Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Βόμβα» έμπειρων μηχανοδηγών: Τα τρένα κινούνται στα τυφλά

Στις αμαρτίες του σιδηροδρόμου και τις δεκάδες ανολοκλήρωτες εργολαβίες, αποδίδουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, τις ευθύνες για την πολύνεκρη τραγωδία έξω από την Θεσσαλονίκη με τους τρεις νεκρούς.

Οι μαρτυρίες έμπειρων μηχανοδηγών για την έλλειψη σηματοδότησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΠΑΘΕ που αποκαθίστανται επί μία δεκαετία αλλά εξακολουθούν να μην λειτουργούν, αποτελούν σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, την κυριότερη αιτία του ατυχήματος, σε συνδυασμό πιθανότητα και με ανθρώπινο λάθος.

«Τα τρένα κυκλοφορούν στα τυφλά, καθώς δεν υπάρχει σηματοδότηση και αν μέχρι σήμερα δεν είχαμε ανάλογα πολύνεκρα ατυχήματα, αυτό οφείλεται στην εμπειρία των μηχανοδηγών του σιδηροδρόμου» επισημαίνει ενημερωμένη πηγή και προσθέτει ότι εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση θα ήξερε ο οδηγός πότε μπαίνει σε παρακαμπτήριο, να ελαττώσει ταχύτητα στα 60 χιλιόμετρα από τα 130χλμ την ώρα που πήγαινε ο συρμός.

Ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί και πριν 12 χρόνια στο ίδιο σημείο αλλά από την αντίθετη κατεύθυνση (από Θεσσαλονίκη), μόνο που από τύχη τότε δεν θρηνήσαμε θύματα.

Το τραγικό ατύχημα στο σταθμό του Άδενδρου, φέρνει στην επιφάνεια τις αμαρτωλές συμβάσεις του σιδηροδρόμου και επιβεβαιώνει τις ευθύνες διαχρονικά των κυβερνήσεων που υπόσχονταν ηλεκτροκίνηση, δίχως όμως να έχουν λύσει ουσιώδη αδυναμίες του δικτύου.

Τι έγινε για παράδειγμα η περιβόητη σύμβαση 717/2014 για «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας»; Το έργο έπρεπε να περατωθεί τον Ιούλιο του 2015, αλλά η κατασκευή του συνεχίζεται ακόμη μολονότι έρχεται να ανατάξει το διαλυμένο από καιρό σύστημα τηλεδιοίκησης του δικτύου.

Στα μαύρα ταμεία της Siemens εγκλωβίστηκε και το ψηφιακό σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R για την εξυπηρέτηση της επικοινωνίας των σταθμών με τους μηχανοδηγούς που σήμερα γίνεται μέσω κινητών τηλεφώνων! Η σύμβαση υπεγράφη το 2005 και τα έργο όφειλε να ολοκληρωθεί το 2008, όμως η τύχη του αγνοείται παρά το γεγονός ότι έχει μπει στα θέματα της συνολικής διευθέτησης με τη Siemens. Στο σύστημα αυτό θα «κουμπώσει» και το σύστημα ETCS, το οποίο μπορεί να επιβλέπει την κίνηση των τρένων και αν ο οδηγός αναπτύξει υψηλή ταχύτητα, να παρέμβει και να το φρενάρει.

Επί του παρόντος, το υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει στην σύσταση Επιτροπής με την συμμετοχή των συναρμόδιων εταιρειών ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ προκειμένου να αξιολογήσει τα στοιχεία και να καταλήξει στα αίτια του ατυχήματος μέχρι την Παρασκευή. Στα επιτελεία του σιδηροδρόμου ψάχνουν τα ηλεκτρονικά στοιχεία για να ρίξουν φως στην τραγωδία, εκτιμώντας ανεπισήμως ότι οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν στον αδικοχαμένο μηχανοδηγό και στην ταχύτητα που είχε αναπτύξει. Ο ταχογράφος έχει αφαιρεθεί από το ερειπωμένου κουφάρι του τραίνου και εκτιμάται ότι θα δώσει στοιχεία, όμως χωρίς σηματοδότηση είναι βέβαιο ότι το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

Tags
Back to top button