Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Αθλητισμός

Deloitte «Football Money League»: Ποιες οι 20 πλουσιότερες ομάδες στην Ευρώπη

Ποιες είναι οι 20 πλουσιότερες ομάδες στην Ευρώπη σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte «Football Money League» για τους προϋπολογισμούς των ποδοσφαιρικών συλλόγων της σεζόν 2015/2016.

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ κερδίζει την πρώτη θέση σε βάρος της Ρεάλ Μαδρίτης (στην κορυφή από την σεζόν  2003/2004), σημειώνοντας το υψηλότερο κύκλο εργασιών (με 689 εκατ. ευρώ),  που παρουσίασε ποτέ μια ποδοσφαιρική ομάδα.

 Αυτό που έχει εξαιρετική σημασία είναι ότι τα έσοδα των 20 πλουσιότερων συλλόγων στην Ευρώπη αυξήθηκαν 12%, φθάνοντας συνολικά στο ποσό ρεκόρ των 7,4 δισ ευρώ!

Όλες οι κορυφαίες ομάδες έχουν αυξήσει τα έσοδα τους κατά το προηγούμενο έτος: Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Μπάγερν και Μάντσεστερ Σίτι είναι εκείνες που κατέγραψαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις, με 169 εκατομμύρια , 118 εκατομμύρια και 61 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα.

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης για πρώτη φορά έσπασαν τον τοίχο των 600 εκατομμυρίων στα έσοδα. Η Μπάγερν, με 592 εκατομμύρια έσοδα, είναι η επόμενη που ακολουθεί.

Για μία ακόμη φορά, οι αγγλικοί σύλλογοι είναι εκείνοι που κυριαρχούν στην κατάταξη των εσόδων, με 8 ομάδες (Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Μάντσεστερ Σίτι, Αρσεναλ, Τσέλσι, Λίβερπουλ, Τότεναμ, Γουέστ Χαμ, Λέστερ) στο Top 20, και τέσσερις άλλους συλλόγους στις θέσεις που ακολουθούν. Στην συνέχεια είναι με 4 ομάδες η Serie A (Γιουβέντους, Ρόμα, Μίλαν, Ιντερ), η La  Liga (Μπαρτσελόνα, Ρεάλ Μαδρίτης, Ατλέτικο Μαδρίτης) και η Bundesliga (Μπάγερν, Ντόρτμουντ, Σάλκε)  με τρεις συλλόγους και με έναν η Ligue 1 (Παρί Σ.Ζ) και η ρωσική Premier (Ζενίτ). Η  Λέστερ, νικήτρια της Premier League 2015/16, είναι η μόνη καινοτομία του Top 20.

Τα έσοδα από τηλεοπτικά και εμπορικά δικαιώματα αποτελούν περίπου το 83% των συνολικών εσόδων, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από τα έσοδα από το γήπεδο. Τα 800.000.000 επιπρόσθετα έσοδα από την προηγούμενη χρονιά  καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τα εμπορικά έσοδα: 49% και 42% της συνολικής αύξησης των εσόδων, ενώ 9% για τα έσοδα από το γήπεδο.

Η ποσοστιαία κατανομή των εσόδων αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές μεταξύ των συλλόγων και των πρωταθλημάτων της ανήκουν. Για τις μισές από τις κορυφαίες 20  ομάδες, τα  εμπορικά έσοδα είναι η κύρια πηγή των εσόδων, με τα υψηλότερα ποσοστά για την Μπάγερν και Παρί Σεν Ζερμέν (58%).

Για τις υπόλοιπες δέκα ομάδες κύρια πηγή εσόδων είναι τα έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα. Για παράδειγμα στη Λέστερ αντιπροσωπεύει το 74 %.

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι η πρώτη στα έσοδα από το γήπεδο και την εμπορική εκμετάλλευση, η Ρεάλ Μαδρίτης είναι η πρώτη για τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τρίτη στα έσοδα από το στάδιο, η Μπάγερν είναι η δεύτερη σε εμπορικά έσοδα,  Άρσεναλ είναι η δεύτερη σε έσοδα από το γήπεδο,  η Μάντσεστερ Σίτι είναι η δεύτερη για τα τηλεοπτικά δικαιώματα, η Μπαρτσελόνα ίναι η τρίτη για τα τηλεοπτικά δικαιώματα, η  Παρί Σ.Ζ είναι τρίτη για τα  εμπορικά έσοδα.  Η παγίωση των θέσεων μαρτυρεί τη δυσκολία για κάποιες ομάδες να εισέλθουν στην ελίτ των πλουσιότερων συλλόγων.

Τα τελευταία χρόνια, τα εμπορικά έσοδα αυξήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, και έχουν γίνει η πρώτη πηγή εισοδήματος για τους πλουσιότερους συλλόγους.

Για κάθε μία από τις έξι πλουσιότερες ομάδες αποτελούν το κύριο κομμάτι των εσόδων. Σε αντίθεση με τα έσοδα από το γήπεδο και τηλεοπτικά δικαιώματα, τα εμπορικά έσοδα, δεν θίγονται ή επηρεάζονται σε μικρότερο βαθμό, από  τη μεταβλητή τάση των αθλητικών επιδόσεων ανάμεσα σε δύο σεζόν. Η  Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι το τέλειο παράδειγμα. Επιπλέον, ενώ είναι δύσκολο να αυξηθούν  πολύ τα βραχυπρόθεσμα έσοδα από το γήπεδο και τηλεοπτικά δικαιώματα, τα εμπορικά έσοδα, είναι σε θέση να το κάνουν αυτό.

Για άλλη μια φορά η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι ένα παράδειγμα: παρά την αύξηση των εσόδων από το γήπεδο και τηλεοπτικά δικαιώματα,  περισσότερο εντυπωσιακή ήταν  αύξηση των εμπορικών εσόδων (+ 100.000.000  ευρώ σε σύγκριση με την προηγούμενη σεζόν) για να δώσει στον αγγλικό σύλλογο τον τίτλο του συλλόγου περισσότερα πλούσια.  Η πλουσιότερη ομάδα φαίνεται να δίνει  την συνταγή της επιτυχίας: 20% των εσόδων από το γήπεδο, 27% των εσόδων από τηλεοπτικά δικαιώματα και  53%  από τα εμπορικά έσοδα.

Tags
Back to top button