Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

DW: Δεύτερη θέση για την Ελλάδα στην διεθνή έκθεση τουρισμού του Βερολίνου

Με 76 εκθέτες από τον κλάδο του τουρισμού η ελληνική συμμετοχή στη φετινή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB του Βερολίνου είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από πέρυσι.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά οι εκπρόσωποι των ελληνικών ξενοδοχείων, τουριστικών γραφείων, περιφερειών και ναυτιλιακών εταιρειών έρχονται στην έκθεση με αισιοδοξία. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία η Ελλάδα αναδεικνύεται ως ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών μετά τις Βαλεαρίδες Νήσους.

Θα πρέπει να περιμένουμε το καλοκαίρι

Σύμφωνα με τον Νόρμπερτ Φίμπιχ, πρόεδρο του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV), ως τα τέλη Ιανουαρίου σχεδόν 70% περισσότεροι Γερμανοί σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, είχαν επιλέξει ελληνικούς προορισμούς. Με 33% αύξηση ακολουθεί η Βουλγαρία, με 26% η Κροατία, ενώ διπλασιάστηκαν οι κρατήσεις για την Κύπρο. Ο μεγάλος χαμένος της φετινής χρονιάς θα είναι η Τουρκία, με σχεδόν 60% μείωση της ζήτησης. Τα στοιχεία αυτά, τα οποία ανακοίνωσε ο κ. Φίμπιχ στη συνέντευξη τύπου της ΙΤΒ στο Βερολίνο, βασίζονται σε κρατήσεις που έγιναν μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Θα πρέπει να όμως να θεωρηθεί σίγουρο ότι στο τέλος του χρόνου η αύξηση θα είναι μικρότερη.

Οι λόγοι που οδήγησαν πολλούς Γερμανούς να κλείσουν τις φετινές καλοκαιρινές τους διακοπές ήδη από τον περασμένο Νοέβριο και Δεκέμβριο σχετίζεται με τις αρνητικές εμπειρίες της προηγούμενης σαιζόν. Η πολιτική αστάθεια σε χώρες όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Τουρκία είχε αναγκάσει πολλούς Γερμανούς να αναζητήσουν άλλους προορισμούς, εξηγεί η Ντέρτε Νόρντμπεκ από το Ινστιτούτο Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς GfK. Πολλοί από αυτούς δεν κατάφεραν όμως λόγω της μεγάλης ζήτησης να κλείσουν στην ημερομηνία που ήθελαν και είχαν αναγκασθεί να μεταθέσουν την άδειά τους για το φθινόπωρο. Για να μην επαναληφθεί αυτή η κατάσταση και φέτος, έκαναν έγκαιρα τις κρατήσεις τους. Το ζητούμενο τώρα είναι αν η τάση που διαπιστώνεται στα λεγόμενα «early-bookings» θα κρατήσει ως το καλοκαίρι. Σύμφωνα με ψύχραιμες εκτιμήσεις ειδικών της γερμανικής αγοράς το πιθανότερο είναι ο αριθμός των γερμανών τουριστών που θα επισκεφτούν την Ελλάδα να κυμανθεί στα 3,5 εκατομμύρια. Το 2016 ο αριθμός τους ανήλθε σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας στα 3,2 εκατομμύρια.

Ωφελείται η Ελλάδα από την αύξηση των τιμών στα τουριστικά πακέτα;

Ανεξάρτητα από την γενικότερη αβεβαιότητα, γεγονός είναι πάντως ότι η μεγάλη ζήτηση έχει οδηγήσει πολλούς οπερέιτορ να αυξήσουν τις προσφορές τους για την Ελλάδα. Η TUI για παράδειγμα προσφέρει για φέτος 40% περισσότερες κλίνες απ' ό,τι το 2016 σε ξενοδοχεία στην Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω και έχει αυξήσει επίσης των αριθμό των πτήσεων. Ανάλογη στάση τηρούν και άλλοι τουριστικοί όμιλοι χωρίς όμως να έχουν δημοσιεύσει μέχρι στιγμής συγκεκριμένα στοιχεία. Αξιοσημείωτο είναι πάντως το γεγονός ότι η μεγάλη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς δεν παρεμποδίζεται από την αύξηση των τιμών στα ελληνικά πακέτα, η οποία παρατηρείται στις προσφορές των τουρ οπερέιτορ. Στην περίπτωση των Thomas Cook και Neckermann οι αυξήσεις των τιμών κυμαίνονται στο 4%.

Αβέβαιο είναι τέλος αν από αυτή την αύξηση τιμών θα επωφεληθεί η Ελλάδα. Σύμφωνα πάντως με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), παρά την αύξηση των τουριστών πέρυσι τα έσοδα από τον τουρισμό μειώθηκαν κατά 6,4%, αγγίζοντας τα 13,2 δισ. ευρώ. Για φέτος ο ΣΕΤΕ αναμένει την αύξηση του αριθμού των τουριστών στα 27 εκατομμύρια από τα 25 εκατομμύρια που ήταν το 2016, ενώ τα έσοδα από τον τουρισμό ενδέχεται να ανέλθουν στα 14,5 δισ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: Deutsche Welle

Tags
Back to top button