Μέχρι πρόσφατα, το ενδιαφέρον της Facebook για τα βίντεο φαινόταν να περιορίζεται σε σύντομα κλιπάκια γατιών και σκύλων, ή ζωντανό streaming γεγονότων από μεμονωμένους χρήστες και κάποια μέσα ενημέρωσης.
Όμως, πλέον υπάρχουν εντεινόμενες ενδείξεις ότι το γιγαντιαίο κοινωνικό δίκτυο έχει πολύ πιο φιλόδοξους στόχους αναφορικά με την απορρόφηση τηλεοπτικού περιεχομένου. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει το Reuters, η Facebook βρίσκεται σε συζητήσεις με την Major League Baseball για το ζωντανό streaming ενός παιχνιδιού κάθε εβδομάδα.
«Η Facebook κινείται επιθετικά για την εξασφάλιση αθλητικού περιεχομένου και συγκαταλέγεται πλέον στους ανταγωνιστές των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης που επιδιώκουν να προβάλλουν αθλητικά γεγονότα» δήλωσε στο Reuters ο σύμβουλος αθλητικών μέσων ενημέρωσης Λι Μπερκ.
«Είναι απόλυτα λογικό να θέλουν να διασυνδεθούν με brands όπως η MLB». Επίσης, το κοινωνικό δίκτυο έχει συμφωνήσει με το ισπανόφωνο κανάλι Univision για τη ζωντανή κάλυψη περισσότερων από 45 αγώνων ποδοσφαίρου απ' το πρωτάθλημα του Μεξικού φέτος. Παράλληλα, μέσω μεμονωμένων συμφωνιών, πέρυσι, έκανε ζωντανό streaming μιας σειράς αθλητικών γεγονότων, από αγώνες μπάσκετ μέχρι πινγκ πονγκ. Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι οι συζητήσεις της Facebook με τη Major League Baseball θα οδηγήσουν σε μια συμφωνία.
Η εταιρεία έχει βρεθεί σε διαπραγματεύσεις με τη National Football League και άλλα πρωταθλήματα στο παρελθόν, αλλά πολλές απ' αυτές τις απόπειρες δεν έλαβαν σάρκα και οστά. Πέρυσι, η Facebook βρέθηκε να συζητά με την NFL για την εξασφάλιση δικαιωμάτων streaming, ενώ το ίδιο έκανε και η Amazon, αλλά η διοργανώτρια αρχή αποφάσισε να προχωρήσει τη συμφωνία μόνο με την Twitter. Βάσει της συμφωνίας ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων, η Twitter συμφώνησε να μεταδίδει ζωντανά παιχνίδια που μεταδίδονταν ταυτόχρονα από το CBS και το NBC.
Το γεγονός ότι η Facebook διαπραγματεύεται με την MLB δείχνει ότι το ενδιαφέρον της Facebook για τη ζωντανή μετάδοση αθλητικών γεγονότων δεν έχει υποχωρήσει αλλά αντιθέτως γίνεται ολοένα και εντονότερο. Και, σίγουρα, η Facebook έχει πολλά περισσότερα να προσφέρει σε σχέση με την Twitter - όπως π.χ. ένα δυνητικό κοινό 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και τεράστια αποθέματα ρευστού.
Την ίδια στιγμή όμως, οι διοργανώτριες αρχές πρωταθλημάτων και άλλοι πάροχοι είναι κάπως διστακτικοί αναφορικά με την παραχώρηση περιεχομένου στο γιγαντιαίο κοινωνικό δίκτυο. Ο λόγος; Ελέγχοντας τη διανομή του περιεχομένου, η Facebook έχει το περιθώριο να κερδίσει εις βάρος των παραγωγών περιεχομένου.
Τα βασικά πρωταθλήματα έχουν ήδη πουλήσει τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων σε παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα για δισεκατομμύρια δολάρια.Τα συμβόλαια, σε κάποιες περιπτώσεις, έχουν διάρκεια μέχρι και την επόμενη δεκαετία. Η πώληση των δικαιωμάτων ψηφιακού streaming θα μπορούσε να φέρει ζεστό χρήμα στους διοργανωτές αλλά την ίδια στιγμή υπάρχει ο κίνδυνος αποξένωσης των εταίρων στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.
Πηγή: