Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρευνες στο βυθό της Σαντορίνης - «Θα ελέγξουμε το Κολούμπο και τα ρήγματα για ραδιενεργά αέρια και κατολισθήσεις»

Τα ρήγματα, τη μορφολογία του πυθμένα της θάλασσας και τις κατολισθήσεις στο θαλάσσιο χώρο ανάμεσα στη Σαντορίνη και την Αμοργό μελετά από σήμερα Πέμπτη το καράβι του ΕΛΚΕΘΕ, το ωκεανογραφικό «Αιγαίο» που με τη βοήθεια ηχοβολιστικών μηχανημάτων διερευνά ενδεχόμενες αλλαγές, που μπορεί να έχουν δημιουργηθεί από τους συνεχόμενους σεισμούς.

Ο Δημήτρης Σακελλαρίου, γεωλόγος, διευθυντής ερευνών στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών και αρχηγός της αποστολής για τους σεισμούς στην Σαντορίνη: «Είμαστε ήδη εδώ και δουλεύουμε βρισκόμαστε στην περιοχή που είναι το υποθαλάσσιο ηφαίστειο το Κολούμπο και αρχίσαμε τις πρώτες μετρήσεις και θα συνεχίσουμε το επόμενο τρίωρο εδώ αλλά στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε προς Άνυδρο για να εστιάσουμε στα ρήγματα περισσότερο.

Αυτό που θέλουμε να δούμε κυρίως είναι αν έχει αλλάξει η σύσταση ή η συγκέντρωση των αερίων που βγαίνουν είτε από το υποθαλάσσιο ηφαίστειο το Κολούμπο, είτε και από τα ρήγματα. Πρόκειται για ραδιενεργά στοιχεία δηλαδή το ραδόνιο κατά βάση. Το σημαντικό είναι ότι έχουμε προηγούμενη εικόνα από πριν και τα δεδομένα αυτά θα μας βοηθήσουν να συγκρίνουμε την κατάσταση».

Μελέτη στον βυθό για κατολισθήσεις και διαφυγές αερίων

Ο διευθυντής του ΕΛΚΕΘΕ Καραγεωργής Άρης μιλώντας στο newsit.gr σημείωσε πως η μελέτη στον βυθό της θάλασσας θα ολοκληρωθεί περίπου σε 4 ημέρες: «Το σκάφος στην περιοχή μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού θα επαναλάβει κάποιες καταγραφές της μορφολογίας του βυθού και των ανωτέρω σημείων των ρηγμάτων τα οποία τα έχει κάνει μελέτη και πριν από μερικά χρόνια. Είναι χαρτογραφημένα και θέλουμε να δούμε αν υπάρχουν κάποιες αλλαγές που να είναι ορατές στην επιφάνεια του πυθμένα».

Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο διευθυντής του ΕΛΚΕΘΕ αυτό που θα εξεταστεί είναι οι διαφυγές αερίων από τον πυθμένα και τονίζει πως ο ΕΛΚΕΘΕ έχει καινοτόμο μέθοδο, ώστε να δώσει μια σαφή εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στον πυθμένα της θάλασσας μετά τους απανωτούς σεισμούς.

«Υπάρχει περίπτωση να έχουν δημιουργηθεί κατολισθήσεις από τους σεισμούς. Έχουμε μια μέθοδο αρκετά καινοτόμα η οποία μπορεί να εντοπίζει αν υπάρχουν διαφύγες αερίων από τον πυθμένα μεταξύ ρηξιγενών ζωνών οι οποίες να έρχονται από τα ιζήματα μέσα στην επιφάνεια του πυθμένα, μέσα στην κολώνα του νερού και εκεί έχουμε ένα όργανο το οποίο μετράει το αέριο ραδόνιο, πρόκειται για ένα αέριο που εμπλουτίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις από αέρια από ρηξιγενείς ζώνες» σημείωσε.

Όπως αναφέρει το σημαντικό είναι πως επειδή ο ΕΛΚΕΘΕ έχει εικόνα της προηγούμενης κατάστασης της μορφολογίας του πυθμένα, θα έχει μέτρο σύγκρισης με την τωρινή κατάσταση και αυτό θα δώσει κάποια περισσότερα στοιχεία που θα μπορέσουν να ωφελήσουν τις έρευνες και να βγουν κάποια συμπεράσματα.

«Μελετάμε με ηχοβολιστικά όργανα την μορφολογία του πυθμένα και αν υπάρχουν αλλαγές και συγκρίνουμε με τη μορφή που υπήρχε πριν μερικά χρόνια. Τα ρηξιγενή ρήγματα που συζητάμε τώρα είναι πολλά χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια του πυθμένα και δεν μπορούμε με τα μηχανήματα να δούμε παντού, αλλά μπορούμε να δούμε μόνο τα ανώτερα στρώματα αν υπάρχουν ρυτίδες και κατολισθήσεις και από εκεί θα έχουμε εικόνα και θα βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Τα αποτελέσματα θα τα έχουμε σε τέσσερις μέρες και θα έχουμε πλέον εικόνα για την κατάσταση της μορφολογίας του πυθμένα και επειδή την έχουμε κάνει πολύ πρόσφατα την περιοχή με τον ίδιο ακριβώς εξοπλισμό και την ίδια μεθοδολογία, αν υπάρχει οποιαδήποτε διαφορά θα υπάρξει άμεση σύγκριση» σημειώνει.

Ο κ. Καραγεωργής σημείωσε πως το καράβι ήταν έτοιμο για τη μελέτη από την πρώτη στιγμή που η κατάσταση στο σημείο κρίθηκε υψηλής επικινδυνότητας, αλλά σε μια τέτοια αποστολή για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί θα πρέπει να τους το επιτρέπει ο καιρός: «Ήμασταν έτοιμοι να αποπλεύσουμε μια εβδομάδα πριν αλλά ήταν τόσο κακός ο καιρός που και να πηγαίναμε εκεί δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι και περιμέναμε να βελτιωθεί ο καιρός για να γίνει και η μελέτη που κάνουμε τώρα».

Tags
Back to top button