η οργάνωση Anti-Defamation League, μία από αυτές που είχαν οργανώσει το διαφημιστικό μποϊκοτάζ, εξέφρασε δυσαρέσκεια ότι ακόμη και τα νέα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για το περιεχόμενο μίσους, δεν είναι όσο πρέπει αναλυτικά και διαφωτιστικό.

Άλλες πάντως πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το YouTube, δεν αποκαλύπτουν μέχρι στιγμής ανάλογα στοιχεία για το περιεχόμενο μίσους που διακινούν.

Tags
Back to top button