Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Εχετε πετάξει έτσι και δε το γνωρίζετε! Μέχρι που φτάνει αεροπλάνο χωρίς κινητήρες;

Το 2001, ένα αεροσκάφος που μεταφέρει 293 επιβάτες και 13 άτομα πλήρωμα έχασε την ισχύ και στους δύο κινητήρες πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό.

Το αεροσκάφος με προορισμό τη Λισαβόνα, είχε διαρροή καυσίμων ήδη από την ώρα της απογείωσής του από το Τορόντο έξι ώρες νωρίτερα. Έχοντας χάσει την πρώτη από τις δύο μηχανές, ο πιλότος Ρόμπερτ Πίσε ανέφερε το πρόβλημα και ανακοίνωσε στην Air Traffic Control την πρόθεσή του να στραφεί προς τις Αζόρες. Δέκα λεπτά αργότερα, νέκρωσε και ο δεύτερος κινητήρας.

Ο Πίσε και ο συγκυβερνήτης -με περισσότερες από 20.000 ώρες πτήσης έκαστος-, πέταξαν το Airbus A330, χωρίς καμιά ισχύ, για 19 λεπτά - καλύπτοντας περίπου 75 μίλια - μέχρι να προσγειωθεί στη βάση Lajes.

Το αεροπλάνο κατάφερε τελικά να προσγειωθεί χωρίς να κινδυνέψει καμία ζωή.

Το παραπάνω περιστατικό μας υπενθυμίζει ότι ακόμα και αν και οι δύο κινητήρες αποτύχουν, υπάρχει ακόμα μια αξιοπρεπής ευκαιρία να φτάσει ο καθένας με ασφάλεια στο έδαφος.

«Μπορεί να σας εκπλήξει, αλλά δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο για τα αεροσκάφη να κατεβαίνουν σε αυτό που ένας πιλότος αποκαλεί "αδρανής πτήση", με τους κινητήρες να επιστρέφουν σε κατάσταση μηδενικής ώσης», λέει ο πιλότος και συγγραφέας Patrick Smith στο βιβλίο του «Cockpit Confidential». «Εξακολουθούν να λειτουργούν και να τροφοδοτούν το συστήματα ζωτικής σημασίας, χωρίς να δίνουν ώθηση. Έχετε πετάξει με αυτό τον τρόπο πολλές φορές χωρίς να το γνωρίζετε. Αυτό συμβαίνει σχεδόν σε κάθε πτήση. Ο Smith εξηγεί ότι η αδρανής ώθηση κάνει τη δύσκολη δουλειά  από ό, τι οι μηχανές, αλλά όχι πολύ. Το παρομοιάζει με ένα αυτοκίνητο το οποίο κατεβαίνει έναν λόφο με τον συμπλέκτη πατημένο.

Διαφορετικά αεροσκάφη έχουν διαφορετικές αναλογίες ολίσθησης, πράγμα που σημαίνει ότι θα χάσουν υψόμετρο σε διαφορετικά ποσοστά, επηρεάζοντας πόσο μακριά μπορούν να πετάξουν χωρίς την ώθηση του κινητήρα. Για παράδειγμα, εάν ένα αεροπλάνο έχει αναλογία ανύψωσης 10: 1 τότε αυτό σημαίνει ότι για κάθε 10 μίλια της πτήσης χάνει ένα μίλι σε υψόμετρο. Πετώντας σε ένα τυπικό υψόμετρο 36.000 ποδιών, ένα αεροσκάφος που χάνει και τους δύο κινητήρες θα μπορεί να ταξιδέψει για άλλα 70 μίλια πριν φτάσει στο έδαφος.

Tags
Back to top button