Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

15 Νοεμβρίου 1969: Η σύγκρουση του «καταραμένου» σοβιετικού υποβρυχίου Κ-19 με το αμερικανικό Gato

Το Κ-19 Severodvinsk ήταν το πρώτο σκάφος της κλάσης  Hotel κατά το ΝΑΤΟ (project 658) και ανήκε στην πρώτη γενιά το σοβιετικών πυρηνοκίνητων υποβρυχίων βαλλιστικών πυραύλων τύπου R-13.

 Το σκάφος είχε βιαστικά προκειμένου οι Σοβιετικοί να φτάσουν τις ΗΠΑ στη συγκεκριμένη κατηγορία σκαφών. Πριν την καθέλκυσή του 10 εργάτες και ένας. Ναύτες είχαν χάσει τη ζωή τους από απανωτά ατυχήματα.

Στο πρώτο του κιόλας ταξίδι στις 4 Ιουλίου του 1961  το σκάφος έχασε όλο το σύστημα ψύξης του πυρηνικού του αντιδραστήρα. Στην ηρωική προσπάθεια του πληρώματος να αποφύγει μια πυρηνική καταστροφή από την τήξη του αντιδραστήρα 22 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους αγωνιζόμενοι να διορθώσουν το σύστημα ψύξης.

Στις 15 Νοέμβριου του 1969 το υποβρύχιο θα συγκρουστεί με το αμερικανικό επιθετικό (SSN)  USS Gato στη Θάλασσα του Μπάρεντς και σε βάθος 60 μ. Θα υποστεί σοβαρές ζημιές στο σόναρ του και στους τορπιλοσωλήνες του.

Στις 24 Φεβρουαρίου του 1972 στο υποβρύχιο θα ξεσπάσει πυρκαγιά ενώ αυτό ήταν σε βάθος 120 μ. και 1.300 χλμ. από τις ακτές του Καναδά. Από την φωτιά θα χάσουν τη ζωή τους 28 μέλη του πληρώματος ενώ ακόμη δύο θα πεθάνουν αργότερα από τα τραύματά τους. Δώδεκα άτομα που είχαν παγιδευτεί  στο θάλαμο τορπιλών θα διασωθούν 24 ημέρες αργότερα!

Στις 15 Νοεμβρίου του ίδιου έτους ακόμη μια πυρκαγιά θα ξεσπάσει στο σκάφος χωρίς όμως θύματα αυτή τη φορά.

Στις 15 Αυγούστου του 1982 ένα βραχυκύκλωμα προκαλεί σοβαρά εγκαύματα σε δύο μέλη του πληρώματος, ένα εκ των οποίων θα πεθάνει λίγο αργότερα.

Εξαιτίας των πολλών δυστυχημάτων ανεπίσημα το σκάφος ονομαζόταν ως «Χιροσίμα» στους κύκλους του σοβιετικού Ναυτικού.

Τελικά το σκάφος αποσύρθηκε από την ενεργό υπηρεσία τον Απρίλιο του 1990.

Tags
Back to top button