Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Δοκιμαστικά δρομολόγια για το πρώτο τραμ χωρίς... οδηγό

Έπειτα από το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο τρένο που ξεκίνησε προ ημερών τα δρομολόγια στη Γερμανία, άρχισε τα δοκιμαστικές διαδρομές σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας στη γερμανική πόλη του Πότσνταμ και το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο τραμ που κινείται χωρίς οδηγό.

Το τραμ Combino, το οποίο διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη και έχει κατασκευασθεί από τη γερμανική εταιρεία Siemens, κινείται αρχικά σε μια απόσταση μήκους έξι χιλιομέτρων. 

Το τραμ διαθέτει «έξυπνη» τεχνολογία παρόμοια με τα αυτόνομα οχήματα, όπως συστήματα lidar, ραντάρ, αισθητήρες και κάμερες που του επιτρέπουν να «βλέπει» το περιβάλλον και να προσαρμόζεται ανάλογα. Χάρη στους ειδικούς αλγόριθμούς του μπορεί να αντιδράσει σε εμπόδια και κινδύνους που παρουσιάζονται στην πορεία του (π.χ. πεζοί). Πάντως, για καλό και για κακό, προς το παρόν ένας άνθρωπος βρίσκεται στη θέση του οδηγού έτοιμος να επέμβει, αν κάτι δεν πάει καλά. 

Οι πρώτες δοκιμές ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή στο πλαίσιο της έκθεσης μεταφορών «InnoTrans 2018» στο γειτονικό Βερολίνο. Η εταιρεία ViP, στην οποία ανήκει το τραμ, πραγματοποίησε πειράματα, για να διαπιστωθεί η ικανότητά του να αντιδρά μόνο του σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Μεταξύ άλλων, ένας υπάλληλος της Siemens εμφανίσθηκε ξαφνικά με ένα καροτσάκι μωρού πάνω στη διαδρομή του τραμ και αυτό αμέσως φρέναρε αυτόματα και τέθηκε ξανά σε κίνηση μόλις ο κίνδυνος πέρασε. 

Αν και οι έως τώρα δοκιμές έχουν κυλήσει ομαλά, η ViP και η Siemens συνεχίζουν να συνεργάζονται με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καρλσρούης για να βελτιώσουν περαιτέρω τα συστήματα του τραμ, με στόχο αυτό να τεθεί κανονικά σε κυκλοφορία στο Πότσνταμ. Η ιστορική πόλη των 172.000 κατοίκων διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ, όπως κάθε πρώην πόλη της ανατολικής Γερμανίας που έδινε έμφαση στα δημόσια μέσα μαζικής μετακίνησης. 

Tags
Back to top button