Το αεροπλάνο που συνετρίβη στο αεροδρόμιο της Μουάν την Κυριακή είχε εκτελέσει 13 πτήσεις τις 48 ώρες πριν τη συντριβή, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Yonhap.
Το πρακτορείο μεταδίδει ότι πηγές του κλάδου έχουν εκφράσει ανησυχίες για το κατά πόσον η εταιρεία Jeju Air είχε υπερφορτωθεί προγραμματίζοντας υπερβολικό αριθμό πτήσεων τσάρτερ εξαιτίας της μεγάλης κίνησης στο τέλος του έτους. Αυτή η ικανότητα του αεροσκάφους εξαρτάται από τον τύπο του αεροσκάφους και την απόσταση των δρομολογίων που πραγματοποιεί.
Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά της συντριβής του αεροπλάνου - Ξεκινά έλεγχος των Boeing σε όλη τη χώρα
Τα περιφερειακά αεροδρόμια στη Νότια Κορέα εξαρτώνται από τις ναυλωμένες πτήσεις που εκτελούν οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες τείνουν να έχουν υψηλότερο ποσοστό χρήσης – μέτρο που δείχνει πόσο συχνά χρησιμοποιείται ένα αεροπλάνο.
Η αναφορά του Yonhap, επικαλούμενη τα ίδια δεδομένα της Jeju Air, αναφέρει ότι η αεροπορική εταιρεία είχε τον υψηλότερο μέσο όρο ωρών πτήσης ανά μήνα μεταξύ των έξι εγχώριων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στη Νότια Κορέα, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο φέτος.
Εμπειρογνώμονας θέτει το βασικό αναπάντητο ερώτημα
«Πρόκειται για μια από τις πιο αινιγματικές συντριβές που έχω δει ποτέ. Τίποτα σε αυτό δεν βγάζει νόημα», δήλωσε στο δίκτυο BBC ο ειδικός σε θέματα αεροπορίας, Τζέφρι Τόμας.
Σημείωσε ότι αν και μία πρόσκρουση με πουλί μπορεί να έπαιξε ρόλο εντούτοις μόλις ο πιλότος έστειλε σήμα κινδύνου, τα δεδομένα του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας διακόπηκαν. Η ξαφνική απώλεια των δεδομένων – που επιτρέπει τον εντοπισμό των πτήσεων – «υποδηλώνει κάποια ηλεκτρική βλάβη», εξήγησε ο Τζέφρι Τόμας.
Μετά την κλήση έκτακτης ανάγκης, το αεροπλάνο είχε επίσης τη δυνατότητα να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση από τη συνηθισμένη. Ωστόσο οι τροχοί ήταν σηκωμένοι, τα πτερύγια δεν είχαν ρυθμιστεί σωστά και προσγειώθηκε στα μισά του διαδρόμου προτού (…) εκραγεί, σημείωσε ο Τζέφρι Τόμας.
Παράλληλα ανέφερε ότι υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης εάν προκύψει ηλεκτρικό ή υδραυλικό πρόβλημα, αλλά αυτοί δεν χρησιμοποιήθηκαν. «Απλά δεν βγάζει κανένα νόημα. Θα πρέπει να περιμένουμε τα στοιχεία του καταγραφέα φωνής για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τι στο καλό συνέβη», κατέληξε ο ειδικός.
Οι τελευταίες φωτογραφίες θυμάτων
Τα θύματα της αεροπορικής τραγωδίας έχουν ταυτοποιηθεί. Πέντε από τα θύματα ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών, ανάμεσα τους και ένα 3χρονο αγόρι. Το παιδί φαίνεται σε φωτογραφία που είχε τραβηχτεί μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα, καθώς πετούσε στην Ταϊλάνδη για τις πρώτες του διακοπές στο εξωτερικό.
«Ο γιος μου πηγαίνει για πρώτη φορά στο εξωτερικό με νυχτερινή πτήση και το πρώτο του διαβατήριο δεν έχει σφραγίδα!», ανέφερε στη λεζάντα της ανάρτησης ο πατέρας του παιδιού. Μάλιστα το ζευγάρι μοιράστηκε και οικογενειακές φωτογραφίες από τις διακοπές του στην Ταϊλάνδη.