Το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζεται να βάλει «φρένο» σε παραπλανητικές προσφορές και σε πρακτικές όπως η μείωση της ποσότητας στις συσκευασίες χωρίς αντίστοιχη μείωση τιμής, βάζοντας νέα μέτρα που στοχεύει ταυτόχρονα να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα από πλευράς των επιχειρήσεων.
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι έχουν επιβληθεί και επιβάλλονται αρκετά πρόστιμα στις εταιρείες που επιμένουν να κρατούν τις υψηλές τιμές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ.Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων παραμένουν αλλά η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα υπέρ των καταναλωτών,
Ο πόλεμος πλησιάζει πιο κοντά στον Αρμαγεδδώνα...και πολύ λίγοι είναι πρόθυμοι να το παραδεχτούν!
Με βάση την υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την Τρίτη, για τα προϊόντα στα οποία οι επιχειρήσεις ανακοινώνουν ανατιμήσεις, προβλέπεται πως για χρονικό διάστημα τριών μηνών, από την ημερομηνία που εφαρμόζεται η αύξηση της τιμής, δεν επιτρέπονται οι ακόλουθες προωθητικές ενέργειες:
α) Η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (π.χ έκπτωση ή προσφορά)
β) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία που περιέχει επιπλέον ποσότητα ως «δώρο» για τον καταναλωτή
γ) η πώληση πολυσυσκευασίας, αποτελούμενης από περισσότερα του ενός όμοια μεταξύ τους συσκευασμένα προϊόντα, για την οποία δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι εμπεριέχει μία ή περισσότερες συσκευασίες «ΔΩΡΟ» ή ότι προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά)
δ) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται ότι πωλείται μαζί με άλλο, διαφορετικό, προϊόν ως «ΔΩΡΟ»
ε) η πώληση προϊόντος με έκπτωση ή προσφορά που παρέχεται από εκπτωτικό κουπόνι, δωροεπιταγή, πόντους αγορών ή άλλα συστήματα επιβράβευσης (λ.χ. loyalty cards), στ) η συμμετοχή σε οποιοδήποτε φυλλάδιο ή διαφήμιση λιανοπωλητή που αναφέρει ή υπονοεί ότι το προϊόν προσφέρεται σε συμφέρουσα για τον καταναλωτή τιμή (π.χ. αναφορές όπως «μόνο», «best value», «εξαιρετική τιμή», «ευκαιρία»).
Επιπλέον, οι παραπάνω περιορισμοί ισχύουν και «για προϊόντα που εισάγονται για πρώτη φορά στην αγορά, με την ίδια ή άλλη ονομασία, με την ίδια ή άλλη συσκευασία, και διαφορετικό ραβδωτό κωδικό είδους (barcode)» και συγκεκριμένα:
α) Μετά την απόσυρση άλλου προϊόντος της ίδιας επιχείρησης με τις ίδιες ή παραπλήσιες ιδιότητες ή
β) εμπεριέχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη ποσότητα κατά πενήντα τοις εκατό (50%), από άλλο όμοιο η παραπλήσιο προϊόν που διαθέτει η ίδια επιχείρηση στην
αγορά, με αυξημένη τιμή μονάδας, όπως ορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 2Α της υπ’ αρ. 91354/2017 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης «Κωδικοποίηση Κανόνων
Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)» (Β’ 2983) ή
γ) διατίθενται από άλλη νέα επιχείρηση που συνεργάζεται ή συνδέεται με επιχείρηση που ήδη διαθέτει στους καταναλωτές προϊόντα της ίδιας κατηγορίας από την
έναρξη ισχύος της παρούσας.
Σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις επί τιμολογίου, δηλαδή τις εκπτώσεις που αναγράφονται στο τιμολόγιο πώλησης των προϊόντων από την επιχείρηση στον λιανοπωλητή και αντίστοιχα τα πιστωτικά τιμολόγια, προβλέπεται πως σε συγκεκριμένες κατηγορίες η μείωση της αρχικής τιμής ισούται κατ’ ελάχιστον με το 30% του αθροίσματος των πιστώσεων, εκπτώσεων ή άλλων παροχών που χορηγήθηκαν στο λιανεμπόριο το έτος 2023 επί της αρχικής τιμής της 31ης Δεκεμβρίου 2023. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά στις εξής κατηγορίες:
- Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)
- Απορρυπαντικά ρούχων για πλύσιμο στο χέρι
- Απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)
- Απορρυπαντικά για πλύση πιάτων και σκευών στο χέρι
- Καθαριστικά επιφανειών παντός είδους
- Χλωρίνες
- Σαμπουάν και conditioner
- Αφρόλουτρα
- Σαπούνια σε υγρή μορφή
- Σαπούνια σε στερεά μορφή
- Οδοντόκρεμες
- Βρεφικές και παιδικές πάνες