Ήδη, εκδόθηκαν 11.000 εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις, κυρίως από το δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Παράλληλα, αυτοματοποιήσεις και τεχνητή νοημοσύνη έχουν μειώσει πλέον το χρόνο αναμονής για απονομή των συντάξεων στο ελάχιστο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1 εκατομμύριο εκκρεμείς συνταξιοδοτικές και ασφαλιστικές υποθέσεις που υπήρχαν στον ΕΦΚΑ το 2019, σήμερα, οι εκκρεμείς συντάξεις έχουν υποχωρήσει στις 25.000 και βαίνουν συνεχώς μειούμενες. Ήδη, οι νομοθετικές και οργανωτικές παρεμβάσεις συνετέλεσαν ώστε, μέσα σε 27-28 μήνες 700.000 συνταξιούχοι να λάβουν τις συντάξεις τους.
Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στη χθεσινή εκδήλωση του ΕΦΚΑ με τίτλο: «Απολογισμός και όραμα. Μετάβαση στην ψηφιακή εποχή».
Μιλώντας στην εκδήλωση ο υπουργός εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης έκανε λόγο για τον εκσυγχρονισμό του Φορέα μέσω της ψηφιοποίησης και προανήγγειλε ότι έως το τέλος της τετραετίας θα μηδενιστεί ο χρόνος έκδοσης των συντάξεων, αναφέροντας επίσης: «Την πολιτική, την βλέπω πάντα σαν σκυταλοδρομία. Όλοι οι Υπουργοί θέλουμε να κάνουμε καλό στον τόπο μας. Δεν υπάρχει κάποιος Υπουργός που θέλει να κάνει ζημιά. Αν όμως καταλάβουμε ότι είμαστε σε μία σκυταλοδρομία όπου ο ένας παίρνει τη σκυτάλη από τον προηγούμενο για να τη παραδώσει στον επόμενο, διότι όλοι οι Υπουργοί είμαστε προσωρινοί σε αυτή τη θέση, και δουλεύουμε στην πραγματικότητα για να πάρει η ομάδα το χρυσό μετάλλιο, που είναι η καλή ζωή του ελληνικού λαού, τότε όλα θα πηγαίνουν διαρκώς προς το καλύτερο».
«Και η πρόοδος που σήμερα πραγματικά παρουσιάζει ο e-ΕΦΚΑ, δεν οφείλεται μόνο σε μένα που είμαι σε αυτή τη θέση μόλις έξι μήνες, αλλά και στους δύο προκατόχους μου. Τον Γιάννη Βρούτση, ο οποίος έθεσε τα θεμέλια της ψηφιοποιήσεως του ΕΦΚΑ με την ίδρυση του ΑΤΛΑΝΤΑ και του ΗΛΙΟΥ μέσα από την ΗΔΙΚΑ και βεβαίως τον Κωστή Χατζηδάκη».
«Με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, ετοιμάζουμε να κάνουμε μία συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Δικαιοσύνης και του e-ΕΦΚΑ για να λύσουμε ένα τεράστιο ζήτημα. Να εκκαθαρίσουμε όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις που αφορούν στον e-ΕΦΚΑ στα Πρωτοδικεία, πράγμα που δεν είναι καθόλου εύκολο γιατί μιλάμε για χιλιάδες υποθέσεις. Περίπου το 50% των εκκρεμών υποθέσεων στα πρωτοδικεία αφορούν υποθέσεις του e-ΕΦΚΑ. Αν καταφέρουμε και λύσουμε αυτές, η επιτάχυνση του ρυθμού απόδοσης της δικαιοσύνης, που είναι το ζητούμενο, θα έχει επιτευχθεί σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό μόνο και μόνο γιατί θα εκκαθαριστούν αυτές οι υποθέσεις».
ΕΦΚΑ: Πότε πληρώνονται οι αυξημένες συντάξεις και το έκτακτο «δώρο»
Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης επεσήμανε ότι τα τελευταία χρόνια, μέσω των μεταρρυθμίσεων στον e-ΕΦΚΑ έγινε κοινωνική πολιτική στη πράξη, καθώς επί των ημερών του, σε μόλις 2,5 χρόνια, εκδόθηκαν 590.000 συντάξεις.
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πάνος Τσακλόγλου διαβεβαίωσε ότι το θέμα των εκκρεμών συντάξεων έχει λυθεί πρακτικά προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα είναι η καθολική λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος.
Στην τοποθέτηση του ο έτερος Υφυπουργός Εργασίας κ. Βασίλειος Σπανάκης επεσήμανε ότι ο e-ΕΦΚΑ της νέας εποχής δεν αφορά μόνο τους συνταξιούχους αλλά πολύπλευρα και όλους τους εργαζόμενους.
Στην παρέμβασή του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού κ. Γιάννης Βρούτσης, υπενθύμισε ότι το 2013, ως Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ξεκίνησε το τιτάνιο έργο της απογραφής των συνταξιούχων, με αποκορύφωμα το πρόγραμμα "ΗΛΙΟΣ", που έδωσε το πρώτο δείγμα της επόμενης μέρας του ΕΦΚΑ.
Στην ταχύτητα με την οποία έτρεξαν οι διαδικασίες για την έκδοση των συντάξεων εστίασε ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Δρ. Αλέξανδρος Βαρβέρης επισημαίνοντας ότι πλέον ο χρόνος που απαιτείται για την έκδοση μιας σύνταξης είναι λιγότερο από 3 μήνες, όταν στο παρελθόν μπορεί να ξεπερνούσε και τα 3 χρόνια.
Παράλληλα, ο κ Βαρβέρης παρουσίασε το όραμα και τις δράσεις για την επόμενη μέρα του Φορέα που περιλαμβάνουν:
- Τον ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ μέσω του Ενιαίου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, που θα οδηγήσει στην πραγματική ενοποίηση του Οργανισμού και στην εφαρμογή ενιαίων κανόνων και φυσικά την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου για τα χρόνια πριν το 2002.
- Προσωποποιημένη πληροφόρηση του ασφαλισμένου (π.χ. αριθμός ενσήμων/χρόνος ασφάλισης).
- Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης με αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και εκπαίδευση του προσωπικού στα νέα ψηφιακά δεδομένα.