![Αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα: Κάμερες κατά των σμηνών πτηνών μετά τους 179 νεκρούς](https://pro-news.gr/images/posts/February 2025/aeroporiki-traghodia-sti-notia-korea-kameres-kata-ton-sminwn-ptin.webp?1f748cfcb61996fa6b2a2e7ec5050946)
Όλα τα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας θα πρέπει να εγκαταστήσουν κάμερες ανίχνευσης πτηνών και ραντάρ θερμικής απεικόνισης, μετά το αεροπορικό δυστύχημαπου σημειώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και στοίχισε τη ζωή σε 179 άτομα.
Τα ραντάρ ανιχνεύουν το μέγεθος των πτηνών όπως και τις κινήσεις τους και μεταδίδουν τις πληροφορίες αυτές στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Σήμερα μόνο τέσσερα αεροδρόμια στη Νότια Κορέα είναι εξοπλισμένα με κάμερες θερμικής απεικόνισης, αναφέρει το BBC. Δεν είναι σαφές αν κάποιο από αυτά διαθέτει και ραντάρ ανίχνευσης πτηνών.
Η εγκατάσταση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026.
Χώροι που προσελκύουν τα πουλιά, όπως οι χωματερές, πρέπει και αυτοί να κλείσουν αν είναι κοντά σε αεροδρόμια.
Την περασμένη εβδομάδα οι ερευνητές δήλωσαν ότι βρήκαν στα συντρίμμια του Boeing 737-800, φτερά και κηλίδες αίματος και στους δύο κινητήρες.
Η έρευνα για τη συντριβή -την πιο θανατηφόρα επί νοτιοκορεατικού εδάφους- βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Πέρα από την πρόσκρουση σε σμήνος πουλιών, η έρευνα θα επικεντρωθεί και σε μια τσιμεντένια κατασκευή στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, στην οποία προσέκρουσε το αεροπλάνο μετά την αναγκαστική προσγείωσή του.
Τα αίτια της συντριβής είναι ακόμη άγνωστα, αλλά ειδικοί σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας είχαν δηλώσει ότι ο αριθμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερος αν δεν υπήρχε η κατασκευή στην οποία προσέκρουσε το αεροπλάνο.
Το αεροσκάφος της εταιρείας Jeju Air είχε απογειωθεί στις 29 Δεκεμβρίου από την Μπανγκόκ και πετούσε προς το διεθνές αεροδρόμιο Μουάν στα νοτιοδυτικά της χώρας.
Περίπου στις 08:57 (τοπική ώρα), τρία λεπτά αφότου οι πιλότοι ήρθαν σε επαφή με το αεροδρόμιο, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε το πλήρωμα να είναι προσεκτικό για «δραστηριότητα πουλιών». Στις 08:59, ο πιλότος ανέφερε ότι το αεροπλάνο είχε χτυπήσει ένα πουλί και εξέπεμψε σήμα κινδύνου.
Ο πιλότος ζήτησε άδεια προσγείωσης από την αντίθετη κατεύθυνση, κατά τη διάρκεια της οποίας προσγειώθηκε χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα προσγείωσης. Συνέχισε να κινείται μετά το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης και εξερράγη αφού προσέκρουσε σε τσιμεντένια κατασκευή.
Σκοτώθηκαν 179 άτομα ενώ επέζησαν μόνο δύο μέλη του πληρώματος καμπίνας.