Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ενεργοί Μπαμπάδες»: Επιστολή προς τον πρωθυπουργό κατά νέου νόμου για τα σχολεία

Τρυφερή στιγμή-Μπαμπάδες χόρεψαν μπαλέτο με τις κόρες τους στη Βέροια (Βίντεο)

Η οργάνωση «Ενεργοί Μπαμπάδες» με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας, ζητούν την επαναδιατύπωση νέου νόμου περί της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, καθώς, όπως αναφέρουν, «ανατρέπει τον ρόλο του γονέα και του γονεϊκού του ρόλου ως ασκών τη γονική μέριμνα».

Ακολουθεί το περιεχόμενο της επιστολής των «Ενεργών Μπαμπάδων»:

ΠΡΟΣ:

- Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ.Κυριακος Μητσοτάκης

- Υπουργείο ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (κοιν.) κ. Κυριάκος Πιερρακάκης (Υπουργός) & κα. Μακρή Ζωή (Υφυπουργός)

- Υπουργείο Δικαιοσύνης

- Υπουργείο Οικογένειας και Ισότητας

- Συνήγορος του Πολίτη

ΘΕΜΑ : Διευκρινήσεις ή αντικατάσταση διατύπωσης στο ΦΕΚ 5387Β’/2024 περί "Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης" και, στο ΦΕΚ 5130Β’/2024 περι «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Στο ΦΕΚ 5387 Β’ / 26-9-2024 περί " Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης" τον οποίο υπογράφει η Υφυπουργός Παιδείας κα Ζωή Μακρή ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ο Ν.4800/21 καθώς και οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι με οδηγίες που είχαν σταλεί στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στα χρόνια που ακολούθησαν μετά την ψήφιση του νόμου αλλά και προηγούμενα.

Ενώ στο ΦΕΚ 5130Β’/10-9-2024 που υπογραφει ο Υπουργός κ. Κυριάκος Πιερρακάκης και η Υφυπουργός κα Μακρή Ζωή, ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ και ΚΑΤΑΛΥΕΤΑΙ ο ρόλος του γονέα και του γονεικου του ρόλου ως ασκων την γονική μεριμνα αδιαφορόντας και με αυτή την Απόφαση για τον Ν.4800/2021 καθως και για τις διευκρινιστικές εγκύκλιους με οδηγίες που είχαν σταλεί στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για εγγραφές και μεταγραφές μαθητών/τριών στα χρόνια που ακολούθησαν μετά την ψήφιση του νόμου αλλά και προηγούμενα.

Συγκεκριμένα οι μέχρι τώρα εγκύκλιοι

Εγκύκλιος την 13/10/2010 με αρ. πρωτ. Φ.7 / 517 / 127893 / Γ1 

« δ) Η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του σχολείου. Κατ’ εξαίρεση, εάν από τον γονέα έχει αφαιρεθεί συνολικά η άσκηση της γονικής μέριμνας, υποχρέωση ενημέρωσης του για το πρόσωπο του τέκνου ( επομένως και για τη φοίτηση του) έχει ο άλλος γονέας.

ε) Η συμμετοχή του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου- μαθητή ( αλλά το υπόλοιπο της γονικής του μέριμνας) στα συλλογικά όργανα της σχολικής κοινότητας ( Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων) δεν μπορεί να αποκλειστεί λόγω της μη δικαστικής ανάθεσης της άσκησης της επιμέλειας σε αυτόν, εκτός εάν προβλέπεται η συμμετοχή του ενός μόνο γονέα, οπότε και θα προτιμηθεί εκείνος που ασκεί την επιμέλεια.

στ) Η παραλαβή του τέκνου γίνεται από το πρόσωπο που ορίζει ο γονέας που ασκεί την επιμέλεια του. Σε περίπτωση διαφωνίας των γονέων που ασκούν από κοινού την επιμέλεια, η παραλαβή θα πρέπει να γίνεται από το πρόσωπο που είχε οριστεί , πριν προκύψει η διαφωνία τους, έως ότου προσκομιστεί στο σχολείο δικαστική απόφαση, η οποία να επιλύει τη διαφωνία των γονέων.Μέριμνα του εκπαιδευτικού πρέπει να αποτελεί η προστασία των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του παιδιού- μαθητή σε ανατροφή και από τους δύο γονείς, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη την άποψη του παιδιού και έχοντας ως γνώμονα το συμφέρον του, καθώς και την απρόσκοπτη άσκηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς να ευνοεί τυχόν ανοίκειες ιδιοκτησιακές αντιλήψεις του γονέα που ασκεί την επιμέλεια απέναντι στο παιδί- μαθητή. »

Εγκύκλιος την 20-09-2021 Αρ. Πρωτ. : Φ1 / 117162 / ΓΔ4

«Α) Με το άρθρο 12 του ν. 4800/21-05-2021 ( Α΄ 8 1 ) αντικαταστάθηκε το άρθρο 1519 Α.Κ. και έχει ως εξής: « Όταν η επιμέλεια ασκείται από τον έναν γονέα ή έχει γίνει κατανομή της μεταξύ των γονέων, οι αποφάσεις για την ονοματοδοσία του τέκνου, για το θρήσκευμα, για ζητήματα υγείας του, εκτός από τα επείγοντα και τα εντελώς τρέχοντα, καθώς και για ζητήματα εκπαίδευσης που επιδρούν αποφασιστικά στο μέλλον του, λαμβάνονται από τους δύο γονείς από κοινού. Τα δύο τελευταία εδάφια του άρθρου 1510 και το άρθρο 1512 εφαρμόζονται αναλόγως»

Εγκυκλιος την 24-12-2021 Αρ. Πρωτ. : Φ1 / 169086 / ΓΔ4

«2 . Η με αρ. Φ7/517/127893/Γ1/13-10-2010 (ΑΔΑ: 4 ΙΚΖ9 - ΕΚ) εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας εξακολουθεί να ισχύει. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ. δ΄ της εν λόγω εγκυκλίου: « Η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του σχολείου. Κατ’ εξαίρεση, εάν από τον γονέα έχει αφαιρεθεί συνολικά η άσκηση της γονικής μέριμνας, υποχρέωση ενημέρωσής του για το πρόσωπο του τέκνου ( επομένως και για τη φοίτησή του) έχει ο άλλος γονέας» .

Σύμφωνα με το πρόσφατο ΦΕΚ 5387Β’/2024 που δημοσιεύτηκε, όλες οι παραπάνω εγκύκλιοι και νομοθεσίες ( Ν.4800/21, Σύνταγμα της Ελλάδος κ.λ.π) ΚΑΤΑΛΥΟΝΤΑΙ και συγκεκριμένα στα παρακάτω άρθρα και παραγράφους αυτού:

Άρθρο Μονο 

Παρ. Ι

« Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/ κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου, αμέσως μετά την έγκριση αυτού. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/ τριών και των γονέων/ κηδεμόνων/ ασκούντων την επιμέλεια….» 

ΙΙ. Περιεχόμενο - κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

1 . Προσέλευση - παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό. 

« Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου ( π. χ. ασθένεια) , ενημερώνεται ο/η γονέας/ κηδεμόνας/ ασκών την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο, και το παραλαμβάνει αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό.»

5 . Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/ Κηδεμόνων.

Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/ της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/ η μαθητή/ τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/ κηδεμόνας/ ασκών την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

6 . Ποιότητα του σχολικού χώρου

« … . . Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/ κηδεμόνα του/ της ή τον/ την ίδιο/ ίδια, αν είναι ενήλικος/ η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε ( 5 ) ημερών.

7 . Ανατροφοδότηση - προτάσεις βελτίωσης.

« Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες/ ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.»

Η εκπαίδευση ρητά αναφέρεται στην εγκύκλιο με ημερομηνία 20-09-2021 & Αρ. Πρωτ. : Φ1/117162/ΓΔ4 πως « ζητήματα εκπαίδευσης που επιδρούν αποφασιστικά στο μέλλον του, λαμβάνονται από τους δύο γονείς από κοινού»

Σίγουρα τα θέματα που αναφέρονται στο ΦΕΚ 5387 Β/ 2024 Άρθρο Μονο (Ι) και Άρθρο ΙΙ παρ. 1,5,6,7 όπως παρατέθηκαν παραπάνω όχι μόνο αφορούν την εκπαίδευση που επιδρούν αποφασιστικά στο μέλλον του αλλά γίνεται και αναφορά και για παρεκκλίνουσα συμπεριφορά μαθητή/τριας με τυχόν φθορές σε σχολικά κτήρια που αποτελεί αναμφίβολα ζήτημα της γονικής μέριμνας.

Όσο για το θέμα της αναγκαστικά πρόωρης αποχώρησης και με τον τρόπο που ορίζεται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ ( Άρθρο ΙΙ παρ. 1) δημιουργείται ζήτημα διένεξης γονέων και σχολείου καθώς σε αποφάσεις που ο γονέας που δεν έχει την επιμέλεια αλλά με την δικαστική απόφαση παραλαμβάνει το παιδί αυτήν την συγκεκριμένη ημέρα που τυγχάνει το συμβάν που περιγράφεται θα πρέπει να το παραλαμβάνει ο συγκεκριμένος γονέας ως έχων την προσωρινή ( έστω και για ώρες) επιμέλεια1 , όπου αναλαμβάνει ως γονέας την ανατροφή του εκείνη την ημέρα και ώρα.

1Επιμέλεια Α. Κ. 1 5 1 8 

« Η επιμέλεια του προσώπου του τέκνου περιλαμβάνει ιδίως την ανατροφή….»

Οσον αφορά το ΦΕΚ 5130Β’/2024 και συγκεκριμένα

Κεφάλαιο Β’ – Υπηρεσιακά Βιβλία Έντυπα

Άρθρο 3 παρ.θ καταχωρίζονται στο Ευρετήριο ΜΟΝΟ το όνομα που ασκεί την επιμέλεια παραβλέποντας έτσι την ευθύνη και υποχρέωση του ασκούντος την γονική μέριμνα να αποκόπτεται από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και συγκεκριμένα «θ) Ευρετήριο, στο οποίο καταχωρίζονται το επώνυμο, το όνομα, τα ονόματα γονέων/κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια και ο Αριθμός Μητρώου των εγγεγραμμένων μαθητών/τριών. .»

Ενώ στα παρακάτω Κεφάλαια και Άρθρα για Εγγραφές – Μεταγραφές - Παιδαγωγικές δράσεις και μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου πάλι μνεία γίνεται ΜΟΝΟ για τον έχων την επιμέλεια του μαθητή στο Κεφαλαιο Γ’ - Εγγραφή μαθητών/τριών

Άρθρο 8

Άρθρο 9

Άρθρο 10

Άρθρο 11

Άρθρο 12

Άρθρο 13

παρ.Α εδαφ.4,6,

παρ.Β εδαφ.1

παρ.Γ εδαφ.1,2,3

παρ.Δ εδαφ.1

παρ.Ε εδαφ.1 στοιχ.β, εδαφ.2 στοιχ.β, εδαφ.3 στοιχ.β.,

παρ.Ζ εδαφ.4

παρ.Η

παρ.ΙΒ εδαφ.3 στοιχ.ββ, γ , εδαφ.4 στοιχ.β, εδαφ.8, εδαφ.13 (απώλεια μαθητικης ιδιοκτητας)

παρ.ΙΓ

Παρ.Ε εδαφ.1,2 ,5,7

Παρ.1 εδαφ.ζ

Παρ.3

Παρ.4 εδαφ.α

παρ.3

παρ.1 εδαφ.α,

παρ.3

παρ.5

παρ.6

παρ.14

παρ.13

παρ.14 εδαφ α,β,γ

 

Κεφάλαιο Δ – Μεταγραφή

Άρθρο 14

Άρθρο 15

Άρθρο 7

Άρθρο 19

Άρθρο 21

Άρθρο 22

Άρθρο 23

Άρθρο 25

παρ.1,2,3,4,

5,9,10

παρ.1,2,3

παρ.5

παρ.16 εδαφ, α,δ

παρ.1 εδαφ.γ, παρ.2 , παρ.3, παρ.4, παρ.10, παρ.14

παρ.4

παρ.5

 

Κεφάλαιο ΣΤ’ - Παιδαγωγικές δράσεις και μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου

Άρθρο 28

παρ.3 εδαφ. v,

παρ.4 εδαφ.β ,

παρ.7

Σύμφωνα με τα παραπάνω.

Επειδή με αυτή την ενέργεια καταλύεται ο ρόλος του γονέα που δεν έχει την επιμέλεια ΑΛΛΑ ασκεί την από κοινού γονική μερίμνα κατά παράβαση των προαναφερθέντων εγκυκλίων , νόμων κ.λ.π.

Επειδή περιφρονούνται τα δικαιώματα των παιδιών στην "από κοινού γονική μέριμνα" σε εκπαιδευτικά θέματα η οποία είναι απαραίτητη στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, της παιδείας τους και της ψυχική υγεία τους.

Επειδή οι εκ διαμέτρου αντίθετες οδηγίες σας σε σχέση με τις προηγούμενες οι οποίες ακολουθούσαν το πνεύμα και το γράμμα του Ν. 4800/21 θα προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση και σύγχυση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, στους γονείς και στα παιδιά…

Για αυτούς τους λόγους τα συγκεκριμένα ΦΕΚ 5387Β’/2024 και ΦΕΚ 5130Β’/2024 χρήζουν νομοθετικά και αποδεδειγμένα διευκρινιστική εγκύκλιο ή διόρθωση αντικαθιστώντας την λέξη «επιμέλεια» με τις λέξεις «γονική μέριμνα.»

Άλλως να μας διευκρινίσετε την κατάλυση και περιφρόνηση των αλλαγών που ήρθαν με τον Ν. 4800/21 βασιζόμενος σε θεμελιώδεις αρχές όπως τις ορίζει στο Άρθρο 1 αυτού :

«Άρθρο 1 

Σκοπός

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση του βέλτιστου συμφέροντος του τέκνου διά της ενεργού παρουσίας και των δύο γονέων κατά την ανατροφή του και την εκπλήρωση της ευθύνης τους έναντι αυτού. Οι διατάξεις του ερμηνεύονται και εφαρμόζονται σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις, που δεσμεύουν τη Χώρα, ιδίως με τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, που κυρώθηκε με τον Ν.2101/1992 (Α’192) και τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας (Σύμβαση Κωνσταντινούπολης) , που κυρώθηκε με τον Ν.4531/2018 (Α’62) , και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι δικαιολογούν τη μη τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτές.»

Εν αναμονή για τις ενέργειες σας

(Άρθρο 10 Σύνταγμα της Ελλάδας & Άρθρο 4 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας Ν.2690/1999)

Με Σεβασμό.

Ενεργοί Μπαμπάδες για τα Δικαιώματα του Παιδιού Α.Μ.Κ.Ε»

 

 

Tags
Back to top button