Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δραματική η κατάσταση με τα σκουπίδια στο Ηράκλειο: Ο Δήμος αναζητά λύσεις

Δραματική ήταν η κατάσταση που είχε διαμορφωθεί με τα απορρίμματα μέσα και γύρω από τους κάδους σκουπιδιών. Όπου και να βρεθεί κανείς: στη γειτονιά του, στο δρόμο για τη δουλειά, στη βόλτα, στο κέντρο για ψώνια…κυριολεκτικά το τελευταίο διάστημα όπου κι αν στρέψει κανείς το βλέμμα του στο Ηράκλειο το διαχρονικό πρόβλημα της πόλης με τα σκουπίδια είχε επιδεινωθεί αισθητά.

Οι 36 θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (οκτώ μηνών) που περιλαμβάνονται στην προκήρυξη του Δήμου Ηρακλείου η οποία ξεκίνησε στις 5 Οκτωβρίου με καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση αιτήσεων τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, ενδέχεται να δώσει μία μικρή «ανάσα» στην Υπηρεσία Καθαριότητας του δήμου.

Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Νίκος Γιαλιτάκης, σε δηλώσεις του στο Cretalive.gr αναφέρει πώς ότι «η κατάσταση στο Ηράκλειο στο θέμα της καθαριότητας ΔΕΝ είναι στο επίπεδο που θα έπρεπε και δεν θα είναι και ποτέ εάν συνεχίσουμε όλοι να μην καταβάλλουμε τις καλύτερες δυνατές προσπάθειες. Η κατάσταση πλέον έχει εξομαλυνθεί».

Στη συνέχεια εξηγεί πως: «έχω πει από την πρώτη στιγμή με θάρρος ότι η υπόθεση καθαριότητας έχει δύο πρωταγωνιστές: από τη μία είναι ο δήμος και οι υπηρεσίες του οι οποίες οφείλουν να βρίσκονται σε ετοιμότητα και στελέχωση που να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και από την άλλη είναι όμως και ο πολίτης ο οποίος πρέπει να φροντίζει να διατηρεί την καθαριότητα στην πόλη. Παράδειγμα το φαινόμενο των ογκωδών αντικειμένων δεν έχει εκλείψει ποτέ όσες προσπάθειες κι αν έχουν γίνει. Οι πολίτες για τη δωρεάν διαχείριση ογκωδών αντικειμένων μπορούν να κλείσουν τηλεφωνικό ραντεβού στο 2813409660-661 ώστε η Υπηρεσία να περάσει από το χώρο του πολίτη και να παραλάβει τα ογκώδη αντικείμενα δωρεάν και με ασφάλεια. Ο χρόνος απόκρισης της Υπηρεσίας έχει πέσει στο 24ώρο. Επίσης οποιοσδήποτε πολίτης μπορεί με δικό του όχημα να φέρει αυτό το αντικείμενο και να το εναποθέσει στο σταθμό μεταφόρτωσης δίπλα στο αμαξοστάσιο του δήμου Ηρακλείου, στη Βιομηχανική περιοχή».

Με δεδομένο ότι το καυτό ζήτημα της καθαριότητας στο δήμο Ηρακλείου διαχέεται μέσα από δεκαετίες, ενδεχομένως να έχει ένα δίκιο στο ζήτημα που θέτει σε ότι αφορά την προσωπική ευθύνη των πολιτών.

Η Υπηρεσία Καθαριότητας όμως διανύει μία δύσκολη περίοδο με την δημοτική Αρχή να προχωρά σε δραστικά έκτακτα μέτρα όπως π.χ. αυτό της ανάκλησης αδειών εργαζομένων ενώ 140 συμβασιούχοι (με χρόνο πρόσληψης το 2015, 2019 και 2023) εξακολουθούν να παραμένουν στον «αέρα» αφού δικαστικές αποφάσεις για το μέλλον στην εργασία τους εκκρεμούν. Έτσι το πρόβλημα είναι διττό: από τη μία εργαζόμενοι μπορεί να βρεθούν στο δρόμο με μία δικαστική απόφαση και από την άλλη η Υπηρεσία έχει αντικειμενικά εμπόδια σε ότι αφορά στον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό της.

«Σίγουρα χρειάζεται μία γενναία στελέχωση η Υπηρεσία Καθαριότητας διότι ο δήμος Ηρακλείου είναι δυναμικός και με διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες με πολύ μεγάλη αύξηση του πληθυσμού και του τουριστικού ρεύματος με μεγάλη εξωστρέφεια: πολλές υπαίθριες εκδηλώσεις και χρήση κοινόχρηστων χώρων. Άρα λοιπόν οι ανάγκες για καθαριότητα είναι διαρκώς αυξανόμενες.

Η Υπηρεσία χρειάζεται ένα σταθερό αριθμό προσωπικού για να μπορεί να υπηρετήσει τις ανάγκες της πόλης και να παρέχει τις λύσεις που πρέπει στους πολίτες ώστε να συρρικνωθεί το στρεβλό καθεστώς των πολλών συμβασιούχων για τους οποίους δεν γνωρίζουμε καν το χρόνο λήξης της σύμβασης τους για να κάνουμε ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Οι συμβασιούχοι πάντοτε θα υπάρχουν για να καλύπτουν έκτακτες ανάγκες του δήμου αλλά η αμιγώς επιχειρησιακή Υπηρεσία Καθαριότητας πρέπει να έχει ένα σταθερό προσωπικό για να μπορέσει να χαράσσει πολιτικές και να κάνει προγραμματισμό».

Έγκριση για 160 προσλήψεις συμβασιούχων- Ξεκινούν με 36

Στον δήμο Ηρακλείου είχαν προεγκριθεί για το 2024 συνολικά 160 θέσεις συμβασιούχων, ειδικότερα 150 εργατών καθαριότητας και δέκα οδηγών. «Η προκήρυξη δεν έγινε νωρίτερα διότι οι θέσεις καλύπτονταν από τους υφιστάμενους συμβασιούχους. Προκηρύσσονται 36 θέσεις διότι είναι ο αριθμός ο οποίος έμεινε κενός από διάφορους εργαζόμενους που έληξε η σύμβαση τους και δεν προέβησαν σε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων» εξηγεί ο κ. Γιαλιτάκης.

Κατά συνέπεια ο δήμος Ηρακλείου σύντομα θα έχει ο δήμος 35 εργάτες καθαριότητας συν έναν οδηγό στην Υπηρεσία.«Άρα σε μεσοπρόθεσμο χρονικό διάστημα θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην καθαριότητα» εκτιμά ο ίδιος.

Tags
Back to top button