Η ζήτηση του «μαύρου χρυσού» στην Ασία, δηλαδή από την Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση του πετρελαίου κατά 2,5%, ή 25,9 εκατομμύρια βαρέλια σε ημερήσια βάση.
Η παγκόσμια ζήτηση για «μαύρο χρυσό» αναμένεται να εξακολουθήσει να αυξάνεται τουλάχιστον για είκοσι χρόνια ακόμη, έως ότου οι ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες στη Νοτιοανατολική Ασία συμβαδίσουν με τη μετατόπιση του κέντρου βάρους από τους υδρογονάνθρακες στην ηλεκτρική ενέργεια. Τα σχετικά αναφέρει η Wood Mackenzie, κορυφαία εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων που ειδικεύεται στον κλάδο της ενέργειας. «Κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα είκοσι χρόνια ενδεχομένως να δούμε τη ζήτηση για πετρέλαιο να φθάνει στο αποκορύφωμά της, δηλαδή περίπου το 2035 ή το 2036», επισημαίνει ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Σάιμον Φλάουερς σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN Business. Από τη δική της πλευρά, η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας είχε δηλώσει προ καιρού ότι στο ορατό μέλλον δεν προβλέπει πως θα αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση. Βέβαια, μια τέτοια εκτίναξη της ζήτησης αποτελεί και ένα από τα μείζονα ερωτήματα που ταλανίζουν τον κλάδο.
Κι αυτό γιατί το πότε θα συμβεί, εάν συμβεί τελικά, θα επηρεάσει δυνητικά τις αποφάσεις του για επενδύσεις τρισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά και τις εξελίξεις στο πεδίο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται από τη χρήση των ορυκτών καυσίμων. Κατά τον Σάιμον Φλάουερς, ήδη από μέρους της Ε.Ε. η αύξηση της ζήτησης είναι πολύ περιορισμένη. Από μέρους δε των Ηνωμένων Πολιτειών, η ζήτηση, συν τω χρόνω, θα βαίνει μειούμενη.
Σήμερα, άλλωστε, το σύνολο της αύξησης στη ζήτηση «μαύρου χρυσού» εντοπίζεται στην Ασία, δηλαδή στην Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και τη Σιγκαπούρη – σύμφωνα με τη Wood Mackenzie, πρόκειται για τους μεγαλύτερους εισαγωγείς πετρελαίου στην περιφέρεια. Το 2018 η συνολική ζήτησή τους αυξήθηκε 2,5%, σε 25,9 εκατομμύρια βαρέλια σε ημερήσια βάση. Στο μεγαλύτερο μέρος της η αύξηση της ζήτησης προέρχεται από την Κίνα και την Ινδία. Το τοπίο αυτό θα αλλάξει, «ενόσω τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα καθίστανται πιο ανταγωνιστικά και πλέον θα καταλαμβάνουν μερίδιο αγοράς εις βάρος των κινητήρων εσωτερικής καύσης με χρήση συμβατικών καυσίμων», παρατηρεί ο Σάιμον Φλάουερς στο CNN.
Aπό τη στιγμή που θα γίνει αυτή η μετατόπιση στα ηλεκτροκίνητα αμάξια, η Κίνα θα έχει τη δυνατότητα να επωφεληθεί. Οι λόγοι είναι πως έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, διαθέτει «τη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, μπορεί να κατασκευάζει πληθώρα ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ έχει και πρόσβαση σε πρώτες ύλες απαραίτητες για τις μπαταρίες των αμαξιών, όπως είναι το λίθιο», καταλήγει ο κ. Φλάουερς.