Νότια Κορέα: Σφοδρές συγκρούσεις στη Σεούλ για την καθαίρεση του πρώην προέδρου
Η αστυνομία της Νότιας Κορέας εισέβαλε στα γραφεία της αεροπορικής εταιρείας και του φορέα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου που εμπλέκονται στο τρομακτικό αεροπορικό δυστύχημα της Κυριακής που σκότωσε 179 επιβάτες, με το ένταλμα έρευνας να εκδίδεται με την κατηγορία της επαγγελματικής αμέλειας που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο.
Υπήρχαν μόνο δύο επιζώντες της πτήσης της Jeju Air, με το αεροσκάφος Boeing 737-800 να γλιστρά από τον διάδρομο, να προσκρούει σε ένα ανάχωμα ενισχυμένο με σκυρόδεμα και να τυλίγεται στις φλόγες. Η συντριβή στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan, που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της χώρας, αντιπροσώπευε μία από τις χειρότερες αεροπορικές καταστροφές εδώ και χρόνια.
Περίπου 30 ερευνητές συνέλεξαν την Πέμπτη στοιχεία από το γραφείο της Jeju Air στη Σεούλ, καθώς και από το αεροδρόμιο Muan και το περιφερειακό γραφείο διοίκησης αεροπορίας.
Σε κανένα άτομο δεν έχουν απαγγελθεί μέχρι στιγμής κατηγορίες, ανέφερε η αστυνομία. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Νότιας Κορέας, η βαριά αμέλεια που οδηγεί σε θάνατο μπορεί να επισύρει ποινή φυλάκισης έως και πέντε ετών.
Οι μετοχές της Jeju Air έχουν υποχωρήσει περίπου 13% αυτή την εβδομάδα, ενώ δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες έχουν ακυρώσει κρατήσεις με την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Kim E-bae, απαγορεύεται να εγκαταλείψει τη χώρα. Η αεροπορική εταιρεία, που πήρε το όνομά της από ένα νησί θέρετρο της Νότιας Κορέας, θα συνεργαστεί με την αστυνομία, δήλωσε διευθυντής της εταιρείας την Πέμπτη.
Η έρευνα θα επικεντρωθεί στις επικοινωνίες μεταξύ του πύργου ελέγχου Muan και των πιλότων της Jeju Air - ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των χαοτικών τελευταίων έξι λεπτών της πτήσης που χαρακτηρίστηκαν από πολλαπλές προσπάθειες προσγείωσης, ειδοποιήσεις για ένα χτύπημα πουλιών και μια απότομη προσγείωση με την κοιλιά που έγινε περίπου στα μισά του μοναδικού διαδρόμου του αεροδρομίου.
Οι ερευνητές θα εξετάσουν επίσης εάν η Jeju Air είχε ακολουθήσει τους κανονισμούς και τη σωστή συντήρηση του τζετ, καθώς και τον σχεδιασμό του ίδιου του αεροδρομίου. Η θέση του αναχώματος βρίσκεται επίσης υπό έλεγχο.