Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Apple: Γιατί μειώθηκε η ζήτηση του iPhone - Η προειδοποίηση της εταιρίας στους προμηθευτές

Kάθε χρόνο, στα τέλη Σεπτεμβρίου, αρκετοί φίλοι της τεχνολογίας και των gadgets έχουν σημειωμένη στο ημερολόγιό τους την ημερομηνία της παρουσίασης των καινούργιων προϊόντων της Apple. Και όχι άδικα, καθώς ο αμερικάνικος κολοσσός, έχει θέσει πολύ υψηλά τον πήχη όσον αφορά τη λειτουργικότητα, την εμφάνιση, μα πάνω από όλα, την καινοτομία που προσφέρει, γι’ αυτό και πολλοί το αποκαλούν το «event της χρονιάς».

Στην ισχυρή ανάπτυξη και στα αμείωτα κέρδη, ήρθε να βάλει «φρένο» η πανδημία του κορωνοϊού, όπου η εφοδιαστική κρίση επηρέασε κάθε βαθμίδα επιχείρησης παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της δημιουργού του iPhone. Στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που έχουν επιφέρει οι επιπτώσεις της εφοδιαστικής κρίσης, έρχεται να προστεθεί άλλο ένα πρόβλημα: η μείωση της ζήτησης.

Νωρίτερα, η εταιρεία ενημέρωσε τους προμηθευτές των εξαρτημάτων της ότι η ζήτηση για τη σειρά iPhone 13 έχει μειωθεί σημαντικά, καθώς, όπως δείχνουν επίσημα στοιχεία της αγοράς, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να είναι πρόθυμοι να αποκτήσουν το δημοφιλές προϊόν.

Ήδη, η Apple είχε μειώσει τον στόχο παραγωγής του iPhone 13 για το 2021 έως και κατά 10 εκατομμύρια μονάδες, από τον στόχο των 90 εκατ. κυρίως  λόγω έλλειψης εξαρτημάτων. Βέβαια, ήλπιζε ότι θα υπήρχε η δυνατότητα  να καλύψει μεγάλο μέρος αυτής της έλλειψης το επόμενο έτος. Η εταιρεία ενημερώνει τώρα τους προμηθευτές της ότι οι παραγγελίες αυτές μπορεί να μην πραγματοποιηθούν.

Η εταιρεία εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλό δρόμο, με τους αναλυτές να προβλέπουν αύξηση των πωλήσεων κατά 6% στα 117,9 δισ. δολάρια τους τελευταίους τρεις μήνες του ημερολογιακού έτους. Αλλά δεν θα είναι το τρίμηνο «blockbuster» που είχε αρχικά οραματιστεί η Apple και η Wall Street. Οι ελλείψεις και οι καθυστερήσεις παράδοσης έχουν φέρει απογοήτευση σε πολλούς καταναλωτές. Ο ολοένα αυξανόμενος πληθωρισμός, αλλά και η πρόσφατη εμφάνιση της παραλλαγής Όμικρον, προκαλούν δισταγμό στο αγοραστικό κοινό, το οποίο έχει κουραστεί ύστερα από δύο χρόνια πανδημίας, με ατελείωτες καθυστερήσεις στις παραλαβές.

Συνεπώς, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα παρακάμψουν εντελώς το iPhone 13 και θα περιμένουν να αναβαθμιστούν το επόμενο έτος, όταν θα κυκλοφορήσει ο διάδοχός του. Η τρέχουσα σειρά, η οποία ξεκινά από 799 δολάρια για το κανονικό μοντέλο και 999 δολάρια για το Pro, θεωρείται μια μέτρια ενημέρωση σε σχέση με το iPhone 12, το οποίο είχε εντελώς νέο σχεδιασμό. Οι μεγαλύτερες αλλαγές, πρόκειται να πραγματοποιηθούν στο μοντέλο του 2022, δίνοντας σε ορισμένους αγοραστές έναν ακόμη λόγο να περιμένουν.

Οι προμηθευτές της Apple σε όλη την Ασία και την Ευρώπη κατέγραψαν σημαντική πτώση μετά το δημοσίευμα. Στη Νότια Κορέα, η LG Innotek διολίσθησε κατά 8,4%, ενώ η ιαπωνική TDK Corp. υποχώρησε κατά 3,6%, ενώ στην Ευρώπη, η STMicroelectronics NV διολίσθησε κατά 3,9% και η Infineon Technologies AG υποχώρησε κατά 3,1%.

Το iPhone αποτελεί τη ναυαρχίδα της Apple, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ των εσόδων της ύψους 365,8 δισ. δολ. κατά τη διάρκεια του περασμένου οικονομικού έτους και η κυκλοφορία αναβαθμίσεων αποτελεί ρίσκο εν μέσω πανδημίας. Με το iPhone 13, η Apple και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανακοίνωσαν «γενναίες» εκπτώσεις, προκειμένου να δώσουν μία νέα ώθηση στις αγορές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι κάτοχοι ενός iPhone 12 ή παλαιότερων μοντέλων ήταν σε θέση να αγοράσουν ένα iPhone 13 με ελάχιστο ή και καθόλου κόστος. Αν και τα προγράμματα εκπτώσεων είναι ακόμη διαθέσιμα, ορισμένα δεν προσφέρουν σημαντική  εξοικονόμηση σε σχέση με τα νέα μοντέλα, όταν άρχισαν να πωλούνται για πρώτη φορά.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ενημέρωσης για τα κέρδη της Apple τον Οκτώβριο, ο CEO της Apple, Τιμ Κουκ, δήλωσε ότι η ζήτηση για τα νέα προϊόντα ήταν «πολύ ισχυρή» , τροφοδοτούμενη από το ενδιαφέρον για τα τελευταία iPhone, iPad και άλλες συσκευές και ότι η εταιρεία βρισκόταν σε καλό δρόμο, ώστε να σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων κατά την περίοδο των γιορτών. Είχε πωλήσεις ύψους 111,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων την προηγούμενη χρονική περίοδο.

Συν τοις άλλοις, οι περιορισμοί έχουν πλήξει και τους συνεργάτες της Apple. Οι πωλήσεις για τον κύριο προμηθευτή τσιπ της εταιρείας, την Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., εξασθένησαν πρόσφατα, με τα έσοδα του Οκτωβρίου να μειώνονται κατά 12% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα σε 134,5 δισεκατομμύρια NT$ (4,8 δισεκατομμύρια δολάρια).

Τον περασμένο μήνα, ο κύριος συναρμολογητής του iPhone της Apple, η Hon Hai Precision Industry Co., προέβλεψε ότι οι δραστηριότητές της θα συρρικνωθούν αυτό το τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα καθώς συνεχίζει να υποφέρει από την έλλειψη τσιπ. Στις 24 Οκτωβρίου, η IQE Plc είδε τις μετοχές της να πέφτουν 24% αφού προειδοποίησε για την εξασθένηση της ζήτησης των smartphones, αν και η εταιρεία ημιαγωγών δεν κατονόμασε κάποιον συγκεκριμένο πελάτη.

Και τώρα υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη πίεση στις τσέπες των αγοραστών. Οι τιμές καταναλωτή στις ΗΠΑ αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα με τον ταχύτερο ετήσιο ρυθμό από το 1990. Η εκτίναξη του κόστους για τα τρόφιμα, τη βενζίνη και τη στέγαση διαβρώνει την αγοραστική δύναμη παρά την ισχυρότερη αύξηση των μισθών.

Εν τω μεταξύ, το iPhone 13 δεν είναι τόσο δύσκολο να αποκτηθεί όσο ήταν κάποτε. Οι αγοραστές της Apple στις ΗΠΑ περίμεναν περίπου ένα μήνα για την παράδοση του πολυπόθητου μοντέλου Pro. Τώρα οι χρόνοι αναμονής έχουν μειωθεί σε δύο εβδομάδες ή και λιγότερο.

Tags
Back to top button