Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Αισιοδοξία ή κάτι άλλο; Σε δέκα μέρες η ουκρανική αυτοκεφαλία -Ιλαρίων κατά Ποροσένκο: Και με τους Ουνίτες και τους Ορθόδοξους-Μόσχα: Παραγράφησαν τα έγγραφα του Φαναρίου

Κι ενώ ήδη η πρώτη πρόβλεψη Ουκρανών αξιωματούχων πως θα έχουν στα χέρια τους τον Τόμο της αυτοκεφαλίας το περασμένο καλοκαίρι κατά τους εορτασμούς για την βάπτιση των Ρως έπεσε πολύ έξω, τώρα έχουμε νέα…στοιχήματα!


“Η τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας μπορεί να λάβει τον Τόμο της αυτοκεφαλίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο στις 9-11 Οκτωβρίου 2018”, δήλωσε ο Ουκρανός ιστορικός και θρησκευτικός επιστήμονας Rostyslav Martyniuk σε συνετευξή του σε τηλεοπτικό κανάλι.

«Ο Τόμος σύμφωνα με εξακριβωμένα στοιχεία, πρέπει να ανακοινωθεί στη Σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στο Φανάρι στην Κωνσταντινούπολη από τις 9 έως τις 11 Οκτωβρίου. Συνεπώς, δύο Έξαρχοι της Κωνσταντινούπολης εργάζονται ήδη ενεργά στην Ουκρανία. Θα μεταβούν στην Κωνσταντινούπολη για αυτή τη συνάντηση και, βάσει της έκθεσής τους, αυτό θα είναι το τελευταίο σημείο, ο πατριάρχης μπορεί στη συνέχεια να ανακοινώσει τη χορήγηση του τόμου «, δήλωσε.

Την ίδια στιγμή, ο εμπειρογνώμονας δεν απέκλεισε βέβαια και το ενδεχόμενο η χορήγηση αυτοκεφαλίας “να μεταφερθεί σε Νοέμβριο, Δεκέμβριο.» «Αλλά σίγουρα φέτος», πρόσθεσε.

Ιλαρίων κατά Ποροσένκο

«Η εκκλησία στην οποία ανήκει είναι η ιδιωτική του υπόθεση, αλλά η δημιουργία μιας εκκλησίας ή η αλλαγή του κανονικού τρόπου για το πώς οργανώνεται μια εκκλησία δεν είναι», δήλωσε το Νο2 του Πατριαρχείου Μόσχας για τον Ουκρανό Πρόεδρο.


Συγκεκριμένα ο μητροπολίτης Ιλαρίωνας, επικεφαλής του τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, επισήμανε πως η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι μπερδεμένη από τη θρησκευτική σχέση του Προέδρου της Ουκρανίας, Πιόρ Πόροσενκο, επειδή έχει συμμετάσχει σε λειτουργίες τόσο της Ουκρανικής Καθολικής Εκκλησίας όσο και της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

«Έχουμε φωτογραφίες που δείχνουν ότι ο Πρόεδρος Πγιόρ Πόροσενκο έλαβε μέρος σε θρησκευτική τελετή προτού αναλάβει την προεδρική θέση, φορούσε στιχαρία και η υπηρεσία πραγματοποιήθηκε σε εκκλησία της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας στη Μονή του Αγίου Ιωάννη. . Από την άλλη υπάρχει μια άλλη φωτογραφία, όπου ο Πόροσενκο, ο οποίος ήδη είχε αναλάβει την προεδρική θέση, δέχεται τη Θεία Κοινωνία από Έλληνα καθολικό αρχιεπίσκοπο (Ουνίτες), γι ‘αυτό δεν έχουμε ιδέα για τη θρησκευτική του πεποίθηση, για το αν είναι ορθόδοξος ή Έλληνας καθολικός πιστός» δήλωσε ο Ιλαρίων στην εκπομπή της Εκκλησίας και του Κόσμου του τηλεοπτικού καναλιού Rossiya-24.

«Η εκκλησία στην οποία ανήκει είναι η ιδιωτική του υπόθεση, αλλά η δημιουργία μιας εκκλησίας ή η αλλαγή του κανονικού τρόπου για το πώς οργανώνεται μια εκκλησία δεν είναι», συνέχισε.

Στο μεταξύ οργή έχει προκαλέσει στο Κίεβο το γεγονός πως το όνομα του Μητροπολίτη Ονούφριου συγκαταλέγεται σε μια λίστα εθνικιστικού φόρουμ με τους “εχθρούς του λαού”.

Συγκεκριμένα ο επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (Πατριαρχείο Μόσχας) Μητροπολίτης Ονούφριος (Berezovsky), 73 ετών, συμπεριλήφθηκε στην εθνικιστική βάση δεδομένων Myrocvorets της Ουκρανίας ως εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία και αντίπαλος της δημιουργίας μιας ανεξάρτητης τοπικής εκκλησίας .

Επίσης στήριξη στην ουκρανική αυτοκεφαλία είχαμε και από την πρώην πρωθυπουργό Γιούλια Τιμοσένκο. “Η παροχή αυτοκεφαλίς στην ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία θα ενισχύσει την κυριαρχία της Ουκρανίας” δήλωσε η ηγέτης του κόμματος Batkivschyna.

«Όσον αφορά την ουκρανική μας εκκλησία, θέλω να πω και πάλι με σταθερότητα και σαφήνεια ότι το κόμμα μας και εγώ υποστηρίζουμε την απόφαση να παραχωρηθεί ένας Τόμος στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας με όλη μας την καρδιά και όλες τις δυνατότητές μας, ώστε να μπορέσουμε να ενισχύσουμε την κυριαρχία μας με την αποδοχή της πραγματικής ανεξαρτησίας της ορθόδοξης εκκλησίας μας”, δήλωσε η Τιμοσένκο.

Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία: Οι προσπάθειες της Κωνσταντινούπολης δεν έχουν νομική βάση 

Η προσπάθεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης να δικαιολογήσει το δικαίωμά του στη σύγχρονη ουκρανική εκκλησία, χρησιμοποιώντας έγγραφα από 300 χρόνια πριν, δεν έχει νομική ούτε ιστορική βάση, ανέφερε το Πατριαρχείο Μόσχας απαντώντας στη πρόσφατη για το καθστώς της ουκρανικής εκκλησίας.

«Πρώτα απ ‘όλα, το ιστορικό έγγραφο σχετικά με την παράδοση του Μητροπολιτικού κέντρου του Κιέβου στο Πατριαρχείο της Μόσχας το 1686 δεν έχει καμία μνεία ότι αυτή η παράδοση ήταν προσωρινή. Αλλά αν φανταστούμε – αν και επαναλαμβάνω, δεν είναι στο έγγραφο – ότι η προσωρινή φύση της παραδόσεως είχε αναφερθεί εκεί, δεν θα είχε όμως νομικές συνέπειες σήμερα », δήλωσε ο Βλαντιμίρ Λεγκόγδα, επικεφαλής του Συνδέσμου για Εκκλησία, Κοινωνία και Σχέσεις με τα ΜΜΕ της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας

Η γενική αρχή του ρωμαϊκού νόμου είναι ότι η προθεσμία παραγραφής είναι 30 χρόνια και ισχύει για το χριστιανικό δίκαιο, όπως είπε.

«Τριάντα, όχι τριακόσια!» είπε με νόημα!

Εάν δεν ληφθεί υπόψη αυτό και προσπαθήσουμε να προχωρήσουμε από τις αρχαίες έννοιες των συνόρων των εκκλησιών, «είναι σαν ένα κράτος να χρησιμοποιεί 300χρονα έγγραφα, καθορίζοντας τα σύγχρονα σύνορά του», ανέφερε.

Ως εκ τούτου, οι αναφορές σε ένα τόμο που εξέδωσε ο Πατριάρχης Διονύσιος της Κωνσταντινούπολης στη Μόσχα το 1686 «δεν μπορούν να θεωρηθούν σήμερα ως στιχεία», λέει ο Legoyda.

Tags
Back to top button