Ένας καθηγητής τέχνης ο Matthew Averett, αποφάσισε να λύσει το μυστήριο γιατί τα βρέφη που απεικονίζονται σε έργα τέχνης του Μεσαίωνα και σε πίνακες ήταν “κακάσχημα”.
Η απεικόνιση των βρεφών σε πίνακες του Μεσαίωνα δεν θυμίζει σε τίποτα αυτά τα στρουμπουλά και καλοαναθρεμένα μωρά με τα ροδαλά μάγουλα της ύστερης Αναγέννησης, όπως στους πίνακες του Ραφαέλο. Αντίθετα, τα μωρά του Μεσαίωνα απεικονίζονται άσχημα, λες και ο δημιουργός βιαζόταν να τελειώσει το έργο και δεν έδινε μεγάλη σημασία.
Ωστόσο, με την έρευνά του ο καθηγητής αποδεικνύει ότι συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο, οι καλλιτέχνες ζωγράφιζαν εσκεμμένα τα βρέφη κατ’ αυτόν τον τρόπο, ακολουθώντας όλοι ένα συγκεκριμένο μοτίβο, που είχε προκαθοριστεί και είχε επηρεαστεί από τους Βυζαντινούς πίνακες και την απεικόνιση του Ιησού Χριστού από τους προγενέστερους καλλιτέχνες σε αυτούς. Έτσι, όπως υποστηρίζει ο Matthew Averett
“Τα περισσότερα από αυτά τα μεσαιωνικά μωρά ήταν απεικονίσεις του Ιησού” με αποτέλεσμα οι γονείς, αλλά και όσοι ζητούσαν ένα πορτρέτο ή μια εικόνα που απεικόνιζε κάποιο βρέφος, παράγγελλαν στον καλλιτέχνη την απεικόνιση του Ιησού Χριστού, όπως εμφανιζόταν στους Βυζαντινούς πίνακες.